Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä 50-vuotias. Hyväksytkö olevasi boomeri?

Vierailija
14.03.2025 |

Aika on rullannut ja olet jäänyt jalkoihin. Miltäpä se tuntuu?

Kommentit (179)

Vierailija
81/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on ihanaa! Terv. boomeri.

Vierailija
82/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla taitaa olla aika paljon meitä noin viisikymppisiä. Ihmettelen vain, että miksi ap viihtyy täällä haukkumassa vanhempia ihmisiä. Teidän keskenkasvuisten palsta taitaa olla se ylis.

En haukkunut ketään. Kysyin miltä se tuntuu olla boomeri? Kommenteista päätellen kiukuttaa vietävästi. Täytyy koittaa itse olla fiksumpi, ettei katkeroidu vanhana. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynuorethan ei koskaan vanhene.

Heillä ja heissä kun ei näet ollenkaan ole sitä heikkoutta ja valmistevikaa.

Sehän  on aina  perinteisesti se sukupolvi joka siinä asiassa poikennut kaikista edellisistä ...

(...suotakoon se ja ihana tietoisuus siitä siis kokonaan heille)

Nämä nykynuoret pitävät itseään vanhoina jo parikymppisenä ja "nostalgisoivat" muutaman vuoden takaisia asioita lol. Todella vajaa sukupolvi. 

Vierailija
84/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idän trollitehdas taas ahkerana nääs

Ei voi olla totta! Kuinka vajaalla oikein käyt? Taida itse olla trolli.

Vierailija
85/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla taitaa olla aika paljon meitä noin viisikymppisiä. Ihmettelen vain, että miksi ap viihtyy täällä haukkumassa vanhempia ihmisiä. Teidän keskenkasvuisten palsta taitaa olla se ylis.

En haukkunut ketään. Kysyin miltä se tuntuu olla boomeri? Kommenteista päätellen kiukuttaa vietävästi. Täytyy koittaa itse olla fiksumpi, ettei katkeroidu vanhana. AP

Luet kyllä nyt ihan eri kommentteja kuin muut. Suurin osahan on hyvin tyytyväisiä ja onnellisia elämäänsä.

Vierailija
86/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50v. ei ole boomer.

Vierailija
87/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä tuntuu. Velaton ok-talo omalla isolla tontilla, säästöjä mukavasti. Millenniaalit painii vuokranmaksuongelmiensa kanssa ja Kela hiillostaa muuttamaan halvempaan. Elämä on valintoja.

Ok, boomer 

Tarkistapa mitää boomeri tarkoittaa. Ei, me viisikymppiset emme ole boomereita. M51

Vierailija
88/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ketjut on hauskoja kun boomerit alkaa aina kiistelemään että missä se boomerin ikäraja nyt tarkalleen menee.

Boomerit ovat suuria sukupolvia, jotka syntyivät sodan aikana ja sen jälkeen. Sukupolvi on määritelty noin, koska sillä on merkitys huoltosuhteelle ja eläkejärjestelmälle.

Suuret ikäluokat eli boomerit saavat suurimmat eläkkeet ilman, että ovat itse maksaneet niistä juuri mitään. Niiden maksajia olemme me viisikymppiset eli x-sukupolvi, joka on myös jäänyt köyhemmäksi kuin buumerisukopolvi eli nykyeläkeläiset.

Siksi tällä termillä ja sen oikealla käytöllä on väliä. Kyse ei ole siis iästä ja vanhenemisesta, vaan rahasta.

Kas tässäpä oppitunti nykynuori ap:lle, ole hyvä.

N50+ 

Vierailija
89/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap aikoo itse kuolla tyylikkäästi alle 50-vuotiaana. Se hänelle suotakoon.

Vierailija
90/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän off topic, mutta ihmettelen välillä miten suuret ikäluokat onnistuivat saamaan pienimmät ikäluokat jälkeläisikseen? Esim. olikohan se -47 vai -48 suurin ikäluokka ja v. -73 pienin, eli just se ikäluokka mitä tuohon aikaan parhaaseen synnytysikään tavallisesti tehtiin. Nythän synnytetään myöhemmin. 

Silloin tuli käyttöön ehkäisypillerit.

Muita tyhmiä kysymyksiä?

Vierailija
91/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja zoomeri ei tiedä mitä boomeri tarkoittaa. 🤣

Vierailija
92/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän off topic, mutta ihmettelen välillä miten suuret ikäluokat onnistuivat saamaan pienimmät ikäluokat jälkeläisikseen? Esim. olikohan se -47 vai -48 suurin ikäluokka ja v. -73 pienin, eli just se ikäluokka mitä tuohon aikaan parhaaseen synnytysikään tavallisesti tehtiin. Nythän synnytetään myöhemmin. 

E-pillereillä.

Vierailija
93/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alle 50, mutta on mukavaa, ettei tarvitse hyväksyttää sukanvarren pituutta teini-ikäisillä.

Vierailija
94/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Miks ei?

Vierailija
95/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi aloittajasta ei ikinä tule viiskymppistä oman aikakautensa boomeria 😍

Vierailija
96/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 62-vuotias ja virallisestikin (ainakin jenkkimääritelmän mukaan) boomeri, toisin kuin viisikymppinen joka ei ole boomeri. Olen siitä tyytyväinen ja ylpeä. 

Monen tutkimuksen mukaan ihminen on onnillisimmillaan vähän päälle kuuskymppisenä ja allekirjoitan tuon täysin. Omakotitalo on ollut velaton jo pitkän aikaa, ja asumiskulut minimaaliset. Lapsetkin on jo maailmalla ja sen myötä en enemmän aikaa itselle.Lastenlasten kanssa on kuva puuhata osa viikonlopuista. 

Jaa että jäänyt jälkeen? Missä suhteessa? Työelämässä olen täysillä mukana, IT-alalla kovapalkkainen senioritason asiantuntija. Palkka reilut 10k€ kuukaudessa. Headhuntterit soittelee muutaman kerran vuodessa ja yrittää houkutella työpaikan vaihtoon, mutta enpä ole noihin tarjouksiin tarttunut. Nykyisen työantajan palveluksessa olen ollut reilut 10 vuotta ja maksaa sen verran avokätisesti huippuasiantuntijalle ja muutenkin pyrkii pitämään tyytyväisenä että en ota riskiä että vahingossa vaihtaisin huonompaan. 

Menot on pienet ja tulot suuret. Rahaa jää joka kuukausi tonnitolkulla säästöön ja niillä voi sitten reissata jossain päin maailmaa tai hankkia jotain kivaa. Viimeksi ostettiin matkailuauto tulevien eläkepäivien iloksi, eikä tuoho 100k€ ostokseen mitään laintaa tietenkään tarvittu.

Ajateltiin puolison kanssa jäädä tämän vuoden lopussa ennenaikaiselle eläkkeelle. Säästöjä on sen verran, että niillä pystyy mukavasti elämään sinne viralliseen eläkeikään asti. Verottaja rankaisee työnteosta sen verra kovasti sekä nyt palkasta että lisää tienatusta eläkkeestä että ei ole mitään syytä hampaat irvessä rutistaa loppuun asti. Alkaa olla aika siirtyä reserviin.

Tämä on ihan paras vaihe elämässä. Voit AP vapaasti purkaa kauttasi kuvittelemalla olevasi jotenkin paremmassa asemassa. Luulo ei ole tiedon väärtti, niinhän sitä sanotaan.

Vierailija
97/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäks boo meri= kakka meri..hyi..

Vierailija
98/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, vähän särkee välillä selkää. Ihan ookoo duuni ja kun lapset on lentäneet pesästä omilleen, niin nyt on aikaa vaikka matkustella lomilla.

Mutta miltä tuntuu muuten? Ihmettelen välillä miten maailma muuttuu yhä enemmän paikaksi jossa ihmisyys jää jalkoihin. Se on surullista. Katkeraksi en tunne itseäni kuitenkaan. 

Vierailija
99/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerit on yleensä 60 ja yli

Vierailija
100/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja zoomeri ei tiedä mitä boomeri tarkoittaa. 🤣

Zoomaamallahan näkymät saa tulemaan lähemmäksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi