Esikoululaisten kotiovikävelyt
Mitä mieltä olette eskareitten kotiovikävelyistä? Jokaisen kotiovella käydään eskariryhmän kanssa pyörähtämässä ja ottamassa valokuva. Itse eskariopena en tykkää että lapset joutuvat eriarvoiseen asemaan. Tuon ikäinen jo erottaa kerrostalolähiöslummin ja hienon omakotialueen eron.
Kommentit (96)
Mun pojan kaveri asui hienossa ok-talossa, me 70-luvun kerrostalossa. Kaverin mielestä meidän talo oli niin hieno kun oli hissi ja kaikkea😂
Ei ne huomaa. Ellei niille tietysti ole tolkutettu luokkaeroja vauvasta asti.
Vierailija kirjoitti:
Hienon alueen lapset eivät ole samassa päikkärissä slummin lasten kanssa.
Juu niin varmaan jossain new yorkissa.
Minä satuin olemaan juuri sinä päivänä kotona etätöissä, kun pölähtivät meidän ovelle. Poikani kierrätti koko porukan takapihalle ja kurkkimaan olkkarin ikkunasta. Pyjamassa vilkuttelin niille luurit päässä. :)
Se on todella kiva että käydään, lapset jotka asuvat lähekkäin voivat pyytää vapaa-ajalla toisiaan leikkimään. Lisäksi se auttaa hahmottamaan omaa lähiympäristöä. Ja todella on hyväksi nähdä että lapsia asuu erilaisissa olosuhteissa, ja sen perusteella ei valikoida ystäviä.
Miten yksityisyydensuoja on näissä huomioitu?
Hei mulla olisi karkkia seuratkaa,kuka lapsukainen haluaa ,tule tänne,mulla on autossa...yllätys isä täällä muuhhaa pervot
En ole koskaan tämmöisestä kuullutkaan. Kai tuosta voi kieltäytyä? Tuskin kaikki perheet tykkäävät jos oven taakse tullaan koko ryhmän voimin ottamaan valokuvia.
No tuskinpa läheskään kaikissa käydään. Veikkaan että noita tehdään vähän paremmilla alueilla.
Jossain ryhmissähän lapset voi tulla hyvinkin laajalta alueelta. Ei siinä nyt kävellä montaa kilometriä eestaas ovia katsomaan.
Pyydetään lupa ja vain sovituissa käydään? Vai miten toimii? Osa asuu liian kaukana, ei jaksaisi kävellä? En ole ikinä kuullut tällaisesta toiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tämmöisestä kuullutkaan. Kai tuosta voi kieltäytyä? Tuskin kaikki perheet tykkäävät jos oven taakse tullaan koko ryhmän voimin ottamaan valokuvia.
Ovesta tai talosta otetaan kuva. Ei kenenkään kotiin mennä
Vierailija kirjoitti:
Pyydetään lupa ja vain sovituissa käydään? Vai miten toimii? Osa asuu liian kaukana, ei jaksaisi kävellä? En ole ikinä kuullut tällaisesta toiminnasta.
Täällä eskarit käveli kyllä 4-5 km reissun aamupäivällä
Vierailija kirjoitti:
Meillä pojan päiväkotiryhmä teki tällaisen kävelyn, olivat tosi n 4-vuotiaita. Eskarissa ei kumpikaan lapsi tehnyt.
Mitä ihmettä, missä ? Juostaan ympäri lähiötä kuvaamassa ovikoodillisia talojen ovia ? Sanokaa, että tämä ei ole totta .
Miksi ? Mihin ne kuvat laitetaan ?
Miksi niitä valokuvia otetaan? Ei kai niitä sentään minnekään jaeta?
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo oikeasti nyt mitään hirveän tavallista ole. Tiedän kyllä että tälläistä on tehty muttei nuo mitään eskareiden juttuja eritoten ole.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, missä ? Juostaan ympäri lähiötä kuvaamassa ovikoodillisia talojen ovia ? Sanokaa, että tämä ei ole totta .
Miksi ? Mihin ne kuvat laitetaan ?
Rauhoitu. Kaikesta sitä foliohattu saakin rikollista toimintaa päähänsä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä valokuvia otetaan? Ei kai niitä sentään minnekään jaeta?
No en ole koskaan kuullut mistään valokuvista. Tosi huono idea olisi. T. Päiväkodin hoitsu.
No jollain tietyllä alueella ehkä missä alue on hyvin yhtenäinen ja perheet tuntee toisensa.
No ei tuo ole mikään yleinen juttu.
Hienon alueen lapset eivät ole samassa päikkärissä slummin lasten kanssa.