Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ovat etätyömahdollisuutesi?

Vierailija
14.03.2025 |

Kuinka pitkän pätkän kerralla voit tehdä etätöitä halutessasi?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä ja teen it-hommia terveydenhoitoalan yritykselle. Mitään muuta mahdollisuuta ei ole, kuin tehdä 100% etänä. Mielelläni kävisin edes joskus asiakkaan konttorilla, mutta sitä mahdollisuutta ei ole - tylsää!!!

Vierailija
22/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään.

Vierailija
24/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla. Olen sairaanhoitaja eikä mun työtä pysty tekemään etänä.

Vierailija
25/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kuukautta. Käyn toimistolla muutaman kerran vuodessa.

Ah ihanuutta.

Vierailija
26/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikosta riippuen olisi mahdollisuus tehdä 90-100 % etätöitä, mutta työnantaja keksi, että pariksi päiväksi viikossa jokaisen on tultava toimistolle, jottei "yhteisöllisyys kärsi".

Sama. Taitaa vaikuttaa negatiivisesti, kun avotoimistolla on vaikeaa keskittyä.

Vierailija
27/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa firman politiikan mukaan pari päivää viikossa pitäisi olla toimistolla, mutta välillä menee pari viikkoakin, etten käy. Tosin esimiehen luvalla tämä, ei käy muutkaan oman tiimin jäsenet sen enempää (ja vielä vähemmän kuin minä) ja esimieskin on eri paikkakunnalla. Joten vähän se ja sama työn suhteen oonko etänä vai toimistolla, kun ne joiden kanssa teen töitä, eivät ole samassa paikassa mun kans, välttämättä edes samassa kaupungissa tai maassa.

Vierailija
28/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin olla etänä melkein koko ajan, meillä ei töissä ole mitään minimiä mitä pitäisi käydä toimistolla. Toki joissain tiimin kehityspäivissä jne. Mutta en pidä etätöistä vaan käyn toimistolla lähes joka päivä. Ehkä yhden päivän kuussa olen etänä. 

Vierailija
29/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minuuttiakaan.

Vierailija
30/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn toimistolla kun on shortsikeli, eli keväällä taas

Vierailija
31/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin olla etänä melkein koko ajan, meillä ei töissä ole mitään minimiä mitä pitäisi käydä toimistolla. Toki joissain tiimin kehityspäivissä jne. Mutta en pidä etätöistä vaan käyn toimistolla lähes joka päivä. Ehkä yhden päivän kuussa olen etänä. 

Mikset pidä etätöistä? Lapsiperhekö?

Vierailija
32/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen meidän firmassa ainoa joka tekee täyttä etätyötä. Aiheuttaa välillä muissa katkeruutta mutta ei voi mitään. Työntekijöitä meillä on 70.

Vierailija
33/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi päivää viikossa saadaan tehdä etänä.

Vierailija
34/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kuluneen 5 vuoden aikana olen käynyt toimistolla yhteensä 3 kertaa jonkun läksiäisissä kun tiedossa on ollut kermakakkua. Omasta mielestäni aika hyvät etätyömahdollisuudet.

Vierailija
35/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi tänä keväänä toimistopakko eli jokaisen on käytävä kaksi kertaa viikossa toimistolla. Sitä ennen sai tehdä 100 % etää. 

Saa nähdä, kauanko tätä riemua kestää. Työtehot laskeneet olemattomiin, kun porukka verkostoituu eli istuu kahvilla ja rupattelee puolet työajasta. Meteli on korvia huumaava eli ne ketkä yrittää tehdä töitä, ei pysty keskittymään. 

Itse käyn ihan mielelläni toimistolla, tai siis kävin. Nyt meitä on paikalla aivan liikaa eikä työnteosta tule enää mitään. 

Vierailija
36/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 60 - 80 % etänä. 

Vierailija
37/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöitä saa tehdä max 2 päivää viikossa. Ongelmana on se, että työhuoneet otettiin pois ja siirryttiin "monitoimityötilaan". Täällä ei kuitenkaan ole mitään uusia työtiloja, vaan on sama vanha toimisto, harmaa käytävä, jonka varrella pieniä huoneita. Käytävää on lyhennetty ja kun ennen huoneessa oli 1 työntekijä, nyt on 4. Työ edellyttää asiakastapaamisia, jolloin ei saa olla muita huoneessa. Myös puhelut pitäisi hoitaa niin, että muut eivät kuule. Yhteensäkään tuoleja ei riitä kaikille työntekijöille, jos kaikki ovat paikalla samana päivänä, kun on pakollinen kokous.

Saan tehtyä vain puolet työmäärästä ja tapaamisista, jotka ehdin hoitaa ennen "monitoimityötiloja" 🤣

Vierailija
38/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain saa tehdä etänä, mutta ei ole mitenkään ehdottoman tarkasti säännelty. Periaatteessa ilman erikseen sopimista saa tehdä pari päivää viikossa etänä, mutta nämä ovat järjestelykysymyksiä. 

Vierailija
39/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi etätyö. Meillä ei edes ole toimistoa. Palaverit hoituu päivittäin ja viikoittain puhelimessa tai netissä, muutaman kerran vuodessa eri kokoonpanoilla livenä. Joskus on jotain tapahtumia joissa täytyy edustaa. 

Joskus kyllä kaipaan toimistomeininkiä, mutta sen turhan tiettyihin aikoihin kahvi- ja ruokatauolla istumisen käytän mieluummin töihin silloin kun on flow työhön päällä. Tauotan töitä käymällä lenkillä, pyykkäämällä, tekemällä lounasta tai pyyhkimällä pölyjä. En tietenkään kaikkea kerralla tai samana päivänä! 

Työn tuottavuutta on hankala mitata, mutta niin kauan kuin asiakkaat pysyy tyytyväisinä ja laskutettavaa kertyy niin asiat on kivasti. 

Ja kyllä, mullakin kone menee kiinni ja työpuhelin pöytälaatikkoon kello 16. 

Vierailija
40/50 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa vuodessa käyn toimistolla kun on jotain spesiaalimpaa. Kunpa tämä jatkuis näin eläkkeelle asti. Kaikki turha pn jauhanta jää pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän