Jos saisit palkkaa käteen 2600-2800 euroa, paljonko menisi säästöön?
Itselläni käteen jää 2800 euroa ja säästän 600-700 euroa kuukaudessa tai ainakin pyrin tuohon. Olen ollut ennen pienituloinen, joten siksi onnistuu. Eri asia, jos olisin "totuttanut" itseni suurempiin menoihin.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan palkkaa nettona 2700 e/kk ja säästöön tuosta menee noin 1700 e.
Ohhoh, hitsi haluaisin sun elämäntapavinkit. Pidättäydyt aika paljosta?
Mä voin antaa omani:
Asutaan miehen kanssa omistamassamme isossa kaksiossa, yhtiövastike 220€
ruokaan menee 600€ ja muihin laskuihin 200€
eli puoliksi pakolliset menot ovat molemmilla 500€
toiset 500€ menee vaatteisiin, ulkona syömisiin yms hömppään. Eli kuukaudessa minulla menot ovat n. 1000€ ja loput säästöön, en vain saa kulutettua enempää, paitsi lomalla😊
Tuhlaat kyllä aika paljon. Minulla jää nyt vuokran jälkeen 300€ elämiseen, laskut mukaanlukien. Omistusasunnossa jäisi kyllä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
En ole tavannut ketään joka ois arkkuun saanu euroakaan. Lapsillekko säästetään?
Omat pärjää omillaan.
Voi maksaa mukavammasta elämästä myös vanhana. Hoitokodit ovat aika karmeita.
Jos menot pysyisivät myös samana, jäisi yli tonni, koska nyt saan palkkaa nippa nappa kaksi tonnia ja siitä jää jokunen satanen kuussa säästöön.
Jos noin vähän jäisi käteen palkasta, niin arviolta 800-1000 euroa menisi sijoitukseen. Nyt menee 2000 euroa kk.
Tonni jäisi ja pystyn silti elää hyvin unelmaelämääni.
Itselläni on nettotulot 2400 e, laitan nykyään joka palkkapäivänä sellaiset 200 e säästöön. Aiemmin olin kunnianhimoisempi säästäjä, mutta nyt olen hellittänyt, kun menot on kasvanut, niin sama säästötahti ei olisi käytännössä enää mahdollista. Menee asuntovelallisena yksinvelallisena muutenkin rahaa pakollisiin menoihin, niin haluan, että jää rahaa myös arjen pieniin iloihin, ettei mene talous liian tiukille ja ettei säästäminen vaikuttaisi liikaa vapaa-ajasta nauttimiseen ja yleiseen elämänlaatuun.
Ap ja muut, kuinka paljon maksatte ap:n summasta vuokraa tai vastiketta?
Vierailija kirjoitti:
Ap ja muut, kuinka paljon maksatte ap:n summasta vuokraa tai vastiketta?
Aapeella menee asumiskustannuksiin n. 450-600 euroa, riippuen sähkölaskusta. Tietenkin helpottaa, kun puoliso maksaa osansa. Tuohon päälle tulee mökkilaina plus muut mökin kulut, vakuutukset, puhelinlaskut, liiton maksu, lapsen harrastukset. Karkeasti ns. pakollisiin menoihin menee 1500 euroa, pitää sisällään ruokakulut. Aiemmin sain käteen tuon verran kaikkineen ja pärjäsin, joten kyllä menot tuppaa sitten tulojen myötä kasvamaankin.
50 - 500 e säästöön... Ydinkysymys on mihin laitat säästöt säästöön :-)
Ei yhtään säästöön. Mulla on iso perhe
Vierailija kirjoitti:
Saan 3000 käteen ja rahastoihin menee 300, säästötilille 300 ja käyttötilille jää yleensä makaamaan parisataa. Muut kuluu kuukauden aikana elämään.
Täällä samat luvut.
Nykyisillä menoilla ei mitään. Netto on 3 300 ja säästöön menee 500/kk.
No minä voin myöntää, että säästöihin ja sijoituksiin menee 2800 € nettopalkasta 200€/kk. Ennen pystyin säästämään enemmän, nyt menee lasten harrastuksiin ja asuntolainat korkoon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Saan palkkaa 2400 euroa. Säästöön mennyt 8 vuoden ajan 1000 euroa joka kuukausi. Olen asunut samassa asunnossa vuokralla 15 vuotta ja vuokra alle 400 euroa. Parempi säästää kuin että palkka menisi lainaan ja vastikkeeseen.
Mihin ihmeeseen sä sitten säästät sitä rahaa?
Saan nettona 3200 €. Siitä menee tonni lainaan ja laskuihin, tonni ruokakauppaan, satanen tankkiin, satanen huvituksiin ja tonni säästöön. Lapsilisä menee suoraan lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Saan nettona 3200 €. Siitä menee tonni lainaan ja laskuihin, tonni ruokakauppaan, satanen tankkiin, satanen huvituksiin ja tonni säästöön. Lapsilisä menee suoraan lapselle.
2800 eurosta siis menisi säästöön 400 €.
Saman verran käteen kuin ap, säästöön 2k kuussa. Näin on ollut jo pidempään. Säästän koska eläkkeeni tulee olemaan nykyrahassa nettona vain 1,5k.
Vierailija kirjoitti:
Niin vähästä tuskin mitään. Saako joku siis aikuisten oikeasti noin surkeaa palkkaa? Kyllä olisi aika mennä lakkoon.
Aikuisten oikeasta koulutusta vastaavasta kokoaikatyöstä, 15v työelämässä, bruttona 2150 €/ kk.
Tervetuloa todelliseen maailmaan sieltä hattaralinnoista.
En ole tavannut ketään joka ois arkkuun saanu euroakaan. Lapsillekko säästetään?
Omat pärjää omillaan.