Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntojen myynti-ilmoitusten kuvat

Vierailija
14.03.2025 |

Etsiskelen puolitosissani uutta asuntoa ja Etuovea on tullut selailtua paljon. 

Mitä typerrystä tämä on, että asuntojen valokuvissa noin puolet kuvista saattaa olla yksityiskohtia jostakin sisustuselementeistä. On kuvia tulppaanikimpusta pöydällä, jostain mauste- ja öljypulloista keittiöntasolla, viherkasveista ikkunalaudalla, löylykiulu lauteilla, avattu kirja ja kahvikuppi lähikuvassa sohvapöydällä...

Haloo! Mua kiinnostaa ensisijaisesti asunnon pohjapiirros ja mahdollisimman yleiset kuvat huoneista, jotta näen tarviiko maalata tai tapiseerata uudelleen ja missä kunnossa vaikka ovet ovat. En ole niin tyhmä, että kuvittelisin niiden tulppaanien ja huolella asetellut löylykiulun & pellavapyyhkeen kuuluvan asuntokauppaan, enkä myöskään osta asuntoa sen sisustuksen ja käsiteltyjen valokuvien perusteella.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tämä: Keittiöön tai ruokailutilaan mahtuu isompikin pöytä, tai sitten takka luo tunnelmaa tai sauna on tunnelmallinen.

Vierailija
42/50 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välittäjä kertoo ottavansa itse kuvat niin kannattaa samantien kääntyä kannoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välittäjän ei-ammattikuvatut kuvat ihmetyttävät. Ne on usein epäselviä, pystysuuntaisia, näyttävät asunnon huonompsna kuin se onkaan. Olen jättänyt käymättä joissain tällaisissa kohteissa. Ihmettelen miksi kukaan käyttää tällaista välittäjää, onko se muutaman satasen säästö sen arvoinen?

Oma kämppä on myynnissä, välittäjä käytti ammattikuvaajaa. Kuvat on selkeitä, oikealta tasolta otettu, ei vääristäviä laajakulmia. Kuvien valoisuutta tms. on käsitelty jonkin verran, mutta ei niin että näyttäisi kovin erilaiselta kuin todellisuus. 

Katselin viime viikolla vanhassa kotikaupungissani myynnissä olevia omakotitaloja, ihan huvikseni, en ostoaikeissa. Pari kohdetta kiinnitti huomioni ihan juuri valokuvien takia ja negatiivisesti. Molemmissa oli selvästi käyty kuvaamassa ehkä helmikuussa ja iltahämärissä. Valot olivat sisällä päällä, mutta ikkunasta näkyi, että ei ollut vielä täysin pimeää. Sisätilat olivat synkän hämärät ja kellertävät todennäköisesti johtuen kameran huonoudesta (tavallinen puhelin?) ja äärimmäisen huonosta kellonajasta kuvaamiseen. Ehkä välittäjä olisi voinut heittää toisen keikan jonain toisena päivänä ja ottaa valoisammat kuvat näihin kohteisiin? En muista, olivatko ne samalla välittäjällä, saattoivat vaikka ollakin. Tässä nykyisessä tilanteessa ottaa ison riskin noin huonoilla kuvilla. Kuka viitsii lähteä katsomaan synkältä ja hämärältä näyttävää taloa, vaikka pohjapiirros näyttäisikin tarpeisiin sopivalta? 

Toinen valituksen aihe minulla on nämä talvella myytävät talot. Voisi edes yhden-kaksi kuvaa laittaa pihasta kesäkunnossa, saisi huomattavasti paremman vaikutelman siitä, millainen tontti ja sen  kasvillisuus on keskellä kesää. Vai eikö nykyisin enää ole kesäisin tapana kuvata omaa kotia ja sen pihapiiriä omaksi ilokseen? 

Vierailija
44/50 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin erään asuntokuvaajan kanssa, hän antoi vinkin ettei kannata käyttää netissä olevia tarjous-palveluita.

Firmat veloittaa tekijältä huomattavan proviision jos tarjous osuu hänelle, joten kannattaa kysyä hinnat suoraan tekijältä.

Sama muuten pätee esim. hotellivarauksiin. Varasin Ranskaan perheelleni majoituksen ja sain suoraan hotellilta edullisen tarjouksen verrattuna Booking jne. Joku ottaa aina välistä.

Vierailija
45/50 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes poikkeuksetta, jos asunnon omistaja myy itse, niin ilmoituksen kuvat on huonoja. Ammattikuvaajaa kannattaa oikeasti käyttää, ellei kohde ole superkysytty jostain syystä.

Minua ei haittaa, vaikka ilmoituksessa olisi "tunnelmakuvia" tyyliin maljakko, pihaportti, JOS niiden lisäksi asunnosta on riittävän hyvät ja informaatiopitoiset kuvat. Ja ei ole käytetty liian vääristävää laajakulmaa.

Vierailija
46/50 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa palautetta välittäjälle ja pyytäkää lisäkuvia asunnosta tyyliin "olen erittäin kiinnostunut kohteesta ja pyytäisin lisäkuvia, joista näkyisi asunnon yleisilme sisustustarvikkeiden sijaan".

Tai ihan vaan pyydät esittelyn niin ei tarvitse tyytyä kuviin. Näet kohteen livenä. Paitsi tietysti jos olet kiinnostunut vain kuvista .

Vierailija
47/50 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvan merkitys on kohonnut merkittävään osaan asuntokaupassa. Kukaan ei enää marssi näytölle sunnuntaina, kauppa käydään kuvien perusteella ja niillä luodaan mielenkiinto kohteeseen joten niihin kannattaa panostaa. 

Vierailija
48/50 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa palautetta välittäjälle ja pyytäkää lisäkuvia asunnosta tyyliin "olen erittäin kiinnostunut kohteesta ja pyytäisin lisäkuvia, joista näkyisi asunnon yleisilme sisustustarvikkeiden sijaan".

Tai ihan vaan pyydät esittelyn niin ei tarvitse tyytyä kuviin. Näet kohteen livenä. Paitsi tietysti jos olet kiinnostunut vain kuvista .

Kyllä jää kohde käymättä, jos ei kuvien perusteella saa käsitystä siitä mitä myydään, vaan esitellään asetelmaa saunan lauteilla ja keittiön pöydällä, torkkupeittoa ja kynttilöitä.

Asiakkaan aliarvioimista olisi se, että näytöllä vasta saa käsityksen mitä myydään. Kenellä työssäkäyvällä on oikeasti aikaa ja halua ravata turhilla näytöillä? Ei mulla ainakaan.

Vierailija
49/50 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa asuntoa myydessä ihmettelin samaa, miksi jotkut tyynyt ja hedelmäkulho pitää asetella...Kyseinen firma ei viitsinyt muutenkaan opetella talostamme yhtään mitään. Kaiken lisäksi pohjapiirroksen kuva oli väärin tehty edellisen asukkaan tekemän väliseinän osalta. Eli rustasivat itse sen pohjapiirroksen. Ei saatu sillä välittäjällä myydyksi enkä ihmettele, kun palvelukin oli mitä oli.

Vierailija
50/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku välittäjä tämän lukee niin ihan aikuisten oikeasti: En halua katsoa liian laajakulma objektiivilla otettuja kuvia, enkä lattianrajasta!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme