Sinä 50-vuotias. Hyväksytkö olevasi boomeri?
Aika on rullannut ja olet jäänyt jalkoihin. Miltäpä se tuntuu?
Kommentit (179)
Mää mikään boomeri, vaan työskentelen heidän ja sitä vanhemman ikäluokan (Suomen jälleenrakentajat - veteraanien ja suurten ikäluokkien välissä) parissa. Meidät 70-luvulla syntyneet pitäisi varmaan nimetä uudelleen hyvinvointivaltion hajottajiksi/rikkojiksi siihen ikähaarukkaan mahtuvien poliitikkojen toimien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaipat suoraan kun 70 mittariin.
Miksi?
Anoppi on 80 vuotias ja paremmassa kunnossa kuin moni 30 vuotias. Ajaa omalla autolla mökille ja vaeltaa lapissa
Niin mutta miksi vaipat 70 vuotiaalle?
Mun vanhemmat ovat lähes 80v. ja ok kunnossa.
Olen muutaman kk ollut nyt 50v ja en hyväksy boomeri -nimitystä, koska en kuulu suuriin ikäluokkiin. Olen edelleen X-sukupolvea.
En hyväksy. Vanhempani (77-vuotiaita) ovat boomereita. Minä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No 50-vuotias ei kirjaimellisesti ole vielä boomeri, mutta ylpeänä tunnustan olevani sellainen. Pääsääntöisesti pidän tämän päivän 15-30 vuotiaita ihan saamarin tyhminä. Prioriteetit, moraali ja katsominen omaa nenää pidemmälle täysin hukassa.
Todettakoon tähän vielä, että itse olen teknisesti lahjakkaampi kuin nykyinen nuoriso.
Tämän päivän 15 - 30 -vuotiaat ovat tämän päivän noin 50-vuotiaiden kasvattamia. Voit kiittää heitä.
Kuulun X -sukupolveen, mutta kyllä välillä olo on hieman kuin boomerilla.
Ylpeänä voin kuitenkin seurata omia 15 - 21 vuotiaita lapsiani, jotka olen kasvattanut samoilla kasvatusperiaatteilla mitä omat (boomeri) vanhempani minut aikoinaan kasvattivat. Eli rakkautta, rajoja ja vaatimuksia. Ero heidän ikätovereihinsa on valtava. Vuosien ajan ystäväperheissä kasvatusmenetelmiämme hieman ihmeteltiin, mutta tänä päivänä parin viinilasillisen jälkeen ystävämme kertovat, kuinka he ihailevat meidän nuoria ja sitä kuinka heidät on kasvatettu. Ero on kuulemma valtava heidän omiin nuoriinsa ja rehellisesti sanottuna, tottahan tuo on...
Älkääpäs nyt haukkuko ihania nuoria! Tämän aloituksen on tehnyt lapsilleen katkera boomeri itse, ei kukaan nuori ihminen. Nuorilla on parempaakin tekemistä kuin provoilla katkerana palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa boomereista sentään myöntää olevansa narsistisia, itsekkäistä ihmisloisia. Näiden jälkeen on sitten hyvesignaloijat; kuvottavin olento maailmassa.
Tämä. Kuvottavampaa porukkaa ei ole koko maailmassa. Leikitään parempaa ihmistä, ollaan niin jaloja ja ymmärtäväisiä. Käytös on todellisuudessa rumempaa ja suvaitsemattomampaa kuin kenellekään muulla. Täälläkin mm. eilen Riikka Purran ulkonäköä sivallettiin mitä törkeimmillä kuvauksilla, juuri nämä mukasivistyneet vassarit. Oksettavaa sakkia.
Onpa ikävää käytöstä kasikymppisiltä.
Olen 49 v ja mielelläni boomeri. Ylpeäkin siitä, että olen jalat maassa eikä minun tarvitse mennä kaikkiin hömpötyksiin mukaan. Elämäni on hyvää. Arvostan elämää oikeastaan aiempaa enemmänkin, kun terveyttäni on koeteltu. Olen sairastellut, vaikka minulla on terveet elämäntavat, olen liikunnallinen jne.
Lapseni ovat zoomereita, ja se ok. Elävät eri maailmassa kuin minä, mutta niin sen ehkä kuuluukin mennä. Voin heidän kauttaan saada hieman kokemusta, mitä on olla syntynyt 2000-luvun alkupuolella, mutta en voi heidän elämäänsä elää, ja se on ok.
Yks hailee. Oon mikä oon, ei muitten mielipiteet hetkauta. Seuraan maailmanmenoa uutisista ja luen paljon ja sivistän muuten itseäni, ei ole hömppäasioista tarpeen tietää mitään. Tekisi kyllä hyvää nykynuorillekin!
Ei boomeri ole mikään ikä, joka saavutetaan vanhenemalla. Kyse on oikeasti v. 1945 - 1950 syntyneistä henkilöistä.
Vierailija kirjoitti:
Parempi olla boomeri kuin kännykkä kädessä kulkeva nuori paskahousu, jolle hiki tulee pelkästä syömisestä.
Ja kauhee ahdistus jos joutuu käymään kaupassa, ihmisiä nääs.Nää 20 - 30 v ramppaa kela terapioissa jatkuvasti, rasite veronmaksajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa boomereista sentään myöntää olevansa narsistisia, itsekkäistä ihmisloisia. Näiden jälkeen on sitten hyvesignaloijat; kuvottavin olento maailmassa.
Tämä. Kuvottavampaa porukkaa ei ole koko maailmassa. Leikitään parempaa ihmistä, ollaan niin jaloja ja ymmärtäväisiä. Käytös on todellisuudessa rumempaa ja suvaitsemattomampaa kuin kenellekään muulla. Täälläkin mm. eilen Riikka Purran ulkonäköä sivallettiin mitä törkeimmillä kuvauksilla, juuri nämä mukasivistyneet vassarit. Oksettavaa sakkia.
Onpa ikävää käytöstä kasikymppisiltä.
Mammapalstalla ei ehkä kasikymppiset käy haukkumassa Purraa. Taitaa olla keski-ikäiset vassaritädit asialla, nuo tekopyhät hyvesignaloijat.
En hyväksy ja en ole boomer. Se on itsestä kiinni pysyykö ajan hermoilla. Osaan lähes kaiken ja vähän päälle. Enkä toimi vanhanaikaisesti.
Kyse on vanhanaikaisuudesta. Kunnolla ei ole mitään merkitystä. Onko digitaidot kunnossa eikä vaan osittain?
Niin 50 v ovat boomereiden jälkeläisiä. Mitä oikeasti halusit kysyä?
Vierailija kirjoitti:
Olen todella tyytyväinen elämääni. Asunto on, auto on ja rahaa sen verran että voin matkustaa vähintään pari kertaa vuodessa italiaan. Tv. Rouva 53v.
Voi miten boomerkohde rouvalla. Italia, boomereiden luvattu maa.
Vierailija kirjoitti:
Ei boomeri ole mikään ikä, joka saavutetaan vanhenemalla. Kyse on oikeasti v. 1945 - 1950 syntyneistä henkilöistä.
Alunperin näin. Nyt sen merkitys on muuttunut ja tarkoittaa aktiivielämänsä jo eläneitä. Onhan se nyt kauniimpi sana kuin täti ja tantta. Harmi, että moni on niin suvaitsematon ja yrittää esittää nuorempaa kuin on.
Ei voi olla boomeri jos pientä ikäluokkaa 70-luvulta. Eikö alottajalla mennyt nyt puurot ja vellit sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alunperin näin. Nyt sen merkitys on muuttunut ja tarkoittaa aktiivielämänsä jo eläneitä. Onhan se nyt kauniimpi sana kuin täti ja tantta. Harmi, että moni on niin suvaitsematon ja yrittää esittää nuorempaa kuin on.
Aktiivielämänsä eläneet? Anna mun nauraa.
Vitsillä ystävien kanssa nauretaan olevamme boomereita, oikeasti ollaan vasta 53v eli kaukana virallisista boomereista.
Mutta elämä on aika mahtavaa just nyt <3 Odotahan vain ap, huomaat et tää on ihan hyvä ikä :)