KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Ootteko tarkistaneet pääsykokeiden pistelaskennan? Onko jollain ollut virheitä? Entä esseiden pisteytys? Onko mielestänne mennyt oikein?
Vierailija kirjoitti:
Ootteko tarkistaneet pääsykokeiden pistelaskennan? Onko jollain ollut virheitä? Entä esseiden pisteytys? Onko mielestänne mennyt oikein?
Aika harvalla alalla on enää esseitä.
C-kokeessa oli yksi tehtävä, joka oli Mafyn opettajien vastauksissa väärin. Aika ihmeellistä, jos edes opettajat (elleivät ole itse jotain vanhempia opiskelijoita) eivät saa kaikkia oikein. En kuitenkaan jaksanut lähteä enää laskemaan kumpi on oikein, kun laskin tehtävän kokeessakin mutulla. Aika moni nettikeskusteluissa kuitenkin tuntui olevan samaa mieltä tuon Mafyn vastauksen kanssa.
miksi tänä vuonna varasijoilta hyväksytään vaan 5.8 saakka? eikö aiempina vuosina oo ollut 15.8 asti
Vierailija kirjoitti:
miksi tänä vuonna varasijoilta hyväksytään vaan 5.8 saakka? eikö aiempina vuosina oo ollut 15.8 asti
Aina on päättynyt tuona samana tiistaina.
Se on toisen asteen (lukio ja amis) haku tuo pidempi.
Opintopolku on päivittynyt ja pääsin kouluun! 😍
t. se Poriin KTM-paikkaan varasijalla 1. roikkunut
Jään kyllä jännittämään teidän muiden puolesta tänne vielä, toivottavasti iloisia uutisia tulossa mahdollisimman monelle
Vierailija kirjoitti:
Jään kyllä jännittämään teidän muiden puolesta tänne vielä, toivottavasti iloisia uutisia tulossa mahdollisimman monelle
Paljon onnea paikasta! Oma varasija oli liikkunut 5. ---> 3. Niin lähellä, mutta siltikin niin kaukana.
Onko muilla hyviä uutisia tähän aamuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon onnea paikasta! Oma varasija oli liikkunut 5. ---> 3. Niin lähellä, mutta siltikin niin kaukana.
Onko muilla hyviä uutisia tähän aamuun?
Upeeta, toivottavasti vielä liikkuu! Mulla oli tilanne, että vaa 5 tällä taustalla otetaan sisään, joten mahdollisuudet alkoi olla aika minimaaliset vaikka varasija 1. olikin, mutta silti pääsin! Jospa siis varsinkin alat, joilla on enemmän paikkoja, nyt oikeasti alkaisivat liikkumaan!
Tässä ketjussa on kyllä ollut ihana jännittää, kiitos teille. 🥰
T. Pori KTM
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon! :)
Kiitos! 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina on päättynyt tuona samana tiistaina.
Se on toisen asteen (lukio ja amis) haku tuo pidempi.
Kesäkuun lopussa on pitänyt lukioon ilmoittautua
Vierailija kirjoitti:
Jeeeeee!!!! Onnea! 🎉
Oon jännittänyt taustalla sun varasijan tarinaa.
T. Se joka pääsi viime viikolla Vaasan KTM
Opintopolku liikkunut eilen 8->4 ja tänään aamulla 4->1
ui juma. varasija muuttunut 3 --> 1
nyt oon ihan tuskanhiessä
2. Varasija oli eilen, tänään peruuntunut, kaikki paikat meni. No eipä siinä, eka kerta maisterihaussa, seuraavaks avoimeen haku. Onneks on mahdollisuus sitä kautta saada opintoja eteenpäin ja toivottavasti ensi vuonna päästä tutkinto opiskelijaksi avoimen väylän kautta.
Onnea kaikille paikan saaneille ja tsemppiä vielä varasijoilla oleville!
Varasijat olivat liikkuneet ja oli tullut viesti, että tarjotaan opiskelupaikkaa!
Vierailija kirjoitti:
ui juma. varasija muuttunut 3 --> 1
nyt oon ihan tuskanhiessä
Pidetään peukkuja!
Vipuseen päivittymisestä näkee varmaan paljon. Onko vielä vastaanottamattomia paikkoja vai tapahtuiko varasijaliikkeet sen vuoksi, että jonosta edeltäsi päästiin muualle.
Vierailija kirjoitti:
Varasijat olivat liikkuneet ja oli tullut viesti, että tarjotaan opiskelupaikkaa!
Mulla sama uutinen tälle aamua!!!! Onneksi olkoon sinnekin!! Meinasin jo luopua tästä ajatuksesta ku jäin varasijalle ja en oo ensikertalainen.
Ihanaa, kun opiskelupaikkoja tarjotaan viimeinkin ja ketjussa tapahtuu.
Tsemppiä vielä odottaville!
Minä roikun edelleen varasijalla 1. Taitaa olla jo kolmas viikko. Aikaisemmin jo kirjoitinkin että viimeksi jäin 1. varasijalle. Pahalta näyttää että taas käy niin
Itse olen varasijoilla 3 ja 5. Jännitän, löytyisikö opiskelupaikka. En ole ensikertalainen, joten mahdollisuudet huomattavasti pienemmät kuin ensikertailaisilla..