Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukeeko teidän lapset vielä Aku Ankkaa?

Vierailija
27.12.2022 |

Siis te joilla on lapsia, olkoon juuri lukemaan oppineita tai jo yliopistossa.
Luetaanko Ankkalinnan tarinoita enää? Ja luitko itse?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luin silloin kun ysärillä ja kasarilla niitä tilattiin, jos ehdin ennen isää.

Vierailija
2/21 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky-Ankassa on n-reitä, ei voi lukea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies 62 v. lukee edelleen.

Vierailija
4/21 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies 62 v. lukee edelleen.

Ihana lapsi :)

Vierailija
5/21 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät lue Akua, eivät ikinä lukeneet, lopetin tilauksen.

Tulee harvemmin Aku Ankka Klassikko, jota luen vain minä.

Vierailija
6/21 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Ankka?Ketä se on ???

Vierailija
7/21 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M49 kirjoitti:

Eivät lue Akua, eivät ikinä lukeneet, lopetin tilauksen.

Tulee harvemmin Aku Ankka Klassikko, jota luen vain minä.

No mutta hyvä että sinä luet!

Minä oon vaan tyttö joka kasvoi Akun kanssa ja elämän tärkeimmät kasvattajat oli Carl Barks sekä Don Rosa.

Mietin vaan että lukeeko kukaan enää?

Vierailija
8/21 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti 64 v. poika 39 v. ja tytär 32 v. Kaikki lukevat Aku Ankkaa. 

Vierailija
9/21 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Ankan taso alkoi laskemaan roimasti jo 1980-luvun lopulla jokaisella osa-alueella ja se on vaan pahentunut. Ainoastaan 1980-luvun alun ja sitä vanhempia Aku Ankkoja viitsii lukea.

Vierailija
10/21 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 18-vuotias luki paljon lapsena ja varsinkin esiteininä. Joskus yläkoulun mittaan Akkarin lukeminen jäi.

Vierailija
11/21 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin 80-luvulla Aku Ankkaa, mulle tuli se tilattuna. Lapsille tilasin 2000-luvulla, pojat luki mutta tyttöä ei yhtään kiinnostanut.

Vierailija
12/21 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aku Ankan taso alkoi laskemaan roimasti jo 1980-luvun lopulla jokaisella osa-alueella ja se on vaan pahentunut. Ainoastaan 1980-luvun alun ja sitä vanhempia Aku Ankkoja viitsii lukea.

Miten muka kun iso osa vielä 90-luvullakin oli kierrätettyä Akua vanhoista seikkailuista? 50-lukulaisia ja sitä hieman uudempia.

Vierailija
13/21 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Aku Ankan nyt, kun lapsi oppi lukemaan.

Kyllä hän sitä lukee välillä, mutta ei ole niin tärkeä kuin minulle lapsena. Enkä ihmettele. Ne uudet tarinat ovat ihan älyttömiä.

Yhdessä syksyn Akussa ensin Aku, Iines ja veljenpojat osallistuu tosi-tv-muotiohjelmaan, jossa heidän vaatteitaan pilkataan ja ivataan. Niistä leikellään kummalliset asusteet, joissa he poseeraavat ylimielinen ilme kasvoilla catwalkilla.

Seuraavassa tarinassa Iines on pätkätyöläinen ja ongelmana on, ehtiikö maksaa työpaikan laskut ajoissa.

Joulun Akussa Aku etsii jotain pelikoneita pojille toisesta kaupungista ja nappaa lapsiparkojen edestä kaikki pelikoneet tehdäkseen rahaa.

Ketä tuollaiset tarinat kiinnostavat? Lämminhenkisyys ja mielikuvitukselliset seikkailut ovat kadonneet Aku Ankasta.

Vierailija
14/21 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 10 vuotiaan pojan yks lemppari on Aku. On tosi kova lukemaan muutenkin.

Vierailija
15/21 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat hyvät tarinat noissa uusissa Akuissa ovat olleet uusintoja, Don Rosaa ja muita vanhoja sarjoja. En usko, että jatkan Akun tilausta, jos ne tarinat toistuvat tuollaisena kuin monissa syksyn numeroissa. Tylsiä nykyaikuisten ongelmia.

Vierailija
16/21 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky Akkari on kyllä hyvä. Jos omaa hyvät hoksottimet niin huomaa, että Akkarissa on välillä kaksi tasoa jonka vain aikuinen huomaa, mutta nuorelta ei jää mitään pois. Samoin siinä on ajankohtaista asiaa ja se seuraa aikaansa. Itse olen kuluttanut Akkasin sivuja jo kuudella vuosikymmenellä.

Vierailija
17/21 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset 2v, 5v ja 8v lukevat akua päivittäin. Kaksi nuorinta eivät osaa oikeasti lukea, mutta kuvia katselevat päivittäin ja luen heille sitä usein. Itse lapsena luin akua paljon ja nykyiset tarinat ovat minustakin huonompia kuin ne lapsuuteni tarinat.

Vierailija
18/21 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aku Ankka?Ketä se on ???

Et ole näköjään lukenut : )

Vierailija
19/21 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hän sitä lukee välillä, mutta ei ole niin tärkeä kuin minulle lapsena. Enkä ihmettele. Ne uudet tarinat ovat ihan älyttömiä.

Yhdessä syksyn Akussa ensin Aku, Iines ja veljenpojat osallistuu tosi-tv-muotiohjelmaan, jossa heidän vaatteitaan pilkataan ja ivataan. Niistä leikellään kummalliset asusteet, joissa he poseeraavat ylimielinen ilme kasvoilla catwalkilla.

Seuraavassa tarinassa Iines on pätkätyöläinen ja ongelmana on, ehtiikö maksaa työpaikan laskut ajoissa.

Joulun Akussa Aku etsii jotain pelikoneita pojille toisesta kaupungista ja nappaa lapsiparkojen edestä kaikki pelikoneet tehdäkseen rahaa.

Ketä tuollaiset tarinat kiinnostavat? Lämminhenkisyys ja mielikuvitukselliset seikkailut ovat kadonneet Aku Ankasta.

Mitä lämminhenkistä on Akussa joka joutuu raatamaan päivästä ja vuodesta toiseen orjapalkalla sedälleen. Aku joutuu aina siis ihan aina huonon onnen runtelemaksi ja tyttöystävä karkaa aina onnekkaan Hannu Hanhen matkaan kun Aku ei pysty toteuttamaan Iineksen vaatimuksia huonon onnen takia. Tooosi lämminhenkistä.

Vierailija
20/21 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lämminhenkistä on Akussa joka joutuu raatamaan päivästä ja vuodesta toiseen orjapalkalla sedälleen. Aku joutuu aina siis ihan aina huonon onnen runtelemaksi ja tyttöystävä karkaa aina onnekkaan Hannu Hanhen matkaan kun Aku ei pysty toteuttamaan Iineksen vaatimuksia huonon onnen takia. Tooosi lämminhenkistä.

Jep, itse samaistuin Akuun koska oli kovan onnen konkari. En (itse tyttönä) voinut sietää Iineksen oikkuja. Sen sijaan Roope Ankan kaikki seikkailut olivat parasta antia! Vanha visukinttu lyö kaikki laudalta! Samoin Sudenpennut.

Ja kuka meistä ei olisi olisi oppinut mitä metkointa suomen kieltä Akuista aikanaan.

Ei ne lämminhenkisiä olleet tosiaan. Mutta kunhan jotain hyvää on Akuista säilynyt niin sen haluaisi välittää seuraaville lukijoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi