Vihdoinkin, huomenna klo 13 voi laittaa astianpesukoneen päälle!
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Surullista katseltavaa, pörssisähköllä eläminen. Kokoaikainen hinnan stalkkaus ja odottaminen. Ei terveellistä henkisesti.
Täällä trollataan. Ei sitä hintaa tarvitse tuijottaa, vaikka pörssisähkö onkin. Jos haluaa ajoittaa jotain isompaa sähkösyöppöä, jolla ei ole ajan puolesta niin väliä se kannattaa. Meillä on pörssisähkö eikä muuta elämää muuten paitsi on pienempi lasku kuin olisi määräaikaisella. Kyllä ne sähköyhtiössä riittävän marginaalin ovat osanneet laskea määräaikaisten hintoihin päästäkseen voitolle, turha epäillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista katseltavaa, pörssisähköllä eläminen. Kokoaikainen hinnan stalkkaus ja odottaminen. Ei terveellistä henkisesti.
Täällä trollataan. Ei sitä hintaa tarvitse tuijottaa, vaikka pörssisähkö onkin. Jos haluaa ajoittaa jotain isompaa sähkösyöppöä, jolla ei ole ajan puolesta niin väliä se kannattaa. Meillä on pörssisähkö eikä muuta elämää muuten paitsi on pienempi lasku kuin olisi määräaikaisella. Kyllä ne sähköyhtiössä riittävän marginaalin ovat osanneet laskea määräaikaisten hintoihin päästäkseen voitolle, turha epäillä.
Teillä on pörssisähkö eikä muuta elämää. Joo, se on kyllä huomattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä.
meillä astiat voi pestä milloin vaan, se euro tai kaksi ei taloutta kaada.
Pitää olla jo todella kallista sähköä, että koneellinen veisi euron. Ei ole tainnut tänä talvena käydä niissä hinnoissa. Ei näytä ihmisillä olevan mitään hajua, paljonko mikäkin kone vie sähköä. Istuvat kynttilän valossa nälissään, kun pösä maksaa 20 senttiä/kwh.
Tänä vuonna kallein koneellinen n. 50 senttiä.
Mutta ei tuossa todettukaan että se olisi euron tai kaksi per pesukerta. Ehkä se oli per kuukausi?
Siis mitä elämää, mä tulisin hulluksi. Haluan saunoa ainakin neljä kertaa viikossa. Pesukoneet silloin kun on tarves.
Muistithan ottaa pakastimen ja jääkaapin pois päältä, ne kuluttavat eniten sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Sinuahan tämä näkyy vaivaavan.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä elämää, mä tulisin hulluksi. Haluan saunoa ainakin neljä kertaa viikossa. Pesukoneet silloin kun on tarves.
Onneksi polttopuun hinta ei vaihtele tunneittain. Voi saunoa silloin, kun köyhät istuu pimeessä ja kyynel jäätyy poskelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matematiikka ei taida olla vahvin lajisi...
Eikä taloudenpito sun.
Tiskikone vie yhdellä pesuohjelmalla noin kilowatin energiaa. Minun taloudelle on ihan sama, maksaa se koneellinen 10 senttiä vai 30 senttiä.
Kilowatti on tehon yksikkö. Energian yksikkö on Joule, tai sähkömaailmassa usein käytetty kilowattitunti, eli 3.6MJ.
T. 89 tonnia bruttona viime vuonna
Brit brut.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä.
meillä astiat voi pestä milloin vaan, se euro tai kaksi ei taloutta kaada.
Ei se ero kertapesulta niin paljoa ole. Jos pesukone kuluttaa 1.5 kWh/pesu ja sähkön hinta on 30snt/kWh, maksaa pesu siis 45snt/kWh + paikallispuhelumaksun. Sen voi ihan hyvin maksaa niinä kymmenenä pesupäivänä, jolloin sähkö on kallista.
T. nimim. 5.2 snt/kWh viimeisen 12 kk ajalta.
Vierailija kirjoitti:
Minä saunon sähkösaunalla joka toinen päivä. Silloin en saunonut, kun sähkö yli vuosi sitten maksoi kerran sen yli kaksi euroa per kilowattitunti. Eli yhden (1) kerran. 12 kk keskihinta on tällä hetkellä 5.2 snt/kWh, kun tänä talvena sähkö oli odottamattoman edullista.
Helmikuu 2025 5,930 snt/kWh
Tammikuu 2025 6,629 snt/kWh
Joulukuu 2024 4,871 snt/kWh
Marraskuu 2024 5,688 snt/kWh
Lokakuu 2024 5,099 snt/kWh
Syyskuu 2024 7,031 snt/kWh
Elokuu 2024 1,554 snt/kWh
Heinäkuu 2024 2,081 snt/kWh
Kesäkuu 2024 4,471 snt/kWh
Toukokuu 2024 4,364 snt/kWh
Huhtikuu 2024 6,065 snt/kWh
Maaliskuu 2024 7,357 snt/kWh
Vierailija kirjoitti:
Muistithan ottaa pakastimen ja jääkaapin pois päältä, ne kuluttavat eniten sähköä.
No eivät todellakaan kuluta. Mutta mitäpä odottaakaan ihmiseltä, joka ei sähköstä mitään tiedä.
Koko vuoden hinnoilla olen säästänyt 50 euroa verrattuna kiinteään. Sähkön kulutukseni on lisääntynyt.
Joten mikä järki on vahtia muutamaa päivää. Vaihtaa 2 tunnin ohjelman yhteen tuntiin. Säätää jääkaapin aina tavaramäärän mukaan oikeaan lämpöön. Ja pitää pakkasella peruslämmöt kylppärin lattialämmityksessä päällä.
Halpana päivänä voi leipoa pakastimen täyteen. Se on syy miksi meillä sähkönkulutus nousi. 10 sentillä voi leipoa koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
Koko vuoden hinnoilla olen säästänyt 50 euroa verrattuna kiinteään. Sähkön kulutukseni on lisääntynyt.
Joten mikä järki on vahtia muutamaa päivää. Vaihtaa 2 tunnin ohjelman yhteen tuntiin. Säätää jääkaapin aina tavaramäärän mukaan oikeaan lämpöön. Ja pitää pakkasella peruslämmöt kylppärin lattialämmityksessä päällä.
Anteeksi MIKÄ tuo jääkaappisekoilu oikein on? Tiedätkö, jääkaapeissa on jo yli puoli vuosisataa ollut sellainen vekotin kuin termostaatti, joka säätää jääkaapin oikeaan lämpöön tavaramäärästä riippumatta.
Halpana päivänä voi leipoa pakastimen täyteen. Se on syy miksi meillä sähkönkulutus nousi. 10 sentillä voi leipoa koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä taloudenpito sun.
Tiskikone vie yhdellä pesuohjelmalla noin kilowatin energiaa. Minun taloudelle on ihan sama, maksaa se koneellinen 10 senttiä vai 30 senttiä.
Kilowatti ei ole energian yksikkö.
Mutta yhtä pesuohjelmaa voisi käyttää ajan aproksimoimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä taloudenpito sun.
Luulisi noin matalilla tuloilla kiinnostavan, sulle selkeästi se parempi sähkösopimusmuoto on joku muu kuin pörssi.
Känkkyä käkättimeen!