Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ovat etätyömahdollisuutesi?

Vierailija
14.03.2025 |

Kuinka pitkän pätkän kerralla voit tehdä etätöitä halutessasi?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin mahdollista oli vain 40% etätyö eli kaksi päivää viikossa. Terveyssyistä sain sitten kuitenkin täyden etätyön. Toinen vaihtoehto olisi ollut saikku.

Vierailija
2/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tehdä etänä ihan niin paljon kuin haluan. Yleensä käyn toimistolla 1-3 kertaa viikossa, omasta halusta. Mutta ei kukaan puuttuisi, vaikka olisin kuukaudenkin putkeen etänä. Kunhan tietenkin olisin kuvan ja äänen kanssa läsnä Teams-palavereissa ja muutenkin hoitaisin hommani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tehdä vaikka jokapäivä.

-työtön

Vierailija
4/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollisuutta tehdä etätöitä. Toisaalta vapaa-ajalla ei tarvitse miettiä työasioita. Ensi viikko on talvilomaa eikä todellakaan tarvitse vilkaista sähköposteja.

Vierailija
5/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ruotsalaisessa yrityksessä töissä ja olen tehnyt etätyösopimuksen 2016. 

Vierailija
6/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen työ että ei voi tehdä etänä. Ei haittaa, teen mielelläni työt toimistolla.

Vierailija
7/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollisuutta tehdä etätöitä. Toisaalta vapaa-ajalla ei tarvitse miettiä työasioita. Ensi viikko on talvilomaa eikä todellakaan tarvitse vilkaista sähköposteja.

Heh, luulet että etätyöntekijät ovat töissä 24 / 7 365 päivää vuodessa?

Vierailija
8/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahdollista etätyönä. 

Vierailija
9/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn toimistolta pari kertaa kuussa. 

Vierailija
10/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikosta riippuen olisi mahdollisuus tehdä 90-100 % etätöitä, mutta työnantaja keksi, että pariksi päiväksi viikossa jokaisen on tultava toimistolle, jottei "yhteisöllisyys kärsi".

Vierailija
11/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, en luule vaan tiedän.

Vierailija
12/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt pelkkää etätyötä koronan alusta lähtien. Enkä vuosien 2015-2020 aikanakaan käynyt konttorilla kuin ehkä kerran kuussa, jos oli joku tekninen ongelma tai isompi kokous. Työni tuottavuutta on tosin helppo mitata laskutuksen perusteella. Asiakkaat kun eivät maksa tyhjästä.

Nyt uusi pomomme on jostain syystä innostunut konttorilla istuttamisesta. Voinhan minä käydä siellä kahvia juomassa ja seurustelemassa, mutta laskutusta siitä ei synny. 

Vierailija
13/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään työajan ulkopuolella mitään töitä tee. Tietenkään. Mun työaika on 8-16, aiemminkin saa lopettaa. Muun ajan työvälineet on näkymättömissä.

Vierailija
14/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten teen täysin etätöitä, paitsi jos on läsnäoloa vaativia palavereita. Ehkä kerran kuussa käyn toimistolla. Matkoja on kyllä jonkun verran sitten.

Vierailija
15/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täähän oli hauska.

Minulla täysi etätyömahdollisuus, eikä tarvitse vapaa-ajalla miettiä työasioita. Enkä todellakaan lue sähköpostia lomalla.

Vierailija
16/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamme tehdä kahtena päivänä viikossa etätöitä. Ja nyt työnantaja on keksinyt, että tarvitaan lisää yhteisöllisyyttä ja yhteistä tekemistä työpaikalle. Olen alkanut haaveilla työpaikan vaihtamisesta...

Vierailija
17/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt etätöitä vuodesta 1995.

Vierailija
18/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen mielikuva joillain asiakkailla ja esimiehillä on. Tosin minä olen siihen vastannutkin, koska pääsen niin helpommalla, eikä mikään asia jää hoitamatta. Ennen tein toisin ja huomasin, että ne tekemättömät työt kuormittivat enemmän kuin tämä nykyinen tyyli. Lomalla en sentään vastaa kuin puheluihin ja viesteihin korkeintaan parin sanan viestillä.

Vaan mikä sopii minulle, ei varmaankaan sovi monille muille. Jokainen tavallaan. Olen kylläkin miettinyt vaihtamista pienipalkkaisempaan työhön, mikä ei tulisi kännykkään, vaan rajoittuisi pelkkään työaikaan. Saas nähdä, löytyykö vielä tässä iässä vai pitäisikö vain lopettaa ja elää säästöillä eläkkeelle saakka.

Vierailija
19/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, en luule vaan tiedän.

Häh? En mä avaa vapaalla mitään työkoneita tai kännykkää. Joskus lopeta klo 14, joskus kello 17. Aamulla aloitan työt, kun herään. Joskus klo 7, joskus klo 9. Ihan miten sattuu unta riittämään. 

Vierailija
20/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran parissa kuukaudessa käyn 1-2 päivää toimistolla (joka on eri maassa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi