Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
4181/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nuoria ja koulutettuja ihmisiä. Murre on ihan ok,  mutta "ketä"-kieli kyllä saa lauseen niin kummalliseksi, että ei tahdo lauseen sisältöä ymmärtää. Täytyy aina poimia ketä-sana pois ja korvata sopivammalla. Ketä-kieli ei ole enää perusmurrettakaan, vaan se on melko härski kielioppivirhe. Yhdyssanatkin voi ymmärtää erillään ja yhdessä, mutta tuo "ketä".  Kiitos, anteeksi ja hei.

Asiahan ei tähän ketjuun kuulu joten jätän tän vain tähän. 

https://kielikello.fi/tag/keta/

Nää, joita tää "ketä" häiritsee, on jännä porukka.  Ihan itse keksitty "härski kielioppivirhe", ja sit täällä pöyristytään kun ihan koulutetut ja nuoret ihmiset sitä käyttävät. Huh huh. Vähän naurattais jos ei myötähävettäisi.

Ketää väärinkäyttää lähinnä turkulaiset ja porilaiset. Se lasketaanko heidät kantasuomalaisiksi on toinen asia.

Vierailija
4182/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en enää luota itteeni! Jos olen hyväksyttynä toiseen vaihtoehtoon todistuksella ja palkkien tullessa 3. ja 4. hävis varasijat, niin tarkottaako se, että pääsen 1. vai siihen 2., mihin oon jo hyväkysyttynä?

Vai pystynkö edes päättelemään tästä asetelmasta mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4183/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin kaikkien hakukohteitten kaikki tulokset on julkaistu? Mitä on vielä tulematta?

DIA on tulematta, mutta siitä on kuulemma tullut jo palkit. Arkkitehditkitn puuttuvat. Farmasia on tulematta, näkyy jo Vipusessa. Psykan maisteri ainakin puuttuu vielä.

Ja G-kokeen tulokset Helsingin yliopistossa vai onko mulla mennyt jotain ohi?

Vierailija
4184/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en enää luota itteeni! Jos olen hyväksyttynä toiseen vaihtoehtoon todistuksella ja palkkien tullessa 3. ja 4. hävis varasijat, niin tarkottaako se, että pääsen 1. vai siihen 2., mihin oon jo hyväkysyttynä?

Et voi päätellä mitään. Palkkiteoria vaatii toimiakseen katoavan varasijan. Hyväksytty ei katoa, joten hyväksytty kakkonen vesittää etukäteen ennustamisen mahdollisuuden.

Kolmosen ja nelosen varasijojen olisi pitänyt hävitä jo siinä vaiheessa, kun tulit hyväksytyksi kakkoseen.

Vierailija
4185/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi päätellä mitään. Palkkiteoria vaatii toimiakseen katoavan varasijan. Hyväksytty ei katoa, joten hyväksytty kakkonen vesittää etukäteen ennustamisen mahdollisuuden.

Kolmosen ja nelosen varasijojen olisi pitänyt hävitä jo siinä vaiheessa, kun tulit hyväksytyksi kakkoseen.

Ok, kiitos! Jännityksellä jään sitten oottamaan 

Vierailija
4186/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, G on tulematta.

Vierailija
4187/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, G on tulematta.

Sitä odotellessa!

Vierailija
4188/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, G on tulematta.

Sitä odotellessa!

Onkohan ollut paljon tasapisteitä kun koe oli aika helppo? Nyt tehdään tarkistuslaskentoja ja pohditaan miten paikat tässä tapauksessa jaetaan?

Vierailija
4189/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää, milloin kaikkien kokeitten kaikki tulokset on tulleet? Julistetaanko se jostain juhlallisesti kuten Joulurauha?

Vierailija
4190/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, G on tulematta.

Sitä odotellessa!

Onkohan ollut paljon tasapisteitä kun koe oli aika helppo? Nyt tehdään tarkistuslaskentoja ja pohditaan miten paikat tässä tapauksessa jaetaan?

Hyvä kysymys, sillä ihme että tuloksissa kestää. Hyväksytäänkö mahdollisessa tasapistetilanteessa kaikki hakijat?

Vierailija
4191/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, lääkistulokset eivät juurikaan liikuttaneet varasijoja farmasiaan. Huimalla yhdellä varasijalla liikkui. Nyt luovutan kokonaan.

Voisin kuvitella, että kyllä siellä vielä liikettä voi tapahtua, kun tällä kertaa B-kokeen tekijät (kuten minä) mahdollisesti jättää farmasian välistä, ja yrittää edelleen lääkikseen seuraavana keväänä. 

Saapa nähdä, vasta kymmenkunta ottanut paikan vastaan. Mitä lie panttaavat.

Vierailija
4192/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tietää, milloin kaikkien kokeitten kaikki tulokset on tulleet? Julistetaanko se jostain juhlallisesti kuten Joulurauha?

Seuraa vauva-palstaa, täällä kyllä tiedetään ;)

Vierailija
4193/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, G on tulematta.

Onko G-kokeesta tullut edes palkkeja?

Vierailija
4194/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, lääkistulokset eivät juurikaan liikuttaneet varasijoja farmasiaan. Huimalla yhdellä varasijalla liikkui. Nyt luovutan kokonaan.

Voisin kuvitella, että kyllä siellä vielä liikettä voi tapahtua, kun tällä kertaa B-kokeen tekijät (kuten minä) mahdollisesti jättää farmasian välistä, ja yrittää edelleen lääkikseen seuraavana keväänä. 

Jotkut hakeneet myös ulkomaille?

Vierailija
4195/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farmasian tulokset eivät ole vielä tulleet, palkit vasta. Eikä senkään jälkeen pääse vielä ottamaan vastaan, kun niin moni on alkuun varasijoilla proviisoriksi, lääkikseen, ehkä DIAllekin.

Vierailija
4196/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat sähköpostiin tuloskirjeen.

Vierailija
4197/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, G on tulematta.

Sitä odotellessa!

Hyvä kysymys, sillä ihme että tuloksissa kestää. Hyväksytäänkö mahdollisessa tasapistetilanteessa kaikki hakijat?

Joko otetaan kaikki (esim. oikis), arvotaan (esim. lääkis) tai ei otetaan ketään (en ulkoa muista tähän yhtään esimerkkiä).

Oman kohteesi säännön pitäisi lukea Opintopolussa valintaperusteissa.

Vierailija
4198/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen hy:n terveydenhuollon kehittäminen ei ole tullut, joten kestää joillakin muillakin kuin g kokeen tekijöillä...

Vierailija
4199/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

elikkäs siis esimerkkinä joku joka on näkynyt vaikka 4. toiveesta valittuna alalle x pääseekin alalle y, se vain häviää vipusesta valituista? eli jod suodatan nyt 4. toiveella sisäänpäässeet, siellä ei pitäisi enää näkyä tätä muualle valittua henkilöä valituissa? eli jos on ollut vaikka yksi, jolla on ollut ala 4. toiveena, pääsee ylemmäksi, vipusen pitäisi näyttää 4. toiveen kohdalla nollaa valituissa? vai ymmärsinkö väärin

Ei voi tietää.

Vierailija
4200/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai pystynkö edes päättelemään tästä asetelmasta mitään?

sinussa on potentiaalia, älä lannistu kävi miten kävi. jos ei nyt onnistu, niin ensi vuonna uudestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi