Minne päin maailmaa muuttaisit puoleksi vuodeksi jos olisi pakko?
Jos saisit töistä vapaata ja talous ja elämäntilanteesi sallisi, missä viettäisit 6 kk?
Kommentit (99)
Uusi-seelanti jotenkin minua kutsuu, mikään muu paikka ei kiinnosta.
Tokio. Olen lyhyesti käynyt kahdesti, ja lisää kaipaisi.Yleisemminkin Japanin kulttuuri on niin omalaatuinen ja vahva, että se kiinnostaa, ja maailman suurimman kaupungin kaupunkikulttuuriin uppoamiseen voisi kyllä käyttää aikaa. Jenin arvo on myös niin alhaalla, että eläminen ennen kalliissa kaupungissa on nykyään halpaa.
Talvella Alpeille, maalla ei niin väliä tai ihan Suomen Lappiin.
Keväällä tai syksyllä Kreikkaan tai Nizzaan.
Kesä on vaikein, ehkä Norjaan tai Kanadaan.
Ja minua ei todellakaan tarvitsisi pakottaa lähtemään mihinkään. Jos tilaisuutta joku tarjoaisi, niin olisin jo salamannopeasti pakkaamassa reissureppuani.
"Buenos Dias, Argentina, sua näin mä tervehdin..." Sinne siis. Poikkeaisin välillä Montevideossa Uruguayssa istuskelemassa Victoria Plazalla ja juoruaisin paikallisten kanssa.
Keväästä syksyyn: Suomeen (asun Keski-Euroopassa).
Syksystä kevääseen: Uuteen Seelantiin. Siellä on vuodenajat juuri toisinpäin kuin Euroopassa eli kevät olisi juuri muuttaessani.
Englantiin, Itävaltaan tai Italiaan.
Myös Australia tai Uusi-Seelanti voisi olla kiva.
Menisin viivana Länsi-Irlantiin, Mayoon tai Donegaliin, kenties Galwaykin kävis, varsinkin Connemaran alue.
Sveitsi, Japani, Australia, Uusi-Seelanti, Kanada. En osaa valita.
Japaniin. En tosin kaupunkien vilskeeseen, vaan johonkin, jossa on paljon kasvillisuutta, temppeleitä ja kauniita puutarhoja. Teeseremoniaan osallistuminen kiinnostaisi myös ja ylipäätään kaikki, jotka toisivat mielenrauhaa.
Lähtisin joko etelä-amerikkaan tai johonkin välimeren saarelle, kaipaan aurinkoa joka lämmittää.
Lähtisin Kaakkois-Aasiaan. Sinne ei välttämättä ole helppo saada viisumia puoleksi vuodeksi ihan turistina, mutta voisin olla lyhyempiä aikoja eri paikoissa, Vietnamissa, Thaimaassa, Filippiineillä, Malesiassa ja Indonesiassa.
Pariisiin ehdottomasti. Kävisin usein Italiassa ja Sveitsissä. Ranska, Italia, Sveitsi-lempimaani.