Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen influenssa ja oireiden palaaminen

Vierailija
13.03.2025 |

7v Lapsella influenssa, oireet kestivät 3 päivää, sitten lapsi oli pari päivää jo paremmassa kunnossa, jaksoi käydä koulussakin ja nyt kuume noussut uudelleen, yskii, päätä särkee ja väsyttää. Soitin päivystysapuun, jossa sanottiin, että täytyy vain odotella paranemista ja antaa kuumelääkettä, että tauteja tulee ja menee ja asialle ei mitään voi enempää tehdä. Itse olen ollut siinä käsityksessä, että influenssan oireiden hävittyä ja palattua takaisin hakeudutaan lääkäriin? mahdollisten jälkitautien varalta. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siinä ratkaisee lapsen vointi ja kuinka korkea kuume on? Minulla kesti juuri influenssa neljä viikkoa, kunnon kuume oli vain muutaman päivän. 17-vuotiaalla pojallani tauti on tullut ja mennyt nyt myös neljä viikkoa. Lukiolainen ei oikein voi olla kuukautta pois koulusta, mutta koville ottaa. Myös hän oli välillä muutaman päivän terveen oloinen eli voi olla kaksi tautiakin.

Jos teillä jotain hengenahdistusta, tosi korkeaa kuumetta tms. tulee, niin sitten vaan päivystykseen.

Vierailija
2/7 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä kerrotaan oireet, jotka tarvitsevat suht nopeaa tsekkausta. Pelkkä peruskuume vaikka tulisi uudelleenkin ei ole päivystysasia. Päivystykseen soittamalla saa tietää kyllä. Turhaan ei kannata mennä, joutuu tunteja odottelemaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soittaisin terkkariin ja pyytäisin ystävällisesti, jos saisi lähetteen verikokeisiin.

Sellainen vinkki myös, että kun tervehtyy niin kannattaa vaihtaa hammasharja uuteen.

Vierailija
4/7 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkitautina voi olla keuhkokuume, kannattaa käydä näytillä. 

Vierailija
5/7 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä soittaisin terkkariin ja pyytäisin ystävällisesti, jos saisi lähetteen verikokeisiin.

Sellainen vinkki myös, että kun tervehtyy niin kannattaa vaihtaa hammasharja uuteen.

Mitä se auttaa, kun tiedetään että influensssta kyse? Siihen ei ole lääkettä.

Vierailija
6/7 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkitautina voi olla keuhkokuume, kannattaa käydä näytillä. 

Tulevaisuuden mahdollinen jälkitauti ei ole päivystysasia.

Vierailija
7/7 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verikokeita ei tehdä turhaan, ainoastaan jos niillä on jokin oikea funktio. Influenssa kestää normaalisti sen 2 viikkoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi