Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttavani näyttää aivan liian hyvinvoivalta siihen nähden että hän on pitkäaikaistyötön...Ja hän harrastaa yms. viettää aktiivista elämää

Vierailija
13.03.2025 |

Tuet ovat mielestäni aivan liian isot! Pitkäaikaistyötön tuttavani näyttää paremmin hyvinvoivalta kuin minä, tai muut töissäkäyvät tuttavani. Salikorttiin riittää rahaa, ja muuhun aktiiviseen elämään. Eihän tämä nyt oikeasti voi mennä näin??

Me raadamme raskaissa vuorotöissä, kiloja kertyy ja pitkäaikaistyötön tuttavamme vain loistaa yhteiskunnan varoin?

Tuet ovat TÄYSIN liian korkealla tasolla kun ne mahdollistavat tuollaisen elämän. Helppo se on hänen vain olla ja harrastaa rajattomalla ajallaan...

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penny Lame kirjoitti:

Suomesta PITÄÄ saada kehitysmaa! Pitää pitää pitää pitää pitää..!

Törjä hälönen oli muuten myös saman asian kannattaja....meillä on glöpääli vastuu....

Vierailija
102/126 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinulla sitä eläkettä sitten kertyy mukavasti. Onnea vaan."

Ja olet kateellinen/katkera työttömälle,joka ei vanhuksena voi olla varma mistään muusta kuin siitä,että saappaat jalassa kaatuminen on armollisinta? Kyllä teitä rikkaita ja itsensä rikkaiksi kuvittelevia ihmisiä tässä maassa riittää..Jos tietäisit,mikä kansanosa on se,jolle valuvat kaikkein suurimmat osat verovaroista,pitäisit naamasi kiinni pitkäaikaistyöttömien asioista,kun et niistä mitään näytä ymmärtävän. Eläkeläiset,maahanmuuttajat lisäkustannuksineen,erilaiset joutavat tutkimukset,poliittiset järjestöt,kerhot,korruptiorahat jotka uppoavat soteen ja johtohenkilöiden bonuksiin,ulkomaan-ja kehitysapu,Ukrainan järjetön lihamylly,puolustusmäärärahat jotka katoavat kankkulan kaivoon..Siinä vain muutama esimerkki lukemattomista, joihin ei työttömälllä ole mitään sanomista. On sairasta,että työkyvyttömistä työttömistä jotka ovat helpoin ja populistisin kohde,yritetään tehdä maan syöpä,kun maan syöpä on toimimaton sote,joka ei kykene kuntouttamaan työttömiä enää töihin,vaan päinvastoin,heistä tehdään sairaampia kuin olivat ennen saamaansa "apua". Mietikää joskus asioita vähän laajemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi hankkia etätyön. Silloin ei tarvitse autoa eikä siistejä vaatteita. Voi syödä kotona terveellistä ja edullista ruokaa ja töiden jälkeen jaksaa kuntoilla joka ilta. T: etäilevä

Vierailija
104/126 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D voi hel.... mene salille, laihduta , osta vaatteita! Mulla on ainakin aikaa liikkua vaikka olen ollut töissä ja myös silloin, kun lapset oli pieniä. Oli mm. mukana salilla. Vaatii vähän panostusta mutta tekosyy ON TYÖSSÄ käyminen. 

Vierailija
105/126 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani on pitkäaikaistyötön, on jo tippunut työmarkkinatuelle. Mutta näyttää siistiltä ja voi hyvin, koska puolisollaan on kohtuullisen hyvät tulot. Hän tykkää tehdä kaikenlaista kotona, kiireettömästi, ja myös ulkoilee joka päivä. 

Tunnen monia siistin näköisiä työttömiä eikä ole puolisoo. Mitä se puoliso siihen vointiin ja ulkonäköön vaikuttaa. Rähjäiseltä juopoltako sitä pitäisi näyttää. Ei kaikki käytä päihteitä, tupakkaa tai laita peleihin rahaa.

Puolison tulot vaikuttaa perheen elintasoon. Ei yksinelävä tietenkään välttämättä näytä rähjäiseltä, mutta ei yksinäisellä työttömällä yleensä ole myöskään varaa kovin hienoon asuntoon hyvällä paikalla, hyvään autoon, säännöllisiin kampaajakäynteihin tai muihin hyvinvointipalveluihin. 

Tietenkin puolison tulot vaikuttavat kun Kela laskee puolison elatusvelvolliseksi ja silloin työtön ei saa mitään asumiskuluihin, lääkkeisiin, hyvintointipalveluihin kuten ilmaisia lääkärkäyntejä, hammaslääkäri yms. sairauskuluja, ilmaisia silmälaseja, passia eikä mitään harkinnanvaraisia tukia sossusta kuten yksinelävät työttömät saavat. Puoliso joutuukin hyvinvointipalvelut ja asumiskulut kustantamaan.

Onko se sulta pois jos joillain harvoilla on niin varakas puoliso että pystyy auton ja kampaajankin vielä kaiken päälle kustantamaan. Ei kai sen varakkaamman puolison tarvitse muuttaa halvempaan asuntoon jos puoliso on työtön.

Voit itse hankkia ihan vapaasti puolison ja katsoa mihinkä sen puolison varat riittävät kun saat vain 595e työttömyyskorvauksen jos ei ole päässyt liitonrahoille. Jos sitten hyvällä säkällä löydät sellaisen puolison että saat asua hyvällä paikalla, auton ja kampaamokäynnitkin. Suurimmalla osalla työttömistä ei niin varakasta puolisoo ole, päinvastoin monilla on aika tiukkaa eikä ole varaa kakkosautoonkaan.

Vierailija
106/126 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on sitten hyvä että minä en näytä hyvinvoivalta vaikka olen erittäin hyvinvoiva niin ei kukaan järkyty ja ala kadehtimaan.

Panostan muihin  asioihin kuin vaatteisiin eli se miltä näytän ei ole mulle tärkeä asia.  Mulla on muita mielenkiinnon kohteita joihin rahani käytän :)

Vierailija
107/126 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas harvinaisen lapsellinen ja nolo aloitus. 

Jää työttömäksi niin katsotaan miten se suu pannaan.

Vierailija
108/126 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on lakkoiltu ja tullut palkankorotukset. Miksi ap ei sitten ala työttömäksi jos minimi 595e työmarkkinatuilla paremmin pärjää. Mikä pelottaa mutta on kuitenkin pakonomainen tarve jauhaa työttömien tuista.

Vierailija
109/126 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on mutta silti tykkään mennä mieluummin töihin kuin lorvisin kotona..mulla ei olis mitään tarkoitusta jos oisin työtön..en nauttisi elämästä..musta on kivaa saada 2 kertaa kk tili ja välillä on kivaa olla myös väsymys mutta se tekee onnelliseksi että tienaan omat vähäsen rahani🤗

Vierailija
110/126 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala työttömäksi! Itsekin olen just hoikka kaunis työtön, rahaa taas loppukuulle 150e joten lihominen ei ole yksinkertaisesti mahdollista. 

Tosin olen ollut aina hoikka ja ilmeisesti siltä osin hyvät geenit. Kieltämättä voi lihottaa kun käy töissä ja voi hyvin. Syödä,minullapa ei sitä tilannetta ole.

En ole juonut alkoholiakaan iäisyyksiin koska ei rahaa. Pitkät hiukset vyötärölle koska vain harvoin join tasata.  Näistä elementeistä se kauneus tulee. Liikun säännöllisesti, jumppaan kotona hs nyt on sali kerrostalossa. Nämä on ilmaisia. 

Vierailija
111/126 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun näyttää voivan hyvin..mutta "hyvin".???ei välttämättä voi..Tämän maan piti olla demokraattinen.Työ ihmisoikeus viety.Satonen ei kerkeä luoda edellytystä työpaikkojen luomiseen.Oikeasti kok.työttömyys huitelee 400t pintaan.Toimeentulo asiakkaita 1,6milj.lisää tulee.Itse en niihin kuulu.Kurjuus näkyy ympärillä minne menetkin.Ihniset voi huonosti,seinille hyppimistä.Huoli tulevasta kertoo moni.Ei näytä valoisalta.Silti taas propakantaa  talous nousee ,miten voi nousta tilanne on surkuhupaisa.

Vierailija
112/126 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän vika ole silloin itse työelämässä, jos ei työssäkäyvänä ehdi/jaksa pitämään itsestään huolta.

Ja jos kaikki tuohon samaan oravanpyörään suostuvat hyvinvointinsa kustannuksella, niin mikään ei ikinä muutu.

Vierailija
113/126 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala työttömäksi! Itsekin olen just hoikka kaunis työtön, rahaa taas loppukuulle 150e joten lihominen ei ole yksinkertaisesti mahdollista. 

Tosin olen ollut aina hoikka ja ilmeisesti siltä osin hyvät geenit. Kieltämättä voi lihottaa kun käy töissä ja voi hyvin. Syödä,minullapa ei sitä tilannetta ole.

En ole juonut alkoholiakaan iäisyyksiin koska ei rahaa. Pitkät hiukset vyötärölle koska vain harvoin join tasata.  Näistä elementeistä se kauneus tulee. Liikun säännöllisesti, jumppaan kotona hs nyt on sali kerrostalossa. Nämä on ilmaisia. 

Itselläni vähän sama, kaunis en kyllä ole. Töissä ollessa työ on niin fyysistä, etten pysty syömään enempää kuin mitä kulutan. Työttömänä taas kiristän syömisestä, koska muustakaan en enää voi kiristää. Ikää on melkein 50, mutta en vielä harmaannu enkä rypisty, tästä voin kiittää geenejä. Aikani kuluksi liikun, että työkunto psyy yllä, salille ei kuitenkaan ole varaa mennä. Onneksi kotonakin voi tehdä asian eteen monenlaista.

Saahan tätä kadehtia. Moni hyvistä ja/tai säännöllisistä tuloista nauttiva ei varmaan silti olisi valmis yhtä niukkaan elämään. 

Vierailija
114/126 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu että jaksaa pitää huolta itsestään ja kunnosta.

Työpaikkakin voi löytyä, turhaa olla kade  loparit voi tulla hetkessä. Hyvää jatkoa kaikille<3

T. Ei työtön 

Vierailija
115/126 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan saa työttömänä "rauhaa" tehdä noita kyseisiä asioita sen enempää kuin osa-päivätyössäkään. Jatkuvasti keksitään kaikkea "aktivoivaa" turhuutta suunnitelmaan, joka vie siltä aidolta työnhaulta aikaa. Ja kyllä, myös se työnhaku vie oikeasti aikaa kun sitä yrittää tosissaan tehdä.

Missä päin Suomea työkkäri antaa siis olla täysin rauhassa eikä työnhaun (sen 4 paikkaa/kk) lisäksi tarvitse tehdä mitään? Kiinnostaisi tietää.

Vierailija
116/126 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SInulla on virheellinen oletus siitä, että pitkäaikaistyötön olisi köyhä ja muutenkin elämänhallintaongelmainen. Korjaa käsityksesi, niin elämäsi vapautuu (ja sen jälkeen koita myös pysyä linjalla, jossa et oleta mitään)

Vierailija
117/126 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa todella taitavia ja ahkeria ihmisiä, jotka osaavat tehdä aivan mitä vaan, mutta työnhaussa jäävät aina rannalle.

Kaikki on viimeisen päälle. Kellarit pursuaa itseviljeltyjä juureksia ja itsesäilöttyjä hilloja jne.

Pakkaset on täynnä itsekerättyjä marjoja, sieniä ja itsekalastettua tai itsemetsästettyä saalista. Itseviljellyt yrtit kasvaa keittiön ikkunalaudalla.

Urheilevat, hoitavat itseään ja vaatehuollon osaavat paremmin kuin 1/10.

Saattavat omistaa ompelukoneen. Kun pistät lisäksi aikaa, taitoa ja luovuutta, niin moni keksii lopputuloksesta kateuden aihetta.

Vierailija
118/126 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa todella taitavia ja ahkeria ihmisiä, jotka osaavat tehdä aivan mitä vaan, mutta työnhaussa jäävät aina rannalle.

Kaikki on viimeisen päälle. Kellarit pursuaa itseviljeltyjä juureksia ja itsesäilöttyjä hilloja jne.

Pakkaset on täynnä itsekerättyjä marjoja, sieniä ja itsekalastettua tai itsemetsästettyä saalista. Itseviljellyt yrtit kasvaa keittiön ikkunalaudalla.

Urheilevat, hoitavat itseään ja vaatehuollon osaavat paremmin kuin 1/10.

Saattavat omistaa ompelukoneen. Kun pistät lisäksi aikaa, taitoa ja luovuutta, niin moni keksii lopputuloksesta kateuden aihetta.

Lisätään vielä keskivertoa parempi leivonta- ja ruoanlaittotaito. On vielä itsetehdyt paakkelssit pöydässä. Ai kauheeta!

Vierailija
119/126 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys...

Miltä oletatte työttömän näyttävän

Vierailija
120/126 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei des tiedä, onko naapuri pakosta vai vapaaehtoisesti "työtön".

Saattaa elää esim. koroillaan, muttei paljasta sitä.

Helpompaa ja viisaampaa olla kertomatta itsestään kaikkea. Varsinkin, jos naapurustossa elelee kyttäilevä epäterveellisesti elävä ap, joka perustaa keskusteluketjuja tuttavistaan.