KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Vierailija kirjoitti:
Nyt en enää luota itteeni! Jos olen hyväksyttynä toiseen vaihtoehtoon todistuksella ja palkkien tullessa 3. ja 4. hävis varasijat, niin tarkottaako se, että pääsen 1. vai siihen 2., mihin oon jo hyväkysyttynä?
Vai pystynkö edes päättelemään tästä asetelmasta mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin kaikkien hakukohteitten kaikki tulokset on julkaistu? Mitä on vielä tulematta?
DIA on tulematta, mutta siitä on kuulemma tullut jo palkit. Arkkitehditkitn puuttuvat. Farmasia on tulematta, näkyy jo Vipusessa. Psykan maisteri ainakin puuttuu vielä.
Ja G-kokeen tulokset Helsingin yliopistossa vai onko mulla mennyt jotain ohi?
Vierailija kirjoitti:
Nyt en enää luota itteeni! Jos olen hyväksyttynä toiseen vaihtoehtoon todistuksella ja palkkien tullessa 3. ja 4. hävis varasijat, niin tarkottaako se, että pääsen 1. vai siihen 2., mihin oon jo hyväkysyttynä?
Et voi päätellä mitään. Palkkiteoria vaatii toimiakseen katoavan varasijan. Hyväksytty ei katoa, joten hyväksytty kakkonen vesittää etukäteen ennustamisen mahdollisuuden.
Kolmosen ja nelosen varasijojen olisi pitänyt hävitä jo siinä vaiheessa, kun tulit hyväksytyksi kakkoseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi päätellä mitään. Palkkiteoria vaatii toimiakseen katoavan varasijan. Hyväksytty ei katoa, joten hyväksytty kakkonen vesittää etukäteen ennustamisen mahdollisuuden.
Kolmosen ja nelosen varasijojen olisi pitänyt hävitä jo siinä vaiheessa, kun tulit hyväksytyksi kakkoseen.
Ok, kiitos! Jännityksellä jään sitten oottamaan
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, G on tulematta.
Sitä odotellessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, G on tulematta.
Sitä odotellessa!
Onkohan ollut paljon tasapisteitä kun koe oli aika helppo? Nyt tehdään tarkistuslaskentoja ja pohditaan miten paikat tässä tapauksessa jaetaan?
Mistä sen tietää, milloin kaikkien kokeitten kaikki tulokset on tulleet? Julistetaanko se jostain juhlallisesti kuten Joulurauha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, G on tulematta.
Sitä odotellessa!
Onkohan ollut paljon tasapisteitä kun koe oli aika helppo? Nyt tehdään tarkistuslaskentoja ja pohditaan miten paikat tässä tapauksessa jaetaan?
Hyvä kysymys, sillä ihme että tuloksissa kestää. Hyväksytäänkö mahdollisessa tasapistetilanteessa kaikki hakijat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, lääkistulokset eivät juurikaan liikuttaneet varasijoja farmasiaan. Huimalla yhdellä varasijalla liikkui. Nyt luovutan kokonaan.
Voisin kuvitella, että kyllä siellä vielä liikettä voi tapahtua, kun tällä kertaa B-kokeen tekijät (kuten minä) mahdollisesti jättää farmasian välistä, ja yrittää edelleen lääkikseen seuraavana keväänä.
Saapa nähdä, vasta kymmenkunta ottanut paikan vastaan. Mitä lie panttaavat.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tietää, milloin kaikkien kokeitten kaikki tulokset on tulleet? Julistetaanko se jostain juhlallisesti kuten Joulurauha?
Seuraa vauva-palstaa, täällä kyllä tiedetään ;)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, G on tulematta.
Onko G-kokeesta tullut edes palkkeja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, lääkistulokset eivät juurikaan liikuttaneet varasijoja farmasiaan. Huimalla yhdellä varasijalla liikkui. Nyt luovutan kokonaan.
Voisin kuvitella, että kyllä siellä vielä liikettä voi tapahtua, kun tällä kertaa B-kokeen tekijät (kuten minä) mahdollisesti jättää farmasian välistä, ja yrittää edelleen lääkikseen seuraavana keväänä.
Jotkut hakeneet myös ulkomaille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Farmasian tulokset eivät ole vielä tulleet, palkit vasta. Eikä senkään jälkeen pääse vielä ottamaan vastaan, kun niin moni on alkuun varasijoilla proviisoriksi, lääkikseen, ehkä DIAllekin.
Vierailija kirjoitti:
Saat sähköpostiin tuloskirjeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, G on tulematta.
Sitä odotellessa!
Hyvä kysymys, sillä ihme että tuloksissa kestää. Hyväksytäänkö mahdollisessa tasapistetilanteessa kaikki hakijat?
Joko otetaan kaikki (esim. oikis), arvotaan (esim. lääkis) tai ei otetaan ketään (en ulkoa muista tähän yhtään esimerkkiä).
Oman kohteesi säännön pitäisi lukea Opintopolussa valintaperusteissa.
edelleen hy:n terveydenhuollon kehittäminen ei ole tullut, joten kestää joillakin muillakin kuin g kokeen tekijöillä...
Vierailija kirjoitti:
elikkäs siis esimerkkinä joku joka on näkynyt vaikka 4. toiveesta valittuna alalle x pääseekin alalle y, se vain häviää vipusesta valituista? eli jod suodatan nyt 4. toiveella sisäänpäässeet, siellä ei pitäisi enää näkyä tätä muualle valittua henkilöä valituissa? eli jos on ollut vaikka yksi, jolla on ollut ala 4. toiveena, pääsee ylemmäksi, vipusen pitäisi näyttää 4. toiveen kohdalla nollaa valituissa? vai ymmärsinkö väärin
Ei voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai pystynkö edes päättelemään tästä asetelmasta mitään?
sinussa on potentiaalia, älä lannistu kävi miten kävi. jos ei nyt onnistu, niin ensi vuonna uudestaan.
Ketää väärinkäyttää lähinnä turkulaiset ja porilaiset. Se lasketaanko heidät kantasuomalaisiksi on toinen asia.