Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
6061/6747 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alunperin todistusvalinnalla varasija 202 Metropolian sosionomi. Tänään tuli tieto että pääsin sisään. Olin tosta varasijasta johtuen hylännyt jo ajatuksen opiskelusta😅

Onnea!

Vierailija
6062/6747 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alemmat kohteet ovat peruuntuneet, koska pääsi ykköseen, niin päivittyykö opintopolkuun enää niiden alempien toiveiden alimmat hyväksytyt pisteet? Vai pitääkö ne mennä kaivelemaan Vipusesta (kiinnostaa vaan mihin asti raja laski)?

Itsellä ei ole muuttunut 1,5 viikkoon ne alimmat pisteet. Tarkkaan ottaen päivittyivät viimeksi silloin, kun sain hyväksynnän ykköskohteeseeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6063/6747 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun alemmat kohteet ovat peruuntuneet, koska pääsi ykköseen, niin päivittyykö opintopolkuun enää niiden alempien toiveiden alimmat hyväksytyt pisteet? Vai pitääkö ne mennä kaivelemaan Vipusesta (kiinnostaa vaan mihin asti raja laski)?

Itsellä ei ole muuttunut 1,5 viikkoon ne alimmat pisteet. Tarkkaan ottaen päivittyivät viimeksi silloin, kun sain hyväksynnän ykköskohteeseeni.

Kyllä. Mulla on muuttuneet kaikki muut paitsi ykkönen, josta harva luopuu paikkaansa.

Vierailija
6064/6747 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen varasijoilla 3 ja 5. Jännitän, löytyisikö opiskelupaikka. En ole ensikertalainen, joten mahdollisuudet huomattavasti pienemmät kuin ensikertailaisilla..

Ja aamulla oli opiskelupaikka tarjolla! Näköjään se on mahdollista myös ei-ensikertalaisena päästä varasijoilta sisään. 

Vierailija
6065/6747 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Vipusessa näkyy, että hyväksyttyjä on 21, jos paikan vastaanottaneita on vain 15? Tämä luku on näkynyt siellä viimeisen viikon. Olen varasijalla 4. Onko mulla vielä mahdollisuus saada paikka?

Vierailija
6066/6747 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Vipunen päivittynyt?

Vierailija
6067/6747 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Vipusessa näkyy, että hyväksyttyjä on 21, jos paikan vastaanottaneita on vain 15? Tämä luku on näkynyt siellä viimeisen viikon. Olen varasijalla 4. Onko mulla vielä mahdollisuus saada paikka?

Osa hyväksytyistä ei ole huolinut paikkaa.

Vierailija
6068/6747 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen varasijoilla 3 ja 5. Jännitän, löytyisikö opiskelupaikka. En ole ensikertalainen, joten mahdollisuudet huomattavasti pienemmät kuin ensikertailaisilla..

Ja aamulla oli opiskelupaikka tarjolla! Näköjään se on mahdollista myös ei-ensikertalaisena päästä varasijoilta sisään. 

Paljon onnea! Mihin pääsit?

Vierailija
6069/6747 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen oli viimeinen päivä ilmoittaa ottaako paikan vastaan eli menikö ne paikat nyt seuraavalle viidelle? En tajua miten en saanut paikkaa, kun oon 4. varasijalla. 

Vierailija
6070/6747 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin näkyy, että todistuksella hyväksyttyjä vain 12/15. En ihan ymmärrä Vipusen ja Opintopolun logiikkaa :D

Vierailija
6071/6747 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko varasijat vielä liikkua? Oon varasijalla 2. Oulun amk.

Riippuu alasta. Tänään kaveri nousi amk sähköinsinööri paikalta yliopistoon samalle alalle. Sieltä vapautuu yksi aloituspaikka arkista.

Vierailija
6072/6747 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Vipunen päivittynyt?

Ei näköjään 🤔 Kummallista.

Vierailija
6073/6747 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikkaa on tarjottu 21lle, joista 15 on sen ottanut vastaan.

