KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opintopolku on päivittynyt ja pääsin kouluun! 😍
t. se Poriin KTM-paikkaan varasijalla 1. roikkunut
Jään kyllä jännittämään teidän muiden puolesta tänne vielä, toivottavasti iloisia uutisia tulossa mahdollisimman monelle
Jeeeeee!!!! Onnea! 🎉
Oon jännittänyt taustalla sun varasijan tarinaa.
T. Se joka pääsi viime viikolla Vaasan KTM
Jännätty on. Vähän hämmästyttää, että Porissa on KTM-koulutusta. Riittääkö sinne asiantuntijaopetusta?
Mutta riemastuttavaa oli mullakin muistaakseni, kun pääsin Vaasan kauppikseen yli 50 v sitten. Silloin Vaasassa ei ollut muuta akateemista koulutusta kuin kauppakorkea.
Suomenruotsalaisilla oli Åbo Akademin haarakonttorin koulutusta luokanopettajuutta tarjoamassa.
Mutta onnea erityisesti näille pitkään jännittäneille hyväksytyille! Muut saavat uskoa, että aina tulee uusi vuosi ja uudet kujeet.
Oma varasija liikkunut 16. >>> 8.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jään kyllä jännittämään teidän muiden puolesta tänne vielä, toivottavasti iloisia uutisia tulossa mahdollisimman monelle
Jeeeeee!!!! Onnea! 🎉
Ihana kuulla ja kiitos! Onnea vielä sinnekin
T. Pori KTM
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varasijat olivat liikkuneet ja oli tullut viesti, että tarjotaan opiskelupaikkaa!
Mulla sama uutinen tälle aamua!!!! Onneksi olkoon sinnekin!! Meinasin jo luopua tästä ajatuksesta ku jäin varasijalle ja en oo ensikertalainen.
Onnea opiskelupaikasta 🥳
Haaga helian varasija mulla liikkunut 62--->42 :D
Helsingin yliopiston maisterihaun varasija liikkui 16->12, Jyväskylän maisteri pysynyt kolme viikkoa 3.varasija. Liikkuuko muilla Jyväskylän maisterihaut?
Oisinpa pärjännyt vähän paremmin pääsykokeessa niin olisi Helsingin paikka varasijalta 3 jo auennut. 🙃
Onnittelut koulupaikoista! 🤩
Pääsikö ketjun maataloushakija kouluun vai jäikö junnaamaan 1. sijalle?
50 Varasijalla Metropolia IT yo todistusvalinnalla. Siinä se oli 👋😔
Vierailija kirjoitti:
50 Varasijalla Metropolia IT yo todistusvalinnalla. Siinä se oli 👋😔
Ei tästä varmaan enää liikahda tarpeeksi?
Vieläkö kannattaa elätellä toivoa. Ensikertalaisena Vaasaan hakemassa varasijalla 5. Vipusen mukaan 63/63 ensikertalaisten paikoista täytetty.
4 -> 2 varasija. Voi kun sais opiskelupaikan 🙏🏻
Onko paikan vastaanottaneissa myös ehdollisesti paikan vastaanottaaneet mukana? Tietääkö joku?
Vierailija kirjoitti:
Onko paikan vastaanottaneissa myös ehdollisesti paikan vastaanottaaneet mukana? Tietääkö joku?
Kyllä
Kuinka paljon on varasijoja liikkunut amk tekniikan aloissa 10.7 jälkeen viime vuosina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeeeeee!!!! Onnea! 🎉
Jännätty on. Vähän hämmästyttää, että Porissa on KTM-koulutusta. Riittääkö sinne asiantuntijaopetusta?
Mutta riemastuttavaa oli mullakin muistaakseni, kun pääsin Vaasan kauppikseen yli 50 v sitten. Silloin Vaasassa ei ollut muuta akateemista koulutusta kuin kauppakorkea.
Suomenruotsalaisilla oli Åbo Akademin haarakonttorin koulutusta luokanopettajuutta tarjoamassa.
Porin toimipiste on Turun yliopiston, eli paljon myös etänä Turun toimipisteessä opiskelevien kanssa samaa.
Pääsin Tampereen kauppikseen! Kiitos kaikille ketkä on vastannu kysymyksiin ja myötäeläny jännitystä
Helpotuksen huokaus. Olen roikkunut varasijalla yksi todistus- ja valintakoejonossa koko hakuajan. Tänä aamuna heräsin tietoon että olin päässyt ykkösvaihtoehtooni opiskelemaan. Olen onnellinen ja riemuissani koska 50 plus ikäisenä mulla ei ehkä olisi ollut kauhean montaa vuotta jäljellä hakea opiskelemaan tai se ei olisi ollut enää kovin järkevää. Onnea vielä kaikille opiskelupaikan saaneille. Toivottavasti moni teistä sellaisen sai <3
Onko mahkuja? Varasija 689 Persjärven emäntäkoulun lypsylinjalle.
Voiko varasijat vielä liikkua? Oon varasijalla 2. Oulun amk.
Minkälaisia harppauksia sijoissa on tapahtunut?