KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Mulla ei ainakaan ole mikään päivittynyt
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö joku sanomaan onko varasijat päivittyneet nyt iltapäivällä?
Ei näytä siltä, aamulla oli eri kun eilen. Kuitenkin yhdessä varasija 2. Ja toisessa 57.
Ja siis eihän varasijat liiku jos ei oo mitään liikuttavaa. Mulla esim. yhdessä kohteessa otettu tänään viimeinenkin paikka vastaan niin eihän siellä mitään enää tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis eihän varasijat liiku jos ei oo mitään liikuttavaa. Mulla esim. yhdessä kohteessa otettu tänään viimeinenkin paikka vastaan niin eihän siellä mitään enää tapahdu.
Jep, mutta kyllä aina jollain ainakin joku varasija 50 liikkuu, ja tulee kertomaan.
Mulla on yksi varasija 127 ja sitä kyttään. Jotain tapahtuu väkisin siinä jonossa.
Vierailija kirjoitti:
Sillon ei tietty tapahdukaan mitään mutta aloilla jolla ei ole vastaanotettu paikkoja (vipusen mukaan) niin sittenhän pitäisi juurikin tapahtua niissä jonoissa vaikka mitä. Eihän nyt kukaan kai tyhmänä sitä luulekaan että jos kaikki paikat otettu vastaan niin varasijat liikkuisi 😂
Yllättävän moni tuntuu kuvittelevan, että jonot liikkuvat jotenkin itsestään. Esim. on lääkiksen todistusvalinnassa varasijalla 2 ja käy touko- ja kesäkuussa joka päivä katsomassa, josko se olisi liikkunut.
Ylläripylläri, että ei liiku.
Oli liikkunut tänään varasija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillon ei tietty tapahdukaan mitään mutta aloilla jolla ei ole vastaanotettu paikkoja (vipusen mukaan) niin sittenhän pitäisi juurikin tapahtua niissä jonoissa vaikka mitä. Eihän nyt kukaan kai tyhmänä sitä luulekaan että jos kaikki paikat otettu vastaan niin varasijat liikkuisi 😂
Paikkoja 45/vastaanotettu 45. Voikohan varasijalta vielä päästä sisään? Varasijathan päivittyvät 5.8. saakka. Ehdollisesti otettu paikka ja jonotushan meinaavat sitä, että tilanne voi vielä muuttua...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi varasija 127 ja sitä kyttään. Jotain tapahtuu väkisin siinä jonossa.
Peliä ei ole vielä menetetty. Kaikki paikan vastaanottaneet voivat olla jonottamassa ylempään kohteeseen, jolloin kaikki paikat vapautuvat ja sama ruljanssi parille porukalle, niin olet sisällä!
Niin no jossain liikkuu ja voi liikkua varasijat, pienet tai isot, mutta moni täällä on sanonut, ettei opintopolku ole päivittynyt, koska varasijat ei ole liikkuneet... Ei kannata odotella turhaa. Ja jos paikkoja ei ole enää vapaana kaikki liike on vain jonosta poistuvia hakijoita ja sitä myöten ihan yks hailee.
Vierailija kirjoitti:
Niin no jossain liikkuu ja voi liikkua varasijat, pienet tai isot, mutta moni täällä on sanonut, ettei opintopolku ole päivittynyt, koska varasijat ei ole liikkuneet... Ei kannata odotella turhaa. Ja jos paikkoja ei ole enää vapaana kaikki liike on vain jonosta poistuvia hakijoita ja sitä myöten ihan yks hailee.
Sitähän tässä kytätään että jospa paikan ottaneet olisivatkin ehdollisesti ottaneet paikan vastaan ja lähtisivät vielä sinne mieluisampaan paikkaan
No, mulla kohteessa jaossa pari paikkaa, kaikki valitut ovat kohteen ykkösvaihtoehdokseen merkinneitä. Tuskin olen ainoa jolla näin.
En tiedä millä kaikilla aloilla runsasta liikettä voi odottaa. Jotain liikettä on lähes kaikkialla ja joku aina yllättyy iloisesti, mutta pettymyksiäkin tulee. Jos meinaa tulla kiire käytännön järjestelyiden kanssa, kannattaa soittaa haluamansa kohteen opintotoimistoon tms. Pystyvät varmistamaan mikä on oikea tilanne eli onko oikeasti enää mitään paikkoja jaossa, jos vipunen näyttää täyttä. Oppilaitosten välillä vaihtelua miten hövelisti kertovat.
En siltikään ymmärrä sitä, jos on ottanut paikan ehdollisena vastaan ja odottelee ylempään pääsyä sinne 5.8. saakka, niin mistä niitä paikkoja oikein vapautuu? Siis jos niitä paikkoja ei enää tarjota varasijoille (tilanne että joku on päättänyt ettei aloitakaan klo. opiskeluja vaikka olisi hyväksynyt paikan alunperin).
Vierailija kirjoitti:
Häh siis jos pääsi kakkosvaihtoehtoon, mutta on varasijalla ykköseen, niin voiko sitä roikottaa siis ihan elokuulle asti ottamatta sitä kakkosta vastaan? Eli sitten jos ei pääse ykköseen, niin kakkosta ei saa vai kukaan?
Luulin, että tänään olisi pitänyt ottaa paikka vastaan?
Jätä siis kakkospaikkasi ottamatta ettet ole siellä TIEN TUKKONA.
Jos olet ottanut kakkospaikan ehdollisesti etkä pääse ykköseen, jäät kakkoseen. Ei se mihinkään limboon jää. Jos pääset ykköseen, kakkonen menee seuraavalle.
Jos hylkäsit kakkosen, se menee seuraavalle jonossa ja saat mammoilta pisteitä ja taivaspaikan.
päivittyyköhän tänään enään ollenkaan varasijat, ei mulla koko päivänä oo varasijat liikkunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisella fiiliksellä olette nyt, kun kevään hakurumba on ohitse ja tulokset tulleet ? Itse olen vieläkin niin onnessani, kun sain haluamani opiskelupaikan. MInulla riitti pisteet hakuvaihtoehtoon 2. Ensimmäisellä yrittämällä pääsin ei-ensikertalaisten kiintiössä lääkikseen. Työpaikalla ei tiedetä, että olen hakenut tai että olen päässyt opiskelemaan. Tarkoitus irtisanoa itseni ensi viikolla. Olen työskennellyt lähihoitajan tehtävissä viimeiset pari vuotta (löytyy käytynä lukio ja amis). Odotan innolla työnantajan reaktiota.
Miten olet ei-enskoissa, jos sulla on lukio ja amis käytynä?
Ei korkeakoulu tutkintoa
Täh. Eli silloin olet nimenomaan enskakiintiöö.
Koska ei ole mitään ei-ensikertalaisten kiintiötä vaan se on kaikkien kiintiö. Jos ensikertalaisena ei ole mahtunut siihen ensisijaiseen jonoon, niin sitten voi toki päästä kaikkien jonosta opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
päivittyyköhän tänään enään ollenkaan varasijat, ei mulla koko päivänä oo varasijat liikkunut.
Ei hyvältä näytä.
Huomenna saas nähdä onko tilanne jo lupaavampi
Noh, ehkäpä ei sit tänään päivity. Se on poikkeus viime vuoteen nähden. Kuka noista tietää miten toimivat, ite pääsin pari viikkoa sisään keskellä päivää. Huomenna aamulla ainakin on sit jo tietoa.