Sinä 50-vuotias. Hyväksytkö olevasi boomeri?
Aika on rullannut ja olet jäänyt jalkoihin. Miltäpä se tuntuu?
Kommentit (179)
Boomerin tunnistaa siitä, että se arvostaa omistusasuntoa ja ylipäätään maallista omaisuutta korkealle. Ne on 70 luvulla katsoneet Onnenpäiviä ja syöneet Carrolssissa amerikkalaisen unelman siemeniä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ketjut on hauskoja kun boomerit alkaa aina kiistelemään että missä se boomerin ikäraja nyt tarkalleen menee.
Tässä nyt ei nillitetä ihan parista vuodesta vaan parista vuosikymmenestä. Mutta toki nykyisille tulevaisuuden rakentajille tollaset pienet heitot ei markkaa mitään.
Olemme 50 vuotiaita ja elämä on ihanaa! Nettovarallisuutta vajaa miljoona, ei lainoja. Työnteko loppuu marraskuussa, ja sitten tropiikin lämpöön:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla taitaa olla aika paljon meitä noin viisikymppisiä. Ihmettelen vain, että miksi ap viihtyy täällä haukkumassa vanhempia ihmisiä. Teidän keskenkasvuisten palsta taitaa olla se ylis.
En haukkunut ketään. Kysyin miltä se tuntuu olla boomeri? Kommenteista päätellen kiukuttaa vietävästi. Täytyy koittaa itse olla fiksumpi, ettei katkeroidu vanhana. AP
Noh, vähän särkee välillä selkää. Ihan ookoo duuni ja kun lapset on lentäneet pesästä omilleen, niin nyt on aikaa vaikka matkustella lomilla.
Mutta miltä tuntuu muuten? Ihmettelen välillä miten maailma muuttuu yhä enemmän paikaksi jossa ihmisyys jää jalkoihin. Se on surullista. Katkeraksi en tunne itseäni kuitenkaan.
Ei jää pysyvästi. Minulla on tässä iässä puhtia tapella tätä vastaan, nuorena en olisi osannut enkä välittänyt. Nyt osaan ja välitän.
Katkeruus on heikkojen ihmisten kurja kohtalo ja jokainen voi tehdä tuota vastaan paljonkin. Tuo on juuri sisäistä menestymistä, elämän arvon aukeamista. Alkaa päästä itsekeskeisyydestä kohti osallistumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele termit. GenX.
Tämä on väsynyt puolustus. Se kertoo siitä, että vtuttaa olla vanha ja sivussa.
Sivussa mistä? Jonnet ja veetit puuhailevat niin älyvapaita juttuja, että kuka tahansa tolkun ihminen on niistä ilolla sivussa.
En ikäni puolesta ole boomeri, mutta yritän olla henkinen boomeri. Arvostan mm. rehellisyyttä, ahkeruutta, älykkyyttä, suoraselkäisyyttä, toisen kunnioittamista, ja ihmisyyttä. Teen parhaani mukaan elää arvostusteni mukaisesti, ja jos siinä onnistun, niin hyväksyn ylpeydellä olevani boomeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ketjut on hauskoja kun boomerit alkaa aina kiistelemään että missä se boomerin ikäraja nyt tarkalleen menee.
Tässä nyt ei nillitetä ihan parista vuodesta vaan parista vuosikymmenestä. Mutta toki nykyisille tulevaisuuden rakentajille tollaset pienet heitot ei markkaa mitään.
Matikka on veetille vielä vaikeampaa kuin generatiiviselle tekoälylle.
Tässä keskustelussa tulee muun ohella hauskasti ilmi yksi tähän aikaan liittyvä ilmiö; me 70-lukulaiset olemme oppineet, että termeillä on tietyt määritelmät ja niissä pitäydytään. Helpottaa keskustelua kovasti, kun puhutaan samoista asioista samoilla nimillä.
Nuoremmat, yltiöindividualismiin kasvaneet sukupolvet taas eivät ajattele näin. Heidän ajattelussaa jokainen saa määritellä keskustelussa käytettävän termistön, kuten itse haluaa - koska mulla on oikeus.
Selvennettäköön siis, että meidän ikäluokallemme englanninkielinen boomer-termi, jonka tausta on siis sodan jälkeisessä baby boom -ilmiössä, kääntyy suomen kielen termiksi suuret ikäluokat. Ja tämä ryhmä on tosiaan näitä 1940-luvulla syntyneitä vanhempiamme.
Aika on rullannut ja olet jäänyt jalkoihin. Miltäpä se tuntuu?
Liki boomer-ikäisenä (v. -68 syntyneenä X-sukupolvelaisena, joita osa kylläkin pitää myös boomereina) totean, että se näyttää ottavan päähän kaikkia ympärillä olevia, että on "boomer" ja tipahtanut kelkasta joissakin asioissa. Y- eli milleniaalisukupolven sukulaisia ketuttaa ja/tai naurattaa kaltaiseni X-läinen.
Itse olen sujut asian kanssa. Osaan ja hallitsen jotain nykyaikaisia asioita, mutta en kaikkea. Tähän asti sillä on saanut elämisensä hoidettua yhteiskunnassa sujuvasti. Juuri eilen pankki lähetti tekstiviestimuistutuksen, että avainlukulistani pitää uusia, koska ne muuttuvat, eivätkä entiset toimi enää huhtikuussa. 😄
boomerit alkaa aina kiistelemään että missä se boomerin ikäraja nyt tarkalleen menee.
Jos se on epäselvää, mihin kuuluu, niin Me Naiset -lehden nettisivuilta asian voi tarkistaa jutusta "Tämä sukupolvi jää aina unohduksiin katso, mihin sukupolveen oikeasti kuulut".
Linkki ko. juttuun: https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000010950011.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän minä olen? Olen syntynyt 1935. Kertokaa viisaat?
Nykyisellään jo tilastopoikkeama.
En nyt sanoisi niinkään.
!935 syntyi 69 942 joista elossa vielä n 20 000.
Vierailija kirjoitti:
Boomerit on yleensä 60 ja yli
Suuret ikäluokat ovat jo yli 70 vuotiaita.
Old school -elämäntyyliä harrastavat myös jotkut milleniaalit ym. nuoremmat sukupolvet. Ei boomerit kaikkia hymyilytä tai ärsytä, vaan osa kadehtii tai ihannoi boomerien aikakautta.
1946-1965: 'boomerien' syntymävuodet.
Näin 50-v juuri täyttänyt kuuluu gen x-polveen, joka edelsi milleniaaleja.
Itse koen synt.energioissani x ja mille-kombon, koska olen numeraal. lähempänä m- kuin b-polven vuosia.
Jokaisella sukupolvella on omat erityiset, tunnistettavat planeettaenergiansa ja tietyt geneeriset juuri tuolle polvelle ominaiset speksit, joiden läpi hän yksilönä tarkastelee maailmaa/havainnoi ajan ilmiöitä.
Tunnistankin hyvin selvästi eri sukupolvet jo näiden 'energeettisestä presentaatiosta', vaikka en tietäisi ihmisen ikää. Tämä, koska olen erittäin herkkä tulkitsemaan ympäristöni energioita/frekvenssejä.
Näin jo lapsuudesta.
Tämä ympäristöni ja individuaalien jatkuva interaktiivinen skannaus tapahtuu itselläni ikäänkuin automaattisesti.
Kunpa ko.'empaattilahjan' voisinkin toisinaan säätää off-asentoon, mutta valitettavasti en voi.
Vierailija kirjoitti:
Olemme 50 vuotiaita ja elämä on ihanaa! Nettovarallisuutta vajaa miljoona, ei lainoja. Työnteko loppuu marraskuussa, ja sitten tropiikin lämpöön:)
Peilistä näet ehkä vääristyneen minäkuvan. Miehesi on vatsakas ja hilseilevä kalju tekarit suussa ja sinä itse olet sauvakävelevä tuulipuku. Ylähuuli joko lörpöttää ryppyisenä tai sitten olet tärvellyt sen ankkahuulilla. Vapaa-aika teillä menee lastenlasten kanssa, kun yh äitinsä etsii uutta miestä baarista. Miljoonan nettovarallisuus tarkoittaa sitä, että 100000 on kulua, joten ei teillä sitä ole. Rikkinäinen harrikka vuokratallissa ei ole varallisuutta.
No mikä edes on boomeri?
Mutta kyllä yli viisikymppisenä tuntee huolta ja sääliä tästä nykyajan sieluttomuudesta.
Jos ajan henki on yleissivistyksen puute ja yleinen hönöys niin minua ainakin nolottaisi olla mukana siinä kelkassa.
Vierailija kirjoitti:
No 50-vuotias ei kirjaimellisesti ole vielä boomeri, mutta ylpeänä tunnustan olevani sellainen. Pääsääntöisesti pidän tämän päivän 15-30 vuotiaita ihan saamarin tyhminä. Prioriteetit, moraali ja katsominen omaa nenää pidemmälle täysin hukassa.
Todettakoon tähän vielä, että itse olen teknisesti lahjakkaampi kuin nykyinen nuoriso.
Nuorissa on mun mielestä näkyvissä enemmän pahoinvointia mitä ennen, ja se surettaa. Iso osa on kyllä järkeviä ja itse pidän heitä pääsääntöisesti fiksuina. Enkä tiedä mitä tuolla jalkoihin jäämisellä tarkoitetaan, en ole mihinkään jalkoihin jäänyt enkä myöskään koe tarvetta kilpailla nuorten tai kenenkään muunkaan kanssa. Olen tyytyväinen elämääni. Jos tekniikasta puhutaan niin osaan ihan ok käyttää tai sitten kysyn apua. Joku tekniikka on kyllä ihan minimaalinen osa elämää, niin pidän erikoisena sillä pätemisen, varsinkin aikuiselta ihmiseltä.
Olen 49v ja omat lapseni on 15-22v välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän off topic, mutta ihmettelen välillä miten suuret ikäluokat onnistuivat saamaan pienimmät ikäluokat jälkeläisikseen? Esim. olikohan se -47 vai -48 suurin ikäluokka ja v. -73 pienin, eli just se ikäluokka mitä tuohon aikaan parhaaseen synnytysikään tavallisesti tehtiin. Nythän synnytetään myöhemmin.
Silloin tuli käyttöön ehkäisypillerit.
Muita tyhmiä kysymyksiä?
Ja myöskin aborttilaki 70-luvun alussa. 1973 tehtiin 23 000 aborttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, faktat olisi syytä olla oikein, jos haluaa asiallista keskustelua. Mutta eihän tämäkään ketju ole muuta kuin silkkaa provoilua. Muuta te kakarat ette nykyisin osaakaan.
Säälittävintä tässä on, että kyse ei ole mistään kakaroista vaan aikuisista ihmisitä, joilla se aikuisuus on ihan hukassa.
Koska yksinkertainen ap ei tiedä edes sitä,minkä ikäinen on boomeri.