Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunto myyty,nyt onnellisena vuokralle

Vierailija
12.03.2025 |

Nyt on sellainen vapauden tunne,etten osaa vielä oikein käsittääkään.

Heippa taloyhtiön remontit,ja vaihtuvat korot.Tämä kerrostalo-omistusasuminenkin on yksi saatana.Kaikki isot rempat tehty,mutta kun ne on maksettu,vaanii uudet jo edessä.Kodinkoneet vanhenee,silikonisaumat hapertuu.

Sitten halutaan yhtiöön latauspistokkeita,tupakointikieltoja,mitä ikinä.Tulee vesivahinkoa,isännöitsijä laskuttaa kaikesta ekstraa.Sijoittajat vuokraavat asuntoja kelle vain,ja häädlt kestää ikuisuuden.

Mä säästän tulevaisuudessa 500 euroa kuussa asumalla paremmalla sijainnilla,vailla huolta huomisesta kunhan vuokrani maksan.Laitan erotuksen järkevämpiin sijoituksiin -tuottotilikin on asuntoa kannattavampi.

Tällaiset mietteet tänään.

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla ihmisillä on epärealistinen käsitys, että se omistusasunnon  tällä hetkellä edullinen hoitovastike pysyy ikuisesti samalla tasolla. Ja että asunnon arvo voi pelkästään nousta.

Ei minua ainakaan haittaa vaikka asunnon arvo laskee. Nyt kaikkine mahdollisine kuluineen on edullisempaa asua omistusasunnossa kuin vuokralla .

Mulla ei ole lapsia, joten ei haittaa yhtään mitä asunnon arvolle käy. Nyt saan pitää lemmikkejä ja ei ole vuokraisäntää määrässä sääntöjä. 

Vierailija
102/116 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei kannata mitään kiinteää omistaa muuta kuin päällä olevat vaatteet ja kaikki tarvittava mukaan lähtevä on eteisen naulakossa roikkuvassa repussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra-asuntoja on ylitarjontaa ja ainakin Hesassa melkein saman hintaista korkeiden vastikkeiden kanssa. Omistamisesta ei ole mitään hyötyä rahallisessa mielessä.

Itse asunut sekä omassa ja vuokralla ja omassa kaikki taloyhtiössä kyttää ja olet altavastaaja kun taas vuokralaista jostain syystä palvotaan ja saa tehdä mitä vaan.

Ei tästä pitkiä aikoja ole kun vuokrayksiön näytössä kävi 10 toiveikkaita asunnonhakijoita stadissa tilanteet muuttuvat koko ajan mutta yksi on varmaa asut miten vain joka vuosi kustannukset nousevat.

Vierailija
104/116 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin mietin samaa, että laitan ennemmin asuntoni osakkeisiin. Ostin ensimmäisen asuntoni vuonna 1994. En ole montaa vuotta saanut nauttia halvasta asumisesta pelkällä pienellä yhtiövastikkeella. Aina on remppalainaa.

Nykyisen asunnon ostin siten, että vastike oli 500 e kk. Tiesin toki putkiremontista. Nyt vastike on 1100 e. Ja julkisivuremppa häämöttää kohta. En jaksa. 

Perintönä saamassa asunnossani vastike + putkirempan rahoitusvastike on 830 e. Saan siitä vuokraa 880 e. Ei tod kannata.

Miksi ei kannata vuokralaisesi maksaa sinulle joka kuukausi kertyvää varallisuutta.

Vierailija
105/116 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa. Nytpä maksat sitten jatkossa samat rempat ja muut kustannukset sijoittajan asunnosta. Sulle itsellesi tästä ei ole mitään iloa. 

Ei mitään järkeä!

Vierailija
106/116 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto kannattaa vuokrata kun vastikkeet on samansuuruiset kuin vuokrat.

Jos saa sen asunnon ostamisen itselleen perusteltua rahallisesti niin sitten voi yrittää saada ostettua, mutta oikotien kuplahinnoilla ei kannata.

Vierailija
107/116 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sota tulee sen asunnon menettää ja velka jää.

Vierailija
108/116 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan asuin äitini ja mun omistamassa asunnossa, hänen jäädessä eläkkeelle, myin osuuteni hänelle ja itselleni sattui paikkakunnan vaihto, siitä asti olen asunut vuokralla. Huoltopalvelu pelaa maksutta, eilen avattiin tukkeutunut tiskiallas. Vuokra kohtuullinen 431e/kk  40 neliöön.

Vierailija
109/116 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin mietin samaa, että laitan ennemmin asuntoni osakkeisiin. Ostin ensimmäisen asuntoni vuonna 1994. En ole montaa vuotta saanut nauttia halvasta asumisesta pelkällä pienellä yhtiövastikkeella. Aina on remppalainaa.

Nykyisen asunnon ostin siten, että vastike oli 500 e kk. Tiesin toki putkiremontista. Nyt vastike on 1100 e. Ja julkisivuremppa häämöttää kohta. En jaksa. 

Perintönä saamassa asunnossani vastike + putkirempan rahoitusvastike on 830 e. Saan siitä vuokraa 880 e. Ei tod kannata.

Miksi ei kannata vuokralaisesi maksaa sinulle joka kuukausi kertyvää varallisuutta.

Varallisuuden kasvattaminen ei riitä minulle. Haluan myös käyttörahaa. 

Vierailija
110/116 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä painajainen olisi asua kerrostalossa ja vielä vuokralla. Ei ikinä enää! Mistään et saa päättää itse, aina joku sanelee, meluaa tai kyttää. Juuri kun luulet, että edelliset bilettävät naapurit muuttivat, tulee tilalle joku suitsukkeelta löyhkäävä perhe ja asunto kuin kestikievari, koko ajan joku ramppaa. Koko ajan on myös joku remontti tulossa tai menossa, vähintään uhka on päällä.

Omakotitalossa on ihana ihana rauha. Naapurista kuuluu korkeintaan ruohonleikkurin ääni joskus harvakseltaan. Hyvät välit ja miellyttävä naapurusto. Mitään hissin kolinoita, rappukäytävässä juoksemista, lasten kiljumista, muiden löyhkää ja ties mitä ei tarvitse enää sietää. Jos jotain remppaa harvakseltaan tulee, se ei juuri häiritse elämää kun sen saa suunnitella omiin aikatauluihin sopivaksi. 

Vierailija
111/116 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotahan se kerros- ja rivitalohelvetti on, eikä se muuksi muutu vuokrallakaan. Ne remonttimaksut ym. siirtyy vaan vuokriin.

Omakotitalossa saa sentään itse päättää, tekeekö remppaa ja jos tekee, niin milloin ja kuka tekee ja miten. 

Vierailija
112/116 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sota tulee sen asunnon menettää ja velka jää.

Ai kaikilta menee asunto? Haloo nyt taas.

Ja entä jos ei tule sotaa, mikä todennäköisempää onkin?

Vierailija
113/116 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei kannata mitään kiinteää omistaa muuta kuin päällä olevat vaatteet ja kaikki tarvittava mukaan lähtevä on eteisen naulakossa roikkuvassa repussa.

Tuollaiseksi on valitettavasti maailma mennyt. 

Vierailija
114/116 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksuahan tuo on. - Vaikka odotan vain, että paikalle saapuu palstan vakituisiin avustakiin kuuluva. joka jaksaa säännöllisen epääsäännöliesti halveksia kaikkia heitä, jotka asuvat tai edes harkitsevat asumista vuokralla  - Ymmärtämättä lainkaan, että vuokralla asumine saattaa olla hyvinkin fiksua, eikä ole vain vähävaraisten pakonsanelema ratkaisu

Vuokratalo on aina vuokratalo.Asukaskontingentti on erilainen ,suuri osa tuilla eläviä tyhjätaskuja.Asumisen pitää olla laadukasta ja sitä ei vuokratalossa ole.

Yhtään ählynimeä ei ole käytävän taulussa.

- meilahti

Vierailija
115/116 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä yhtään tätä omituista laskukaavaa:

Maksat omaa asuntoa kaikkine kuluineen 800 euroa kuukaudessa -menetät rahaa 800 euroa

Maksat vuokraa 800 euroa kuukaudessa -säästät 800 euroa kuukaudessa rahaa 

Joku omituinen laskukaava tässä on pakko olla tai sitten tämä laskutoimitus on tehty vuokranantajan näkökulmasta. 

Vierailija
116/116 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se vähän riippuu myös missä asuu. Mä itse asun muuttotappiokunnassa. Velattomassa talossa. Olen laittanut tähän taloon kaikkinensa noin 250 tonnia (sisältää ostohinnan, korot suurin piirtein ja isommat remontit) ja jos nyt myisin, välittäjän arvion mukaan voisin saada noin 190 tonnia. Siinä missä tässä on edullista asua (kiinteät kulut on keskimäärin 350 kuussa) niin tuleehan tuosta sitten lisää. Omassa tapauksessani 18 asuinvuoden ajalle jyvitettynä sellaiset 280 euroa kuussa lisää. 

On tää näköjään silti ollut edullisempaa kuin vastaavassa vuokralla oleminen, vaikka vähän ajattelin ennen laskutoimitusta että ei olis. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä