KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Pisteytys muuttuu ensi vuonna.
Ei taida enää yliopistojen varasijat liikkua
Vierailija kirjoitti:
Miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten?
No ainakin todistusvalinnan osalta monissa hakukohteissa. Pitkän matikan merkitys vähenee ei-luonnontieteellisillä aloilla.
Kaikissa yliopistohakukohteissa muuttuu. Yksinkertaistuu samalla lailla kuin valintakokeet: yhdellä pisteytysmallilla pääsee moneen paikkaan. Nythän se on ihan jäätävä viidakko.
miksei Vipusessa näy kevään hakujen kohdalla ollenkaan LUTtia? vai enkö vaan osaa käyttää koko Vipusta
Vierailija kirjoitti:
miksei Vipusessa näy kevään hakujen kohdalla ollenkaan LUTtia? vai enkö vaan osaa käyttää koko Vipusta
Valitse syksy 2025 eli koulutuksen alkamislukukausi niin näkyy.
Nopeinta on filtteröidä Haku 2. Tulee kerralla oikein kaikki tässä kevään yhteishaussa - jossa haetaan syksyllä alkaviin koulutuksiin - tulokset. Ja jää ne erillisvalinnat ja muut pois.
Vierailija kirjoitti:
Nopeinta on filtteröidä Haku 2. Tulee kerralla oikein kaikki tässä kevään yhteishaussa - jossa haetaan syksyllä alkaviin koulutuksiin - tulokset. Ja jää ne erillisvalinnat ja muut pois.
Kiitos vinkistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, G on tulematta.
Sitä odotellessa!
Onkohan ollut paljon tasapisteitä kun koe oli aika helppo? Nyt tehdään tarkistuslaskentoja ja pohditaan miten paikat tässä tapauksessa jaetaan?
Hyvä kysymys, sillä ihme että tuloksissa kestää. Hyväksytäänkö mahdollisessa tasapistetilanteessa kaikki hakijat?
Käytäntö vaihtelee. Joku sääntö tässäkin kontekstissa on määritelty, jos iso joukko on pääsemässä viimeisinä: arvonta, jonkin oppiaineen arvosana tms.
Ilmeisesti ihmiset päässeet opiskelemaan kun keskustelu on hiljentynyt näin paljon. Onnea heille! :) Itse jäin varasijalle. :(
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ihmiset päässeet opiskelemaan kun keskustelu on hiljentynyt näin paljon. Onnea heille! :) Itse jäin varasijalle. :(
Aina tää viikonloppuisin hiljenee, ainakin aamujen jälkeen. Omassa maisteriohjelmassa on ainakin vielä tulokset tulematta ja jännättävää riittää paljonkin ensi viikolle.
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppu. Ens viikolla jänskätään vielä. Ei oo kaikki päässeet opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuisin ei tule tuloksia, niin ei ole niitä kyttääviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai paikkoja saa kuitenkin otettua vastaan? On vielä reilusti ottamatta, mistälie syystä. :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai paikkoja saa kuitenkin otettua vastaan? On vielä reilusti ottamatta, mistälie syystä. :o
Ei vielä saa, ellei ole ykköstoiveessa tai ylemmät hylättyjä (esim. ei päässyt opettajan soveltuvuuskokeisiin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi ne pitää vahvistaa heti? eikö aikaa ole jäljellä reilusti?
Miten Vipunen tilastoi ikäryhmän? Onko se syntymävuoden mukaan vain minkäikäinen on tällä hetkellä?
Vierailija kirjoitti:
Ei taida enää yliopistojen varasijat liikkua
Kaikkia hakupainealojen pääsykoetuloksiakaan ei ole vielä tullut. Toki riippuu alasta. Jotku ehkä jo kiveen hakattu ja saa unohtaa haut. Torstaina näkee, että onko johonkin päässyt.
Mua kans kiinnostais että mikä ketju ja missä??