Minne päin maailmaa muuttaisit puoleksi vuodeksi jos olisi pakko?
Jos saisit töistä vapaata ja talous ja elämäntilanteesi sallisi, missä viettäisit 6 kk?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Talveksi lähtisin Madeiralle.
Maksa parka.
Johonkin kreikan saarelle, eikä tarvitsisi yhtään pakottaa.
Pattayalle Pratamnakin kukkulan alueelle haluaisin muuttaa aika lähelle merta
Tervetuloa Rautalammille. Ja kiitos kaikille viesteistä, niitä on ollut ilo lukea.
Tavoitteena tietysti on siirtää tämä leikki todellisuuteen, ja ajankohta olisi ensi talvi. 😎
Joku eteläinen, turvallinen saari. Leuto merellinen ilmasto, paljon tuoreita kasviksia, ei olisi työnä mikään fyysisesti raskas. Vallan mieluusti olisin lokakuusta maaliskuuhun tuolla utopiasaarella.
Vierailija kirjoitti:
Tokio. Olen lyhyesti käynyt kahdesti, ja lisää kaipaisi.Yleisemminkin Japanin kulttuuri on niin omalaatuinen ja vahva, että se kiinnostaa, ja maailman suurimman kaupungin kaupunkikulttuuriin uppoamiseen voisi kyllä käyttää aikaa. Jenin arvo on myös niin alhaalla, että eläminen ennen kalliissa kaupungissa on nykyään halpaa.
Yllätys että in-celi haluaa seksiorjuuden Disneylandiaan puoleksi vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Japaniin. En tosin kaupunkien vilskeeseen, vaan johonkin, jossa on paljon kasvillisuutta, temppeleitä ja kauniita puutarhoja. Teeseremoniaan osallistuminen kiinnostaisi myös ja ylipäätään kaikki, jotka toisivat mielenrauhaa.
Toinen hentaita ja seksirojuutta fanitava in-cel löydetty.
Vierailija kirjoitti:
Australia, Botswana tai Islanti. Siinä on kolme vaihtoehtoa, Botswanassa ja Islannissa olen käynyt ja mielelläni olisin puoli vuotta kummassa vaan. Australiassa en ole käynyt, mutta mieluusti menisin.
Olen unelmoinut Botswanasta jo pitkään, ystäväni kävi siellä ammoisina aikoina, ja tykkäsi paljon. Olen käynyt useasti Etelä-Afrikasta, ja rakastan alueen luontoa, mutta onhan siellä oltava aina hiukan varuilllaan.
Reissuun lähtisin ihan mielelläni. En vain ole yhdessä kaupungisssa tai edes pienessä maassa viihtyvää tyypiä. Kielitaito rajoittaa myös valintoja -- tässä iässä ei enää jaksa vääntää kättä joka asiasta.
Suomesta on perinteisesti lähdetty Transsiperian rautatielle, mutta se taitaa jäädä vielä valiin, vaikka tietäisinkin kielitaitoisen matkakumppanin. Idän pikajunaa ei enää ole, ja sen reittikin on jo pääosin koluttu. Afrikka ei kiinnosta. Aasia ja Etelä-Amerikkakin vain rajatusti.
Pohjois-Amerikan Yhdysvallat Kanada-twistillä olisi ehdottomasti helpoin kielen ja kulttuurin puolesta. Mikä olisi tämän päivän Route 66? Stephen Fry kiersi vajaat parikymmentä vuotta sitten 50+ osavaltiota Lontoon taksilla. Siltä pohjalta voisi ehkä kehitelllä jotakin.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Stephen_Fry_in_Americaxe
Ongelmaksi muodostuisi ehkä se, että yksin reissaaminen on yksinäistä puuhaa ja jatkuva tavaroiden vahtiminen ja muu turvallisuudesta huolehtiminen voisi paikoitellen syödä kohtuuttomasti miestä.
Mutta hyvässä seurassa...
Korjattu Jeeves-linkki:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ei kai EU:n ulkopuolelle mihinkään tuosta noin vain muuteta puoleksi vuodeksi. Varmaan paikallisilla viranomaisilla on tuohon sanottavansa.
...
...olen vain asunut aika monessa maassa ja ensimmäinen huoli on yleensä aina se, että millä statuksella siellä voi olla. Ei aina onnistu rahallakaan pitempi aika, jos ei ole jotain syytä oleskelulle. Mutta ihan kiva tietysti, jos ei ole tarkoituskaan oikeasti muuttaa, vaan vain leikitellä ajatuksella.
Käytännöt toki vaihtelevat ja tilanteet muuttuvat, mutta ainakin toistaiseksi monessa paikassa eri puolilla maapalloa homma hoidetaan ns. visa runeilla, eli poistumalla maasta ja palaamalla heti takaisin.
Kannattaa ottaa selvää asioista ennen matkalle lähtöä ja varautua (ainakin henkisesti) siihen, että kaikki ei mene niin kuin strömsöössä.
https://minnethaimaassa.com/faq-usein-kysyttya/viisumit-ja-visa-run/
Saksaa, jonnekin jokilaaksoon.