Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ovat etätyömahdollisuutesi?

Vierailija
14.03.2025 |

Kuinka pitkän pätkän kerralla voit tehdä etätöitä halutessasi?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työt käytännössä täysin etänä. Tiimipalaverit on kerran viikossa etäkokouksina. Meillä on pari kertaa vuodessa jokin kevätjuhla tai pikkujoulu, eikä nekään ole pakollisia. 

Vierailija
42/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt etänä jo monta vuotta. Asun nykyään Espanjassa, koska miksipä ei. Suomalainen palkka ja espanjalainen hintataso ja mukava ilmasto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa vuodessa käyn toimistolla kun on jotain spesiaalimpaa. Kunpa tämä jatkuis näin eläkkeelle asti. Kaikki turha pn jauhanta jää pois.

Sama. Koronalle kiitos, että näistä viimeisistä työvuosista tuli koko työuran parhaimmat.

Vierailija
44/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon olen etänä, toimistolla käyn ehkä kymmenen kertaa vuodessa. Nautin, päivän päätteeksi laitan koneen laukkuun ja kaappiin samoin työpuhelimen eli en todellakaan lue sähköposteja vapaa-ajalla. Etätyö on ihan parasta.

Vierailija
45/50 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin olla etänä melkein koko ajan, meillä ei töissä ole mitään minimiä mitä pitäisi käydä toimistolla. Toki joissain tiimin kehityspäivissä jne. Mutta en pidä etätöistä vaan käyn toimistolla lähes joka päivä. Ehkä yhden päivän kuussa olen etänä. 

Mikset pidä etätöistä? Lapsiperhekö?

Asun yksin kivassa, pienehkössä asunnossa melko lähellä Helsingin keskustaa. Tänne ei saa mitenkään järjestettyä toimivaa ja kaunista etätyöpöytää. Niinpä könötän ruokapöydän ääressä tai sohvalla ja tihrustan läppärin näyttöä. Alkaa tuntua kropassa jo yhden päivän jälkeen. Enkä halua näillä neliöhinnoilla vaihtaa isompaan. Töissä oma huone, jossa ovi ja ikkuna.

Lisäksi hyvä henkilöstöravintola, jossa etenkin salaattipöytä on valtava etu itse tehtyihin lounaisiin nähden. Tykkään myös kunnon siirtymästä töihin ja pois. Työpäivästä toimistolla julkisilla kuljettuine työmatkoineen kertyy lisäksi jo noin 4000 askelta per päivä, kotikonttorin ehkä 100 verrattuna. 

46/50 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suositus, että yli 12 tunnin työpäiviä ei tehtäisi kuin poikkeustilanteissa. Mutta ap ei tainnut tarkoittaa tätä :) 100% etätyö eli ei tarvitse käydä toimistolla lainkaan, jos ei sinne ole mitään erityistä asiaa. 

Vierailija
47/50 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teen toimistotyötä, olen kotona.

99% työstäni on muuta.

Olen yksityinen elinkeinonharjoittaja(juridisesti vastaa toiminimeä).

Vierailija
48/50 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon välineet kotona, ergonomia huomioitu. Kolme päivää viikossa mahdollista etäillä.

Vierailija
49/50 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuukaudessa toimistolla.

Vierailija
50/50 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa riittäisi, kun kävisi kerran vuodessa päivän toimistolla, mutta käytännössä käyn ehkä kerran kuukaudessa. Kaikki palaverit hoituu teamsissa ja oma tiimi työskentelee eri puolilla Suomea, joten mikään välttämättömyys toimistolle meno ei ole. Kotona on oma viihtyisä työhuone, toimistolla ei edes lounaspaikkaa lähellä, joten vaaka kallistuu etätyöhön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän