Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä 50-vuotias. Hyväksytkö olevasi boomeri?

Vierailija
14.03.2025 |

Aika on rullannut ja olet jäänyt jalkoihin. Miltäpä se tuntuu?

Kommentit (179)

Vierailija
61/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ketjut on hauskoja kun boomerit alkaa aina kiistelemään että missä se boomerin ikäraja nyt tarkalleen menee.

No aika tarkkoja teinitkin tuntuvat olevan siitä ovatko zetaa vai alphaa. Netistä kaivellaan vuosilukuja ja työnnetään kännykän ruutua naamaan, en ole alphaa en.

Vierailija
62/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla taitaa olla aika paljon meitä noin viisikymppisiä. Ihmettelen vain, että miksi ap viihtyy täällä haukkumassa vanhempia ihmisiä. Teidän keskenkasvuisten palsta taitaa olla se ylis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä tuntuu. Ainakin olen saanut elää nuoruuteni tekemällä paljon muuta kuin vittuilemalla mammapalstalla vanhemmille ihmisille. Säälittää että ap:n nuoruus kuluu tällaiseen. Eikö sulla ole opiskelupaikkaa, työtä, ystäviä?

Vierailija
64/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tosin vasta 43-vuotias, mutta olen hyväksynyt jo muutama vuosi sitten, että olen jo täysi boomeri. Noin 4 vuotta sitten, kun sana tuli ensimmäisen kerran vastaan ja sain tietää, että mitä se tarkoittaa.

Vierailija
65/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tosin vasta 43-vuotias, mutta olen hyväksynyt jo muutama vuosi sitten, että olen jo täysi boomeri. Noin 4 vuotta sitten, kun sana tuli ensimmäisen kerran vastaan ja sain tietää, että mitä se tarkoittaa.

Siis, nyt on sullakin jotain jäänyt ymmärtämättä, et ole ikäsi puolesta boomeri, etkä voi koskaan tulla boomeriksi, koska synnyin vuotesi ei tule koskaan muuttumaan. Boomerit ovat juuri näitä sotien jälkeisessä vauvaboomissa syntyneitä, juurikin 1944-1951 syntyneet, suuret ikäluokat. Tämä selitys tässä nyt kaikille tietämättömille. 

Vierailija
66/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin jäänyt jalkoihin? Ei tuntuisi miltään vaikka olisin. Kukin saa kutsua mua millä nimellä haluaa. Ei vaikuta mun elämään mutta boomer tarkoitttaa vanhempia aikuisia ja vanhuksia jotka dissaa nuoria laiskuudesta, osaamattomuudesta, some addiktiosta ja noloista harrastuksista enkä minä tee mitään edellämainituista asioista enkä ole millään tavalla jääny ajasta.

Mutta jos määritelmä jonkun mielestä on pelkkä ikä niin sitten olen.

Vierailija
67/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneton ap. ei pysty muuhun kuin haukkumaan muita.

Vierailija
68/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tietämätön sinä AP oikein olet?

Boomerilla tarkoitetaan suurten ikäluokkien edustajaa. Nykyiset 50-vuotiaat kuuluvat pieniin ikäluokkiin.

Vierailija
69/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan varmasti sekä fyysisessä että psyykkisessä paremmassa kunnosaa kuin suurin osa nuorista. M55

Kuolema ja kaveri, pappa.

Vierailija
70/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No 50-vuotias ei kirjaimellisesti ole vielä boomeri, mutta ylpeänä tunnustan olevani sellainen. Pääsääntöisesti pidän tämän päivän 15-30 vuotiaita ihan saamarin tyhminä. Prioriteetit, moraali ja katsominen omaa nenää pidemmälle täysin hukassa.

Todettakoon tähän vielä, että itse olen teknisesti lahjakkaampi kuin nykyinen nuoriso.

Tämän päivän 15 - 30 -vuotiaat ovat tämän päivän noin 50-vuotiaiden kasvattamia. Voit kiittää heitä. 

Nope, kiitän tätä kasvatusympäristöä, joka "estää" kasvattamasta lapsia normaaleiksi ihmisiksi. Voi verrata kouluttamattomaan Chihuahua koiraan, kusee mihin haluaa, rätkyttää ja puree muita. 

Vierailija
71/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska virallisesti vanhempani ovat boomer-sukupolvi. Mutta sen tunnustan, että monissa nykytrendeissä olen pihalla kuin lumiukko ja ihan ylpeä siitä. T. Nainen -74

Vierailija
72/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan virallisen määritelmän mukaan en ole, vaan GenX. Ja kun sana boomer tulee baby boomerista, niin 1970-luvulla jolloin olen syntynyt oli kyllä erityisen alhainen syntyvyys, joten boomer ei siinäkään mielessä oikein sovi.

Mutta jos sanaa boomer käytetään yleisesti vähän vanhemmasta ihmisestä joka ei ole enää kiinni nuorten trendeissä ja slangissa, niin sitten varmaan olen boomer. Ihan mukavaa tällainen on olla, kun ei ole enää tavoitettakaan pysyä niin ajan hengessä kiinni, vaan voi elää tavallista mukavaa elämäänsä rauhassa. Nuoria ja heidän yritystään pärjätä yhä kovenevassa maailmassa (työelämä, parisuhteiden muodostuminen, ulkonäköpaineet jne) ei käy kyllä yhtään kateeksi. Itse on jo helpompina aikoina asemansa vakiinnuttanut, niin nyt on mukava olla.

Vierailija
73/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentit kertovat, että katkeruus kaikkivoipaisuuden katoamisesta on kova ja sattuu.

Miltä sinusta tuntuu, kun et koskaan saavuttanut edes sitä kaikkivoipaisuuden tunnetta? Suurin  "saavutuksesi"  on se, että väsäät tänne av:lle väsyneitä aloituksia?

Katkeruus itseä kohtaan, kun et pystynyt parempaan?

Vierailija
74/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimikkeestä huolimatta, elämä 5-kymppisenä on ihanaa! 

Vierailija
75/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50+ ja kiitollinen, että sain elää nuoruuteni toisenlaisessa yhteiskunnassa kuin tämä nykyinen. Sellaisessa, jossa oli yhteisöllisyyttä ja solidaarisuutta, jossa ihmiset lähtökohtaisesti kunnioittivat toisiaan, jossa lapsille opetettiin käytöstapoja ja toisten huomioonottamista. Jossa  ihminen oli ihminen, ei vain numero tilastossa; resurssi ja hyödyke - tai pelkkä kuluerä. Yhteiskunnassa, jossa ei ollut somea ja sen levittämää pahoinvointia.

Aina on toki ollut mielenterveyden häiriöitä ja  narsistisia tai muulla tapaa persoonallisuushäiriöisiä yksilöitä, mutta ennen nämä olivat poikkeus.

Nykyinen yhteiskunta on nuoruuteni dystopia. Surulliseltahan tämä tuntuu.

Vierailija
76/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole omistusasuntoa, en ole naimisissa ja olen lapseton, mökitön, veneetön ja autoton. Ja erittäin tyytyväinen elämääni, ei ne puitteet, vaan omien arvojen mukainen sisältö. 

Vierailija
77/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän off topic, mutta ihmettelen välillä miten suuret ikäluokat onnistuivat saamaan pienimmät ikäluokat jälkeläisikseen? Esim. olikohan se -47 vai -48 suurin ikäluokka ja v. -73 pienin, eli just se ikäluokka mitä tuohon aikaan parhaaseen synnytysikään tavallisesti tehtiin. Nythän synnytetään myöhemmin. 

Vierailija
78/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän en mihinkään toisten määrittelemään laatikkoon asetu.

Vierailija
79/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuorethan ei koskaan vanhene.

Heillä ja heissä kun ei näet ollenkaan ole sitä heikkoutta ja valmistevikaa.

Sehän  on aina  perinteisesti se sukupolvi joka siinä asiassa poikennut kaikista edellisistä ...

(...suotakoon se ja ihana tietoisuus siitä siis kokonaan heille)

Vierailija
80/179 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei edelleenkään ole böömereitä. Me emme ole jenkkejä, eikö tämä nyt pitäisi tajuta ilman sanomista. Nuo poliittiset/yhteiskunnalliset jenkkihokemat eivät EHKÄ sovellu muiden maiden hokemiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme