KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Vierailija kirjoitti:
Tietojenkäsittelytiede. Kuulin että Treella alaraja 21 ja Jkl 18. Voi että jännittää mikä raja tulee Hkiin, josta ei vielä kuulu. Mulla 39/60 pistettä. Aiempina vuosina Hgissä pitänyt olla ihan hurjat pisteet, mutta nyt on raja laskenut aika paljon myös Treella ja Jkylässä.
Tre paikkoja 125 1sijaisia hakijoita 126 ja kaikki hakijat 540.
Jkl paikkoja 65, 1sijaisia hakijoita 45 ja kaikki hakijat 258.
Hki paikkoja 180, 1sijaisia hakijoita 357 ja kaikki hakijat 921.
Onko Hesassa jo palkit? Jos ei, sinne pääseviä on nyt reilusti Tampereella.
Tulokset tuli ja pääsin kieliin Helsinkiin mikä oli mun 3. vaihtoehto. Helsingin yksikköjen oikis ei vielä näy, kunpa tulis kohta vaikka vaikka olenkin lähes varma ettei ole mitään mahdollisuuksia
Vierailija kirjoitti:
Varasijalla 1 kielitieteisiin. Vain kaksi ei-ensikertalaista otetaan sisään pääsykokeella niin on kyllä aivan sama onko varasija 1 vai 10, kun ne ei tule mihinkään liikkumaan
aika paha ei-ensikertalaiskiintiö, sanoisi jopa että epäreilun pieni. Toi on varmasti kuumottava paikka kun on niin lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietojenkäsittelytiede. Kuulin että Treella alaraja 21 ja Jkl 18. Voi että jännittää mikä raja tulee Hkiin, josta ei vielä kuulu. Mulla 39/60 pistettä. Aiempina vuosina Hgissä pitänyt olla ihan hurjat pisteet, mutta nyt on raja laskenut aika paljon myös Treella ja Jkylässä.
Anteeksi. Jännittää niin että käyn hitaalla. Mitä minun pitäisi päätellä? ;)
Vierailija kirjoitti:
Varasijalla 9. ei-ensikertalaisena Helsinkiin Pohjoismaisiin kieliin, onko mitään mahollisuuksia? Tampereelta irtos paikka, mutta nyt pisti pieneksi pettymykseksi, kun Helsinki jäi noinkin kauas.
Pidän peukkuja, että pääset vielä Helsinkiin! Koska sitten olisin itse lähempänä Tampereelle varasijalta ;)
Vierailija kirjoitti: Ei ne paikat kaikille aukea koskaan ja elääkkin pitäisi.
On auennut jo kaksi kertaa ja olen töissä. Saahan sitä opiskella lisää, jos haluaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaakohan ottaa vastaan amk-paikka, johon olen hyväksytty, kun oikeasti haluaisin lääkikseen. Olen ensikertalainen. Tuo amk-paikka kyllä tukisi pääsykokeella hakua, koska siellä opiskellaan kaikkia niitä aineita, mitä lääkiksen pääsykokeessa tarvii osata. En usko tänä vuonna jääväni enää kovin kauas pisterajoista. Huvittaisi mennä ylipäänsä jo vihdoin opiskelemaan, vaikka en lääkikseen pääsekkään. Eikä kyllä huvittaisi palata vanhaan työhönkään...
Katsokaapa kristallipalloistanne: muuttuukohan ensikertalaisuuskiintiöt ensi vuonna? Nythän lääkiksiin on 35% toiskertalaisten kiintiöt, joten sisäänpääsy ei ole aivan toivotonta. Tuntuu, että nyt on ajettu ja ajetaan niin monenlaisia muutoksia koulutuksen saralla, että mitä tässä nyt enää tohtii tehdä... Ikääkin jo on keski-iän puolella, joten vuosia ei ole hukattavaksi.
Ensi vuonna tuskin mik
No ei varsinaisesti apua, mutta samalla kun opiskelisin toista alaa, tulisi koko ajan kerrattua lääkisaineita. Pääsykoelukemiselle ei siis välttämättä tarvisi varata juurikaan erikseen aikaa, koska monet aiheet aiheet pyörivät ekana vuonna opinnoissa mukana. Toki en muutenkaan enää mitään satojen tuntien luku-urakkaa tarvikkaan enää tässä kohtaa, isoin työ pääsykoetta varten on jo tehty.
Ala, jolle nyt pääsisin, ei ilmeisesti ole kummoinenkaan työllistäjä, eikä huvittaisi vuosia opiskella ja joutua suoraan kortistoon. Mielenkiintoista kyllä, mutta jos ja kun jotain vanhoilla päivilläni opiskelen, haluan myös päästä alan töihin.
Onko tietoa kuinka paljon yleensä varasijat on Tampereella liikkunut suomen kielessä ja ruotsissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi. Jännittää niin että käyn hitaalla. Mitä minun pitäisi päätellä? ;)
Tarvitaan tieto, onko tuohon Helsingin kohteeseen jo tullut ne ns. palkit Opintopolkuun, eli lukeeko siinä Helsingin kohteen kohdalla "koevalintajono - -" johon jossain vaiheessa tulevat omat pisteet ja alimmat pisteet näkyviin.
Vierailija kirjoitti:
On auennut jo kaksi kertaa ja olen töissä. Saahan sitä opiskella lisää, jos haluaa :)
aikaisemmista aukeamisista ja työelämässä olemisesta huolimatta ollaan taas jollakin varasijalla! epäilen suuresti niitä kykyjä yliopistotasolle.
Vierailija kirjoitti:
Onko tietoa kuinka paljon yleensä varasijat on Tampereella liikkunut suomen kielessä ja ruotsissa?
jonot vetää kuin junan vessat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aikaisemmista aukeamisista ja työelämässä olemisesta huolimatta ollaan taas jollakin varasijalla! epäilen suuresti niitä kykyjä yliopistotasolle.
Minulla on jo kaksi yliopistotutkintoa, kiitos vain :)
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, mulla on tohtorin tutkinto toiselta alalta ja työt ja eläminenkin ihan ok. En nyt ihan helposti tuosta provosoidu :D
Terveisin se 24 varasija.
Vierailija kirjoitti:
Opintopolussa Turun yliopisto historia ja arkeologia (kandi+maisteri) koevalinnan pisterajat:
ensikertalaiset 33.8
kaikki 33.6
Ei olisi ovet auenneet omilla pisteillä, onneksi pääsin ensimmäiseen hakutoiveeseeni.
Onko Helsingin hissan pisterajat jo julkaistu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opintopolussa Turun yliopisto historia ja arkeologia (kandi+maisteri) koevalinnan pisterajat:
ensikertalaiset 33.8
kaikki 33.6
Ei olisi ovet auenneet omilla pisteillä, onneksi pääsin ensimmäiseen hakutoiveeseeni.
Tulokset ovat tulleet tänään. En ole itse hakenut, joten en tiedä pisteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ensikertalaiset 33.8
kaikki 33.6
Ok, kiitos. Tietääkö joku pisteitä?
On tää kans yhdenlaista. Ei-enskana seuraan jonon etenemistä huimaa "menty yksi sija eteenpäin"-tahtia. Pääsykoejono ei ole liikkunut mihinkään, todistuvalintajono kahdella. En tule pääsemään haluamaani koulutukseen. Aika toivoton olo. Ehkä muutaman vuoden päästä eläkeläisenä pääsen vihdoinkin opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ensikertalaiset 33.8
kaikki 33.6
25,4 ja 26,4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ensikertalaiset 33.8
kaikki 33.6
kovat rajat. tuplamaistereita sun muita superlahjakkuuksia varasijoilla.
Pitää ensin odottaa lääkiksen pisterajat ja miettiä sitten. Viime vuonna eroa ei käytännössä ollut, mutta ei ollut oikiksessakaan, ja siellä on tänä vuonna iso piste-ero ensi- ja toiskertalaisen välillä. Lääkis tosin piti enemmän samankaltaisen kokeen kuin aiemmin.
Onko sinulla taloudellisesti ja ajallisesti mahdollisuutta mennä avoimeen? Silloin saisit opiskella, mutta ei menisi ensikertalaisuus, ja ensi vuonna voisit jatkaa niitä opintoja suoraan, jos ei lääkis nappaa.