Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
4161/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin sataprosenttisen varma fakta, että haun ollessa kesken olleessaan tilassa "hyväksytty, odottaa ylempiä kohteita" ei sieltä poislähtiessään jää valituksi.

Lähes jokainen jossain alemmassa toiveessa sisällä ollut voi käydä omin silmin toteamassa, että ei enää löydy siitä kohteesta.

Varasijat ovat tietyissä kohteissa liikkuneet kymmenittäin.

Vierailija
4162/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täysin sataprosenttisen varma fakta, että haun ollessa kesken olleessaan tilassa "hyväksytty, odottaa ylempiä kohteita" ei sieltä poislähtiessään jää valituksi.

Lähes jokainen jossain alemmassa toiveessa sisällä ollut voi käydä omin silmin toteamassa, että ei enää löydy siitä kohteesta.

Valittu se siltikin on sinne alempaankin kohteeseen, vaikka odottaisikin ylempää. Se ei muutu miksikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4163/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo konetta, enkä pääse Vipuseen kattomaan. Onko AMK rakennusarkkitehti tai yliopistojen arkkitehtien tuloksia tullut jo mihin paikkoihin?

Vierailija
4164/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

elikkäs siis esimerkkinä joku joka on näkynyt vaikka 4. toiveesta valittuna alalle x pääseekin alalle y, se vain häviää vipusesta valituista? eli jod suodatan nyt 4. toiveella sisäänpäässeet, siellä ei pitäisi enää näkyä tätä muualle valittua henkilöä valituissa? eli jos on ollut vaikka yksi, jolla on ollut ala 4. toiveena, pääsee ylemmäksi, vipusen pitäisi näyttää 4. toiveen kohdalla nollaa valituissa? vai ymmärsinkö väärin

Vierailija
4165/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näyttää toteutuvan kolmosvalinta. Mikäli sitä ei ota vastaan ja jostain syystä 10. päivän jälkeen tulisi peruutuksia 2. ja 3. vaihtoehtoihin, niin tuleeko niissä enää huomioiduksi, jos tota 3. ei ota vastaan. 

Vierailija
4166/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, lääkistulokset eivät juurikaan liikuttaneet varasijoja farmasiaan. Huimalla yhdellä varasijalla liikkui. Nyt luovutan kokonaan.

Voisin kuvitella, että kyllä siellä vielä liikettä voi tapahtua, kun tällä kertaa B-kokeen tekijät (kuten minä) mahdollisesti jättää farmasian välistä, ja yrittää edelleen lääkikseen seuraavana keväänä. 

Vierailija
4167/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo opintopolun jonosijaa voi tulkita? Jos koulutukseen otetaan 33 ja olen varasijalla 12. Mutta jonosija on 77. Onko minun edellä siis 44 hakijaa? Olen ensikertailainen. Pitääkö kirves tässä heittää tässä vaiheessa jo kaivoon..

Vierailija
4168/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valittu se siltikin on sinne alempaankin kohteeseen, vaikka odottaisikin ylempää. Se ei muutu miksikään.

Niin on, sillä hetkellä, mutta ei enää sen jälkeen. Nämä henkilöt poistuvat Vipusesta, kun tilaksi muuttuu peruuntunut.

Vipusesta ei pysty näkemään, keillä tilana on peruuntunut. Siellä on vain vaihtoehdot valittu ja ei valittu.

Vierailija
4169/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt näyttää toteutuvan kolmosvalinta. Mikäli sitä ei ota vastaan ja jostain syystä 10. päivän jälkeen tulisi peruutuksia 2. ja 3. vaihtoehtoihin, niin tuleeko niissä enää huomioiduksi, jos tota 3. ei ota vastaan. 

Sori numerovirhe. Siis nelospaikka näyttää toteutuvan. Jos sitä ei ota vastaan, ni voiko peruutuksien kautta tulla valituksi 2. tai 3. vaihtoehtoon

Vierailija
4170/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo opintopolun jonosijaa voi tulkita? Jos koulutukseen otetaan 33 ja olen varasijalla 12. Mutta jonosija on 77. Onko minun edellä siis 44 hakijaa? Olen ensikertailainen. Pitääkö kirves tässä heittää tässä vaiheessa jo kaivoon..

