Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
3561/6747 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykan kohteissa on yön aikana varasijat liikkuneet 1-3 sija kohteesta riippuen. Kiinnostavaa!

Vierailija
3562/6747 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin yliopiston kielitieteisiin oli tullut yöllä palkit ja alempi varasija ei hävinnyt minnekään, eli näköjään pieleen meni allekirjoittaneen osalta.

Olen kerran aiemmin hakenut tuonne ja silloin mulla oli pääsykokeessa kolme väärää vastausta, kahdella olisi päässyt sisään. Mun mielestä koe oli tänä vuonna tosi helppo niin mielenkiinnolla odotan sen todistusvalintapalvelun aukeamista, että pääsee katsomaan omat sössimiset. Yritin niistä oikeista vastauksista syynätä mahdollisia virheitä, mutta en enää muista, miten vastasin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3563/6747 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

varasija oli liikkunut yhdellä yöllä! nyt pyydän et joku pitäis vähän peukkuja mullekin!!.

Vierailija
3564/6747 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bioanalyytikan varasijat liikkuneet yön aikana, muut vaan pysyy tiukasti paikoillaan. Ärsyttää. Luulis, että olisi bio- ja elintarviketekniikan jono liikkunut, kun elintarvikealan tuloksia tullut eilen. Niin lähellä ja niin kaukana :/

Vierailija
3565/6747 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tampereen hallintoon mitään saumaa varasija 71? Ei enskä

Vierailija
3566/6747 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkiteorian mukaan en päässyt. Eli masennukset tulille ja paskaduuni jatkuu...

Vierailija
3567/6747 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä varasijalla oot?

Vierailija
3568/6747 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikiksen koevalintapalkit tulleet opintopolkuun

Vierailija
3569/6747 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö joensuun luokanopevalintoja

Vierailija
3570/6747 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun sosiaalityön kaikkien todistusjonon pisteet ovat pudonneet todella paljon nyt tai joskus hiljattain, myös tampereella tapahtunut samassa jonossa liikettä. Mikä niitä noin heilauttaa? Onnea muutoksen myötä valituille. Tulin itse valituksi keväällä, joten en näe siirtyneiden määrää, vain pisteiden muuttumisen.

Vierailija
3571/6747 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipunen ei oo päivittyny. Eikö sen pitäs aamulla päivittyä? 🤔

Vierailija
3572/6747 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vipunen ei oo päivittyny. Eikö sen pitäs aamulla päivittyä? 🤔

Tällä viikolla on päivittynyt yleensä 12-14 välillä. Viime viikolla päivittyi kerran vasta 17 jälkeenkin, elää omaa elämäänsä.

Vierailija
3573/6747 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis ajattelin että nyt on ne ottanut paikkansa vastaan keskä on hakenu sekä elintarvietieteisiin (esim. toive 1) että metsätieteisiin (esim. toive 4), joten ne metsän varasijat olis liikkunu jo tänään eteenpäin, eli mulla näkyvät varasijat olis oikeesti ollut alunperin vielä kauempana?

Ei niistä 2,3,4,5,6 vaihtoehdoista kukaan ole vielä päässyt ottamaan paikkaansa vastaan. Ainoastaan ykköset, joten tilanne elää kyllä. En osaa maataloudesta sanoa miten varasijat liikkuu eikä ole vipusta tässä lähellä, mutta 4. varasija kyllä kuulostaa ihan mahdolliselta. Ei-enskapaikkoja ei tietysti ole kuin näköjään se 9, joten voi mennä tiukille. Olen itse tosin enska mutta liikuin viime vuonna HY metsän jonossa tulosten jälkeen 16 -> 6, uskon että nekin kyllä liikkuvat kunhan paikkoja pääsee ottamaan vastaan. Maa-metsät on harvalla kuitenkaan ykkösenä ja paikkoja vapautuu kun ne kovimmat hakijat katoaa bilsoihin ja ymppiin 3.7.

Vierailija
3574/6747 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkiksen palkit tuli. 

Oho, tuleeko lääkiksen tulokset ennen kuin kokeen H- ja G-tulokset Helsingin yliopistoon?!

Vierailija
3575/6747 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotamme kiinnostuneina miten superhelppo monivalinta on realisoitunut sisäänpääsyn rajauksessa, koska kaikki täysin oikein vastanneet eivät millään mahdu kiintiöön, jääkö todella muulle. 

Vierailija
3576/6747 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotamme kiinnostuneina miten superhelppo monivalinta on realisoitunut sisäänpääsyn rajauksessa, koska kaikki täysin oikein vastanneet eivät millään mahdu kiintiöön, jääkö todella muulle. 

Joskus helpolta tuntuva ei todellisuudessa ookkaan niin helppo.

Vierailija
3577/6747 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasija 30 tietojenkäsittelytieteeseen... ei taida olla mitään mahiksia tuohon. No, onneksi sen yläpuolella on vielä hakupaikkoja joista ei ole tullut tuloksia, mutta vähän masentavaa jos tämä kouluun pääseminen on näin hankalaa. Hakijoita on ihan liikaa suhteutettuna koulupaikkoihin

Vierailija
3578/6747 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus helpolta tuntuva ei todellisuudessa ookkaan niin helppo.

Juuri näin kävi minulla valintakoe I:ssä. Lähdin kokeesta voittajafiiliksissä, en päässyt sisään.

Vierailija
3579/6747 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkiteorian mukaan en päässyt. Eli masennukset tulille ja paskaduuni jatkuu...

Mikä palkkiteoria? En siis itse ymmärrä näistä palkeista mitään. Oon vaan hetken seurannut tätä keskustelua ja täällä puhutaan jostain vipusesta. Vai tarkotetaanko tuolla samalla niitä viivoja mitkä näkyy opintopolussa? Esim. koevalintajono ensikertalaisille - ja valinta kesken? 

Vierailija
3580/6747 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yllättynyt, eilen tuli montaa kauppista mutta tradenomin varasijoja ei heilauttanut kuin yhdellä paikalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän