KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Odotteleehan joku muukin vielä varasijojen liikkumista?
Nimimerkillä 1.varasija on pahin
hitto nyt alko jännittää viel pahemmi ku jono ei liikkunu tänää ollenkaa 🥵
t: varasijal 14 oulun enkkuu
Vierailija kirjoitti:
minä! :')
t. varasija 1
Vierailija kirjoitti:
Mitä suositumpi niin sen vähemmän liikkuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkillä 1.varasija on pahinMitä suositumpi niin sen vähemmän liikkuu
Entä millä alalla on liikkunut eniten? Kuinka monta sijaa jonossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkillä 1.varasija on pahinminä! :')
t. varasija 1
Täällä kans varasija 1.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain nyt ottaa vastaan ei-ensisijaisen paikan mihin mut oli hyväksytty opintopolussa mutta en ole saanut kirjettä.
Mulla tää sama. Paikka otettu vastaan, joku nousi nyt sosionomijonossa ensimmäiselle varasijalle 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis miten tuo, jos jonottaa voi 5.8. asti, niin ei edes tiedä, mihin kaupunkiin on lähdössä ja asunnon järjestäminen jne?
Voit itse valita, jonotatko ylöspäin vai et. Suurin osa paikoista ei ole tarjolla 5.8. asti. Se vaatisi aika moneen kertaan hylätyksi tulleen paikan. Jokainen varasijalta hyväksytty saa siis viikon hyväksymisaikaa.
Osaa tietää osacon ymmällään, josko huominen toisi selvyyden suurimmalle osalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain nyt ottaa vastaan ei-ensisijaisen paikan mihin mut oli hyväksytty opintopolussa mutta en ole saanut kirjettä.
Mulla tää sama. Paikka otettu vastaan, joku nousi nyt sosionomijonossa ensimmäiselle varasijalle 👍
Mikä kaupunki?
Siis miten se tuloskirje ei tullu edes tänää?
Mikä ala teillä on jotka varasijalla 1.?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala teillä on jotka varasijalla 1.?
Sosionomi
Eihän tuloskirje oo aikasemminkaan tullu näin nopeesti. Yleensä joskus 7. pv.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten se tuloskirje ei tullu edes tänää?
Huomenna on virallinen päivä, kun haku päättyy.
Onko muita, jotka jo miettivät ensi kevään hakua? Jotkut ehkä syksylläkin? Itse tässä keräilen itsetuntoni rippeitä, että saisin motia vielä yrittää lääkikseen. Onneksi on ok työ ja elämä muuten etenee, mutta taas tulee pitkä vuosi odottelua ja sitten se vuosi meneekin äkkiä :D
Vierailija kirjoitti:
Onko muita, jotka jo miettivät ensi kevään hakua? Jotkut ehkä syksylläkin? Itse tässä keräilen itsetuntoni rippeitä, että saisin motia vielä yrittää lääkikseen. Onneksi on ok työ ja elämä muuten etenee, mutta taas tulee pitkä vuosi odottelua ja sitten se vuosi meneekin äkkiä :D
Miksi odottelet? Monet lääkikseen hakevat aloittavat kokeisiin valmistautumisen ja valmennuskurssit jo syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä lannistua ja luovuttaa, jos jotain haluaa! Onnistut varmasti. Onnea seuraavan kevään hakuun💚
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tällainen
1. Peruuntunut
2. Varasija 2
3. Hyväksytty
Niin onko sillä mitään merkitystä, hyväksyykö tuon kolmosen ehdollisena nyt vai vasta 10.7.?
Jos hyväksyt ehdollisena ja pääset 2, joudut menemään kakkoseen. Jos odottelet max. viikon ja pääset kakkoseen ennen 10.7. voit valita kumpaan menet. MUTTA jos unohdat hyväksyä paikan 10.7. tuo kolmas luonnollisesti hylkääntyy. Jos olet tilanteessa jossa 3 kelpaa mutta 2 on mieluisimpi, hyväksyisin ehdollisena suoraan, eipähän unohdu.
Entä jos hyväksyy ehdollisena, niin jatkuuko jonotus jopa 5.8. asti tuohon ylempään, jossa varasija 2?
Jonotus jatkuu siihen saakka kun ylemmässä on kaikki paikat vastaanotettu ja et voi enää tulla valituksi siihen.
Valintakoepisteet-palvelu aukeaa 3.7.2025 klo 12.