Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen säästänyt käteisenä 3000e töissä ollessa etten tuhlaa niitä mutta nyt haluaisin siirtää ne tilille

Vierailija
13.03.2025 |

Kun olen lähdössä reissuun. Mikä olisi järkevin tapa tehdä se?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talletusautomaatilla voi siirtää 3000 tilille.

Jonka jälkeen tulee välittömästi puhelinsoitto pankista ja varoja ei vapaudu ennen kuin selitys on tehty kirjallisena. 

Jos totta niin kelpaako siis selitykseksi että säästin töistä käteisenä ja tallensin ne tilille? En tiennyt että käteiseksi säästäminen on laitonta?!

Kelpaa, ei ne mitään kuitteja tarvi. Normaalia kyselyä

Vierailija
22/50 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoltaako koneeseen laittaa suuremman summan, voiko se kone varastaa ne rahat? Jos näiin, saako takaisin koskaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mulle. Siirrän tilillesi.

Just, ainakin melkein näin. Eräs henkilö netissä otti yhteyttä tuttavaan. Siirrän tilillesi rahaa ja sinun pitää siirtää ne tälle tilille. Saat 200e sen jälkeen itsellesi. Homma pelasi vähän aikaa oikein hyvin. Sitten tarjottiin "isoa keikkaa". Pitää auttaa rahavaikeuksissa ja lähettää hänelle 1000e rahaa niin saadaan keikka alulle. Miehestä ei enempi kuulunut. Poliisi otti yhteyytä ja kyseli, että onko hänellä vaatimuksia asian suhteen.

Vierailija
24/50 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi toki, mutta se ei estä sitä etteikö pankki alkaisi kyselemään rahojen alkuperää. Ja tässä tapauksessa on ihan sama viekö ne pankin tiskille tai laittaako automaatilla, joutuu aivan varmasti selvittämään alkuperän. Tällaiseksi tämä on mennyt.

Vierailija
25/50 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi ettei reissulla käy käteinen.

Ainakin joka puolella Euroopassa käy.   Käytän paljon käteistä mm. Tanskassa, joka on kortinkäytössä ykkösiä. Kaikkialla kelpaa mukisematta.

Vierailija
26/50 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi toki, mutta se ei estä sitä etteikö pankki alkaisi kyselemään rahojen alkuperää. Ja tässä tapauksessa on ihan sama viekö ne pankin tiskille tai laittaako automaatilla, joutuu aivan varmasti selvittämään alkuperän. Tällaiseksi tämä on mennyt.

Ei haittaisi selitellä kun ne on omia säästöjä. Mikä ongelma?

Vierailija
27/50 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonka jälkeen tulee välittömästi puhelinsoitto pankista ja varoja ei vapaudu ennen kuin selitys on tehty kirjallisena. 

Höh, saavat kysyä mitä haluavat. Sinä saat vastata mitä haluat.

Vierailija
28/50 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku työssäkäyvä ylipäätään säästää käteistä? Säästöt kasvavat korkoa pankkitilillä. 

Vierailija
29/50 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku työssäkäyvä ylipäätään säästää käteistä? Säästöt kasvavat korkoa pankkitilillä. 

Olen kai vanhanaikainen sitten mutta tykkään laittaa purkkiin, että näen ne säästöt. Jos ne on tilillä, tuntuu että voin vahingossa tuhlata ne. 

Vierailija
30/50 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu pankista. Nordealla noin. Op:llä taitaa olla tonni aina kuussa.

Mutta tuo on kätevin tapa joka tapauksessa.

Vierailija
31/50 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia kyseine henkilö ei ole siirtänyt säästöjään aikanaan s-pankin tilille? Ilmanen "säästötili" joka tulee s-etukoritn mukana.

Vierailija
32/50 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kai vanhanaikainen sitten mutta tykkään laittaa purkkiin, että näen ne säästöt. Jos ne on tilillä, tuntuu että voin vahingossa tuhlata ne. 

Jaa, no huono itsekuri sulla sitten. Mä siirrän op:n tilillä ns. säästöpossuun rahaa eli ei ole edes varsinainen säästötili. Mutta ihan kivasti sekin kasvaa korkoa. 

Vierailija
33/50 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia kyseine henkilö ei ole siirtänyt säästöjään aikanaan s-pankin tilille? Ilmanen "säästötili" joka tulee s-etukoritn mukana.

Kuten sanoin, olen kai vanhanaikainen.

Vierailija
34/50 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi ettei reissulla käy käteinen.

Kelpaa mutta onhan se turvallisempi reissun ainana kun ne on tilillä. Ja kivempi maksaakin sillai, ei tarvii että myyjä laskeskelee vaihtorahoja.

Mikä ongelma niissä vaihtorahoissa on?

Vierailija
35/50 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nostanut ne rahat omalta tililtäsi. Selvitykseen vastataan. Että olet säästänyt ja nostot näkyvät tilillä.

Mutta jos paiskii pimeitä töitä. Eikä raha ole ollut tilillä. Selitys ei kelpaa.

Vierailija
36/50 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nostanut ne rahat omalta tililtäsi. Selvitykseen vastataan. Että olet säästänyt ja nostot näkyvät tilillä.

Mutta jos paiskii pimeitä töitä. Eikä raha ole ollut tilillä. Selitys ei kelpaa.

Olen nostanut joskus viime vuoden puolella

Vierailija
37/50 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan KRPä nasseille jotta mun raha-asiat ai teille kuulu.

Vierailija
38/50 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoltaako koneeseen laittaa suuremman summan, voiko se kone varastaa ne rahat? Jos näiin, saako takaisin koskaan?

Miten uskallat maksaa missään kortilla, etenkään ulkmailla, ettei sun tietoja viedä jos tääkin pelottaa näin paljon? Ihan nyt oikeesti, yrittäjät käy tallettamassa päivän käteiskassan automaattiin iltaisin, kyllä ne osaa laskea IHAN oikein. 

Vierailija
39/50 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaa oma tili, jonne siirrät säästettävät rahat, eikä maksukorttia tälle tilille, niin ei tule vahingossakaan tuhlattua. 

Vierailija
40/50 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankilla on velvollisuus kysellä mutta voit vastailla ihan mitä sylki suuhun tuo kunhan et rikosta tunnusta.