Paljonko paikkoja on yhteensä olemassa? Siitä riippuu mahdollisuutesi.

Vierailija
6074/6747 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikkoja on 20, joista 15 todistusvalinnalla ja 5 pääsykokeella. 

Vierailija
6075/6747 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen oli viimeinen päivä ilmoittaa ottaako paikan vastaan eli menikö ne paikat nyt seuraavalle viidelle? En tajua miten en saanut paikkaa, kun oon 4. varasijalla. 

Montako aloituspaikkaa koulutukseen on? Jos niitä oli 15 niin vapaita paikkoja ei ole. Jos niitä on enemmän niin paikan saamisessa riippuu siitä, mitä edellä olevat tekee. Jos jollekin on tänään tarjottu sieltä paikkaa hänellä on aikaa 7 päivää ottaa paikka vastaan.

Vierailija
6076/6747 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikkoja on 20, joista 15 todistusvalinnalla ja 5 pääsykokeella. 

Tässä tapauksessa mahdollisuutesi riippuu siitä, moniko nyt paikan vastaanottaneista on päässyt todistuksella ja moniko pääsykokeella. Minkä verran siis kummassakin kiintiössä on paikkoja jakamatta ja siitä kummassa jonossa sinä olet neljäs.

Vierailija
6077/6747 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa miten nämä varasijat voivat vielä liikkua, jos eilen on täytetty jo vikat paikat??

Ei eilen täytetty viimeisiä paikkoja vaan  niiden joille oli eiliseen mennessä tarjottu paikkaa, piti kertoa ottaako paikan vastaan tai ei. Kummankin pystyi tekemään niin, että jää vielä jonottamaan ylempiin hakutoiveisiinsa. Kaikki ei ottaneet tarjottua paikkaa vastaan eilen ja osa jonottaa vielä ylempiin hakutoiveisiinsa. Tänään niillä, joille eilen vapautuneita paikkoja on tarjottu , on taas aikaa 7 päivää hyväksyä tai hylätä paikka. Taas Osa ottaa paikan vastaan suoraan tai ehdollisesti ja osa hylkää paikan. Näin niitä vapaita paikkoja tarjotaan seuraaville jos edelliset peruu tai pääse ylempiin hakutoiveisiinsa. Suosituimmat hakukohteet alkaa varmaan olla täynnä ja pikku hiljaa muutkin täytyy. Osa epäsuosituimmista paikoista tulee jakoon lisähaussa. Yleensä lisähakuja on arkissa esim. Insinööriksi, sairaanhoitajaksi ja restonomiksi. Jotain tekniikan alan koulutuksia voi löytyä myös yliopiston puolelta.

Vierailija
6078/6747 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla tuli viesti, että pääsin sisään enskana varasijalta 29 tieto- ja viestintätekniikan insinöörikoulutukseen (verkko-toteutus) Rovaniemen AMK !! Tuli kyllä shokkina, olin jo täysin lupunu toivosta

Onnea!

Vierailija
6079/6747 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai on päässyt ylempiin hakutoiveisiinsa.

Vierailija
6080/6747 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mahkuja? Varasija 689 Persjärven emäntäkoulun lypsylinjalle.

Kyllä meillä Persjärven emäntäkoulle on vielä mahdollista päästä varasijoilta ja lisähaussa. Voit myös hakea jatkuvassa haussa, jos olet aikuinen.

Terveisin

Persjärven emäntäkoulun koulusihteeri Anna Rinta

Pelkäänpä, että näiltä varasijoilta en enää nouse etes täytennyshaussa. En muutenkaan ole aamun virkku. Lypsyhommat ovat pyllystä. 

Tervrisin Anu Saukko

Kerran yritin lypsää lapsena, pelkäsin. Maatalon tyttöjä

Miksi ihmeessä pelkäsit? Minä juoksin kaikki lomat onnessaan sukulaisissa ja lähitiloilla lypsämässä lehmiä ja vuohiakin tuli lypset

En tykännyt.