Jos saisit palkkaa käteen 2600-2800 euroa, paljonko menisi säästöön?
Itselläni käteen jää 2800 euroa ja säästän 600-700 euroa kuukaudessa tai ainakin pyrin tuohon. Olen ollut ennen pienituloinen, joten siksi onnistuu. Eri asia, jos olisin "totuttanut" itseni suurempiin menoihin.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan palkkaa nettona 2700 e/kk ja säästöön tuosta menee noin 1700 e.
Ohhoh, hitsi haluaisin sun elämäntapavinkit. Pidättäydyt aika paljosta?
Mä voin antaa omani:
Asutaan miehen kanssa omistamassamme isossa kaksiossa, yhtiövastike 220€
ruokaan menee 600€ ja muihin laskuihin 200€
eli puoliksi pakolliset menot ovat molemmilla 500€
toiset 500€ menee vaatteisiin, ulkona syömisiin yms hömppään. Eli kuukaudessa minulla menot ovat n. 1000€ ja loput säästöön, en vain saa kulutettua enempää, paitsi lomalla😊
Tuhlaat kyllä aika paljon. Minulla jää nyt vuokran jälkeen 300€ elämiseen, laskut mukaanlukien. Omistusasunnossa jäisi kyllä ene
Tottakai tuhlaan, miksi en tuhlaisi, itse itselleni mä rahat tienaan:)
Nykytilanteessa joutuisin käyttämään säästöjä reilun tonnin kuussa. Eli ei riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Tonnilla pärjään kuukauden, joten tuosta menisi säästöön 1600-1800 euroa.
Velaton asunto?
No minulle jää käteen kk-palkasta 1600 euroa ja saan silti säästään niin 700 euroa.
Menot ovat kuukaudessa n.1700€ joten loput siitä jäisi säästöön.
Mulla menee tosta laskuihin ja lainanlyhennyksiin 1500-2000/kk joten en hirveesti saa säästöön. Jotain silti, parisataa.
Inflaatio syö säästöt, käytän kaiken heti.
No nyt saan noin 2000 käteen ja siitä saa säästöön pari sataa niin kaippa sitten saisin 800 - 1000 €/kk säästöön.
1000 euroa olen säästänyt joka kuukausi 10 vuoden ajan. Palkkani oli joskus 3700 nettona mutta väkeä vähennettiin j sain potkut ja lopulta koko paperitehdas lakkautettiin Nyt saan 2400-2700 euroa kk. Lainaa ei ole joten rahaa jää säästöön. Ostin kesämökin ja sitä remppasin pitkään. Meni 3 kesää siinä mutta lainaa ei tarvinnut ottaa.
Saan käteen 2838 €, säästöön menee 1900 €, asumiskulut velattomasta kolmiosta 262 €, loput n. 700 € ruokaan, laskuihin, pensaan.
Saan 2600€ käteen. Elän aika leveästi (kalliit harrastukset, tykkään matkustelusta jne) mutta säästöön jää 1000€/kk. Puoliso jakamassa kuluja.
Varman menisi säästöön joku 500-800€ riippuen vuodenajasta. Mä maksan yksin omakotitalon kuluja ja talvisin menee kaukolämpöön ja sähköön enemmän rahaa. Talvella maksaa myös pihan auraus.
Tonni helposti. Monena kuukautena 1500.
.