Olen säästänyt käteisenä 3000e töissä ollessa etten tuhlaa niitä mutta nyt haluaisin siirtää ne tilille
Kun olen lähdössä reissuun. Mikä olisi järkevin tapa tehdä se?
Kommentit (50)
Talletusautomaatilla voi siirtää 3000 tilille.
Pyydä mustalaista apuun. Hän neuvoo sinua raha-asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Jonka jälkeen tulee välittömästi puhelinsoitto pankista ja varoja ei vapaudu ennen kuin selitys on tehty kirjallisena.
Vähän riippuu milloin reissusi alkaa ja tarvitset rahat. Helpointa on laittaa rahat tilille talletusautomaatilla, mutta siinä voi olla rajoituksia. Itselläni on niin, että voi tallettaa enintään 1000 euroa kuukaudessa.
Pankkiin voi tietysti viedä, mutta sitten joutuu vastaamaan rahanpesukysymyksiin. Se ei vie kauaa, mutta jotkut kokevat kiusalliseksi.
Harmi ettei reissulla käy käteinen.
Minä talletin 5000€ ja kysyttiin vaan että oletko myynyt jotain. Ei ongelmaa pikkusummien kanssa.
Sanot että myit kirpparilta löytämäsi tynellin valaisimen torissa. Tai maastopyörän.
Tai kerrot vaan että olet säästänyt palkasta 200e joka kk ja talletat ne nyt.
Vierailija kirjoitti:
Minä talletin 5000€ ja kysyttiin vaan että oletko myynyt jotain. Ei ongelmaa pikkusummien kanssa.
Riippuu vähän siitä milloin on tuon tehnyt. Nyt on tarkempaa.
Jos kiire: anna rahat äidillesi ja hän laittaa tilillesi 3000e tekstillä "lahja". Äitisi hustlaa rahat sitten tililleen ajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän riippuu milloin reissusi alkaa ja tarvitset rahat. Helpointa on laittaa rahat tilille talletusautomaatilla, mutta siinä voi olla rajoituksia. Itselläni on niin, että voi tallettaa enintään 1000 euroa kuukaudessa.
Pankkiin voi tietysti viedä, mutta sitten joutuu vastaamaan rahanpesukysymyksiin. Se ei vie kauaa, mutta jotkut kokevat kiusalliseksi.
Onko nordea pankissa rajoituksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonka jälkeen tulee välittömästi puhelinsoitto pankista ja varoja ei vapaudu ennen kuin selitys on tehty kirjallisena.
Jos totta niin kelpaako siis selitykseksi että säästin töistä käteisenä ja tallensin ne tilille? En tiennyt että käteiseksi säästäminen on laitonta?!
Eihän ne aina kysy niitä. Vain pistokokeina.
Mä vien lähes kerran kk, 10 krt vuodessa voi viedä. Väh 2 krt vuodessa kysytään syytä, kirjoitan lappuun aina fb myyntejä
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne aina kysy niitä. Vain pistokokeina.
Mä vien lähes kerran kk, 10 krt vuodessa voi viedä. Väh 2 krt vuodessa kysytään syytä, kirjoitan lappuun aina fb myyntejä
Ajattelin että vien ne erissä, en uskolla tyrkätä koneeseen tuota summaa kerralla jos tulee häiriö. Jos tulee soitto sanon että säästin käteissäästöt tilille kun lähden reissuun, tuo ok?
Vierailija kirjoitti:
Mitä häh? Filippiineillä kelpaa vain käteinen. Taksit, bussit, torit, pienet kaupat, ravintolat, lentokenttävero. Käteisellä pitää maksaa, poikkeus isot marketit ja tavaratalot. Kannattaa ottaa euroja mukaan Filippiineille. Siellä on näitä epävirallisia rahanvaihtajia, jotka vaihtavat tosi kovalla kurssilla. Rahanpesua se taitaa olla. Virallisten rahanvaihtotiskien kurssi on pienenpi.
Pöytälaatikkoon, Käytät niitä euromaissa ja tilille säästyy ajan kanssa sitten sama summa. Ei kysele pankki, ei kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kelpaa mutta onhan se turvallisempi reissun ainana kun ne on tilillä. Ja kivempi maksaakin sillai, ei tarvii että myyjä laskeskelee vaihtorahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä
Niin mikä se selitys tulee olla, eikö siis käteisenä kotiin saa säästää? se on laitonta? :D
Skrill tili