Tuttavani näyttää aivan liian hyvinvoivalta siihen nähden että hän on pitkäaikaistyötön...Ja hän harrastaa yms. viettää aktiivista elämää
Tuet ovat mielestäni aivan liian isot! Pitkäaikaistyötön tuttavani näyttää paremmin hyvinvoivalta kuin minä, tai muut töissäkäyvät tuttavani. Salikorttiin riittää rahaa, ja muuhun aktiiviseen elämään. Eihän tämä nyt oikeasti voi mennä näin??
Me raadamme raskaissa vuorotöissä, kiloja kertyy ja pitkäaikaistyötön tuttavamme vain loistaa yhteiskunnan varoin?
Tuet ovat TÄYSIN liian korkealla tasolla kun ne mahdollistavat tuollaisen elämän. Helppo se on hänen vain olla ja harrastaa rajattomalla ajallaan...
Kommentit (126)
Työttömille ollaan kateellisia ...minäkin tunnen erään pitkäaikaistyöttömät joka kolme vuotta on ollut ilman työtä..
Isot sijoitukset ja varallisuus kuitenkin pitää hänet aktiivisena ja vaikka on hyvä koulutus ja ulkonäkö ei saa. Vain korkeakoulutettuna työtä kun ei ole verkostoja..
Käytiin juuri pizzalla ja lenkillä ja suunniteltiin maastoreittiä sähköpuörällä ja uusien sähköphörien ostoa maastoajoon..
Tiedän ettei työttömän sovi ostella 3000 euron sähköpyöroä mutta harrastukset maksaa
Hmm eli jos ei harrasta ei ole hyvinvoiva ja jos harrastaa niin on? Harrastus on etuoikeus ja vaurauden merkki?
Työttömienhän piti olla sohvalla makoilijoita.
Tuttavani on pitkäaikaistyötön, on jo tippunut työmarkkinatuelle. Mutta näyttää siistiltä ja voi hyvin, koska puolisollaan on kohtuullisen hyvät tulot. Hän tykkää tehdä kaikenlaista kotona, kiireettömästi, ja myös ulkoilee joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Hmm eli jos ei harrasta ei ole hyvinvoiva ja jos harrastaa niin on? Harrastus on etuoikeus ja vaurauden merkki?
Tosi etuoikeutettua, jos käy kunnan kuntosalilla arkisin klo 7-8 aamulla.
Ap syö liian hyvin, kun on rahaa kerryttää kiloja.
Turha siitä on ketään työtöntä syyttää. Ihan oma valinta, mitä kurkusta alas sulloo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on varaa pukeutua siisteihin ja muodikkaisiin vaatteisiinkin
Työtön tulisi ehdottomasti olla tunnistettavissa ulkoisesta olemuksestaan. Olen samaa mieltä
Voisit vaikka suunnitella jonkin sopivan hihanauhan tai rintamerkin, josta erottaa pitkäaikaistyöttömän. Niin osaisi sitten kadulla väistellä. Ehkä heille voisi olla myös liikennevälineissä jotkin vähän heikompitasoiset omat osastot. Tätäkö tarkoitit?
Vähän vaikeaa noita on erottaa. Kaivavat jakkupuvun tai coctailmekon kaapistaan tarvittaviin menoihin. Hyvät vaatteet kestävät hyvinä for ever, kun kotona voi pukeutua vanhoihin jumppatrikoisiin.
Noinhan se on. Vasta vaatekaappiin katsomalla selviää. Monet työssäkäyvätkin pukeutuvat hassusti kotona, mutta tottahan se on että työssäkäydessä pitää olla enemmön vaatetta, ellei ole työasu.
Vierailija kirjoitti:
Ja siinä se juuri on - pitkäaikaistyötön elää kuin kuningas, mutta ilman niitä kuninkaan murheita. Aamulla ei tarvitse nousta kellon soittoon, voi venytellä rauhassa, keitellä kahvit ja nautiskella aamiaisen ilman kiirettä. Ei ole pomoa nalkuttamassa, ei palaveripakkoa, ei työmatkaruuhkia. Eikä tarvitse stressata tuleeko bonus tänä vuonna vai leikataanko taas etuja.
Päivän aikataulu on täydellinen. Aamupäivällä voi käydä lenkillä tai tehdä rauhassa kehonhuoltoa. Sitten hetki somea tai kirppiskierros, josta voi napata merkkifarkut viidellä eurolla, kun kiireiset duunarit eivät ehdi penkoa valikoimaa. Jos jaksaa nähdä vähän vaivaa, voi ostaa ja myydä tavaraa pienellä voitolla. Helppoa rahaa ilman verottajan kynsiä.
Kun muut hikoilevat avokonttorissa tai raksalla, työtön suuntaa kuntosalille. Siellä ei ole ruuhkaa, joten laitteisiin pääsee heti. Hän onkin usein paremmassa kunnossa kuin ne, jotka kuluttav
"Kun muut hikoilevat avokonttorissa tai raksalla, työtön suuntaa kuntosalille. Siellä ei ole ruuhkaa, joten laitteisiin pääsee heti. Hän onkin usein paremmassa kunnossa kuin ne, jotka kuluttavat päivänsä koneen ääressä tai istuvat autojonoissa. Eikä siinä vielä kaikki. Hyvin treenattu kroppa tuo huomiota, ja naisilla on tapana arvostaa rentoa, itsevarmaa miestä, joka ei stressaa jokaisesta laskusta tai työpaikan draamasta."
Jos pysyt yksin, voit köyhäillä, mutta jos elämään ilmestyy nainen, niin eiköhän ilmesty menojakin kuten ravintolaillallisia ja matkoja, jne. eli ehkä siinä vaiheessa alkaa rentous ja itsevarmuus karista ja rahapula stressaamaan? En ainakaan itse kadehtisi työtöntä, jolla on "aikaa tehdä vaikutus naisiin".
Koeta keksiä vielä parempia stooreja mielikuvitus työttömästä. Puuttuu vielä että ajelee taksilla ja käy syömässä kalleimmissa ravintoloissa.
Kyllä onkin järkyttävää kuinka luxus elämää voikin elää jollain 595e työttömyyskorvauksella. Et ole itse vielä uskaltanut kokeilla. Ala ny ihmeessä työttömäksi ennen kuin riudut kokonaan.
Tehkää ilmoitus kaikista asiattomista aloituksista ja kommenteista ylläpidolle, niin ne poistetaan
Vierailija kirjoitti:
Sinä ap voit milloin tahansa ruveta työttömäksi jos siltä tuntuu että heillä on asiat paremmin kuin sinulla. Älä sitten valita.
Työttömien elämä on varsin erilaista tapauskohtaisesti riippuen niin monesta eri asiasta. Voihan se olka, että työttömän vaikeudet ei riipu työttömyyden aikaankaan aina työttömyydestä. Pitää tietää tarkemmin mistä kyse edim. jos työtön joutuu esim. rikosten kohteeksi tai hänen elämään sabotoidaan oikein tahallisesti vaikeuksia, niin ei se siitä työttömyydestä johdu, että voi olla varsin inhottavaa olka törkeiden rikosten kohde. Varmaan työseäkäydessäkin olisi inhottavaa?
No enpä tiedä. Silloin kun olin matalapalkkatöissä, vuokran jälkeen jäi kuitenkin n. 1000 euroa kuussa laskuihin ja muuhun käyttöön, koska sain asumistukea. Tosin oli 2- vuorotyö. Se oli silloin lähes 2 kertaa se, mitä olisin saanut peruspäivärahalla tai työmarkkinatuella. Nykyään tuet ovat hiukan nousseet, mutta niin myös palkat. En kyllä mitenkään allekirjoita tätä tuilla elämisen ihanuutta, jota jotkut täällä hehkuttavat.
Pitkä työttömyys tekisi minut lopulta hulluksi. Jossain vaiheessa alkaa kodinkoneet hajoilla, pitää päästä hammaslääkäriin yms. Säästöt loppuvat joskus ja köyhyysvelka kasaantuu. Kurinalainen päiväjärjestyskin tekee välillä ihmiselle hyvää, aivan kuten lorvailukin.
Itse olen ratkaissut asian tekemällä vähemmän työtä. Ei näillä tuloilla toki kesämökkejä ostella, mutta jos yksinkertainen elämä riittää, pysyy ihan onnellisena. Pientä eläkettä en murehdi, koska tuskin koko eläkejärjestelmää on enää olemassa, kun olen sen ikäinen. Oikeastaan paremmaksi vanhuuden turvaksi koen sen, että minulla on aikaa huolehtia terveydestäni enkä kuluta itseäni loppuun.
Minulla on loistava kruunu, mutta paljon olen elämässäni kyllä kärsinytkin ja koko elämäni joutunut hakemaan ihan yksinkertaisissa asioissa oikeutta.
Minkäänlaisiin päihteisiin, meikkeihin eikä kampaajalle ei mene rahaa.
Nivelkivuista huolimatta olen huippukunnossa ja liikun paljon. TämäKIN ärsyttää kateellisia
Ei salikortti paljon mitään maksa. Eikä vaatteet kierrätettynä kirppiksiltä ja netistä.
On ero asua 320 kämpässä ja 450 kämpässä. On myös eroa maksaako kotivakuutusta 60 vai 360 vuosi.
Ei pelkkä sali ja vaatteet tukien suuruudesta mitään kerro.
Varsinkaan jos on vanhempien rakentama sijoitussalkku. Joka poikii ylimääräisiä lantteja.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani on pitkäaikaistyötön, on jo tippunut työmarkkinatuelle. Mutta näyttää siistiltä ja voi hyvin, koska puolisollaan on kohtuullisen hyvät tulot. Hän tykkää tehdä kaikenlaista kotona, kiireettömästi, ja myös ulkoilee joka päivä.
Tunnen monia siistin näköisiä työttömiä eikä ole puolisoo. Mitä se puoliso siihen vointiin ja ulkonäköön vaikuttaa. Rähjäiseltä juopoltako sitä pitäisi näyttää.
Ei kaikki käytä päihteitä, tupakkaa tai laita peleihin rahaa.
Mun päivät tosiaan menee urheillessa ja nautin. Haen töitä kuten kaikki muutkin työttömät, mutta ei ole vielä tärpännyt (onneksi)
Asun vanhempieni asunnossa kun he viettävät eläkepäiviä Espanjassa näin talvisin. Säästöön jää ihan kivasti (200-300€) kuukaudessa, Turun kaupunki kun on niin ihana että tarjoaa työttömille edullisen kimmokerannekkeen millä pääsee uimaan, kuntosalille, museoihin yms.
Ruokaa saa hyvin resquesta, ruokajonoista ja ilta-alesta.
Olen oikein tyytyväinen, eikö saisi?
Hyvä vaan että on varaa harrastaa ja pukeutua siististi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin et työttömien pitäis olla rumia et oisit tyytyväinen?
No onko sun mielestäsi okei että työttömällä on parempi ja siistimpi ulkoinen habitus kuin töissäkäyvillä? Nähtävästi rahaa riittää, ja nukkua saa niin paljon kuin haluaa niin helppoahan se on?
Kyllä tuota tulisi vaikeuttaa jotenkin, tulisi työmotivaatiota
Millä keinolla motivoit työnantajia palkkaamaan työttömiä? Täällä missä asun ei ole edes palkkatukra tällä hetkellä olemassa koska ei ole määrärahoja joten ei pääse oppisopimuksella vaikka ei sillä ole yhtään sen helpommin töitä saanut tähänkään asti.
No pukeudu sitten itsekkin paremmin. Jos ei ole varaa niin talous ei ole kunnossa. Ei hyvältä näyttävät vaatteet paljoa maksa. Niitä saa halvallakin.
Jos hänellä on esimerkiksi perintönä saatua varallisuutta/ asunto, hänen pakolliset kulunsa ovat pienet. Kaikkea eivät muut tiedä ja hyvä niin, kuten aloituksestakin voimme päätellä.
Minä olin 1990-luvulla useamman vuoden työtön, kun työpaikka meni laman myötä alta. Olin silloin nuori ja hyvännäköinen, hoikka. Vaatteet siistit ja puhtaat ja opettelinpa itse leikkaamaan hiuksenikin, koska kampaajiin ei ollut varaa.
Kyllä minunkin ystäväni ihmettelivät, että voiko minulla todella olla rahat vähissä, kun aina olin siisti ja huoliteltu, hiuksia myöden. Kaukaisemmat tuttavat eivät tienneet tilanteestani, enkä heidän säälillään olisi mitään tehnytkään.