KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Vierailija kirjoitti:
Onko mahkuja? Varasija 689 Persjärven emäntäkoulun lypsylinjalle.
Kyllä meillä Persjärven emäntäkoulle on vielä mahdollista päästä varasijoilta ja lisähaussa. Voit myös hakea jatkuvassa haussa, jos olet aikuinen.
Terveisin
Persjärven emäntäkoulun koulusihteeri Anna Rinta
Tänä aamuna olin varasijalla yksi amk:hon. Olin aluksi sijalla 17.
Jospa jo huomenna!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä Persjärven emäntäkoulle on vielä mahdollista päästä varasijoilta ja lisähaussa. Voit myös hakea jatkuvassa haussa, jos olet aikuinen.
Terveisin
Pelkäänpä, että näiltä varasijoilta en enää nouse etes täytennyshaussa. En muutenkaan ole aamun virkku. Lypsyhommat ovat pyllystä.
Tervrisin Anu Saukko
Kertokaa miten nämä varasijat voivat vielä liikkua, jos eilen on täytetty jo vikat paikat??
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa miten nämä varasijat voivat vielä liikkua, jos eilen on täytetty jo vikat paikat??
Mieti. Tai lue Opintopolusta varasijamenettely.
Aamulla tuli viesti, että pääsin sisään enskana varasijalta 29 tieto- ja viestintätekniikan insinöörikoulutukseen (verkko-toteutus) Rovaniemen AMK !! Tuli kyllä shokkina, olin jo täysin lupunu toivosta
Pääsin mun toivepaikkaan opiskeleen ekalta varasijalta Tampereen yliopistoon tietojen käsittelytiedettä! 😍😍😍 tsemppiä muille odottajille kovasti!
Varasija 3. Putosivat yön aikana jotain 15 sijaa.
Kauas on tultu toukokuusta tai mistä lie kun oli varasija ~60.
Alunperin todistusvalinnalla varasija 202 Metropolian sosionomi. Tänään tuli tieto että pääsin sisään. Olin tosta varasijasta johtuen hylännyt jo ajatuksen opiskelusta😅
Hieno homma! Mie lähen nyt jo tulemaan sinnepäin. Mie otan varuiks omat Tummelit mukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin
Pelkäänpä, että näiltä varasijoilta en enää nouse etes täytennyshaussa. En muutenkaan ole aamun virkku. Lypsyhommat ovat pyllystä.
Tervrisin Anu Saukko
Kerran yritin lypsää lapsena, pelkäsin. Maatalon tyttöjä
Osaako joku selittää, kun Vipusesta katsottuna 8.7. Hakutoiveeni minimipisteet kokeesta ei-ensikertalaisena ovat alle omani, mutta olen silti varasijalla 26 yms. Olen tarkastanut, että aloituskausi ja vuosi ovat oikein. Ensikertalaisen pisteet ovat vielä huomattavasti alemmat, sen tarkistin erikseen.
Mä pääsin tänään sisään todistusvalinnalla Hamk sosionomi , eilen olin varasijalla 5. Seamk olin päässyt myös mutta en oliskaan voinut ottaa sitä vastaan.
Ihania uutisia monelta. Ei sitä turhaan odotettu tätä aamua. Itse edelleen varasijoilla, mutta ehkä se tästä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Alunperin todistusvalinnalla varasija 202 Metropolian sosionomi. Tänään tuli tieto että pääsin sisään. Olin tosta varasijasta johtuen hylännyt jo ajatuksen opiskelusta😅
Hyvä kun itse olet tyytyväinen. Ei millään pahalla, mutta kun hakijat ruksaavat 5 - 6 paikkaa paremmuusjärjestykseen ja voivat ottaa vastaan vain yhden, seurauksena on näitä nousuja kahdensadan tuolta puolen.
Näin ei käy hakupainealoilla koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun itse olet tyytyväinen. Ei millään pahalla, mutta kun hakijat ruksaavat 5 - 6 paikkaa paremmuusjärjestykseen ja voivat ottaa vastaan vain yhden, seurauksena on näitä nousuja kahdensadan tuolta puolen.
Kyllä kuule hakupainealoille hakevatkin täyttävät kaikki 5-6 paikkaa, lääkishakijoiden ei tarvitse edes valita muita kuin oman alansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin
Tervrisin Anu Saukko
Kerran yritin lypsää lapsena, pelkäsin. Maatalon tyttöjä
Miksi ihmeessä pelkäsit? Minä juoksin kaikki lomat onnessaan sukulaisissa ja lähitiloilla lypsämässä lehmiä ja vuohiakin tuli lypsettyä. Ihania elukoita ja lehmien harjaaminen on ihan parasta! Lehmät osaavat arvostaa harjaamista ja nauttivat siitä :)
Olen kerrostaloon syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosionomikoulutuksia on pelkästään Uudellamaalla 13 eri linjaa neljässä eri koulussa, joista kolme suomenkielisiä. Paikkoja yhteensä noin 500. Mahtuuhan siinä ihmisille toiveita kupongille ja tulee pitkiä jonotuksia, kun Helsingissäkin voi jonottaa kolmeen tai neljään eri kouluun ilman muuttohuolia.
Voi vielä liikkua. Riippuu niin monesta asiasta :)