Olet ollut 77. paras hakija sillä valintatavalla. 32 siitä välistä on lähtenyt ylempiin toiveisiin tai mahdollisesti tullut valittua toisessa kiintiössä (todistusvalinta ja ensikertalaisuus ensisijaiset valintatavat). Edessäsi (tuolla valintatavalla) on 12 henkilöä kuten varasijasi osoittaa.

Vierailija
4171/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori numerovirhe. Siis nelospaikka näyttää toteutuvan. Jos sitä ei ota vastaan, ni voiko peruutuksien kautta tulla valituksi 2. tai 3. vaihtoehtoon

Voit tulla. Se hylkää vain sen nelospaikan. Voit myös ottaa sen nelosen ehdollisesti vastaan niin, että jonotat samalla ylemmäksi.

Vierailija
4172/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

elikkäs siis esimerkkinä joku joka on näkynyt vaikka 4. toiveesta valittuna alalle x pääseekin alalle y, se vain häviää vipusesta valituista? eli jod suodatan nyt 4. toiveella sisäänpäässeet, siellä ei pitäisi enää näkyä tätä muualle valittua henkilöä valituissa? eli jos on ollut vaikka yksi, jolla on ollut ala 4. toiveena, pääsee ylemmäksi, vipusen pitäisi näyttää 4. toiveen kohdalla nollaa valituissa? vai ymmärsinkö väärin

viisaammat hoi? xd

Vierailija
4173/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit tulla. Se hylkää vain sen nelospaikan. Voit myös ottaa sen nelosen ehdollisesti vastaan niin, että jonotat samalla ylemmäksi.

Kiitos vastauksesta.

Vierailija
4174/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ollut 77. paras hakija sillä valintatavalla. 32 siitä välistä on lähtenyt ylempiin toiveisiin tai mahdollisesti tullut valittua toisessa kiintiössä (todistusvalinta ja ensikertalaisuus ensisijaiset valintatavat). Edessäsi (tuolla valintatavalla) on 12 henkilöä kuten varasijasi osoittaa.

Kiitos tiedosta, että näin se menee.

Vierailija
4175/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä oon päässy kasvatustieteisiin varasijalta 35 😅

Suurinpiirtein samoilta varasijoilta itsekin aikanaan hyväksytty JYU:n kasvatustieteille. Oli veto kaverin kanssa siitä, että pääseekö yliopistolle lukematta pääsykokeisiin. Voitin vedon. 😆

Ja hei, en mä sitä opiskelupaikkaa vastaanottanut. Veto oli voitettu sillä hyväksymiskirjeellä, kieltäytymisen jälkeen pääsi sitten joku minua motivoituneempi opiskelemaan. 

Vierailija
4176/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin kaikkien hakukohteitten kaikki tulokset on julkaistu? Mitä on vielä tulematta?

Vierailija
4177/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykääs vilkaisemassa kasvatusalan ketjusta, miten naisvaltaisella alalla käsitellään pettymyksiä. Yksi pettynyt aloitti kissatappelun kuin ei tullut valituksi :D

Mikä ketju????

Vierailija
4178/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin kaikkien hakukohteitten kaikki tulokset on julkaistu? Mitä on vielä tulematta?

Eikös G-kokeen tulokset ole vielä tulematta?

Vierailija
4179/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DIA on tulematta, mutta siitä on kuulemma tullut jo palkit. Arkkitehditkitn puuttuvat. Farmasia on tulematta, näkyy jo Vipusessa. Psykan maisteri ainakin puuttuu vielä.

Vierailija
4180/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en enää luota itteeni! Jos olen hyväksyttynä toiseen vaihtoehtoon todistuksella ja palkkien tullessa 3. ja 4. hävis varasijat, niin tarkottaako se, että pääsen 1. vai siihen 2., mihin oon jo hyväkysyttynä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan