Keski-ikäinen, montaako eri lääkettä syöt päivittäin?
Kommentit (139)
Päivitys 47v. Bisoprolol. Histec. Joskus tarvittaessa Burana, yritän välttää. Terolut 10pv kk. Alkoholi voi olla myös joillakin ihmisillä pienenä määränä tai yrtti, lisäravinne. Katso kaliumin määrä jos käytät rehydrate juomia ettei ole liian suuri ja natrium.
N49 ja Thyroxin.
Lisäksi nyt menee rautalisä, koska ferritiini ihan onneton
Ei yhtään päivittäin, mutta tarvittaessa kaksi eri kipulääkettä, joita ei voi samanaikaisesti käyttää. Ja allergialääke.
Terve en ole, ja ikää on 56v. Voihan se olla, että tässä joutuu vielä lääkkeitäkin syömään ennen kuin pääsen leikkausjonoon, ja leikkaukseen.
Monivitamiinitabletti päivittäin, Burana 400mg tarvittaessa. N.69v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0
Hormonikorvaushoito kylläkin. Kourallinen vitamiineja, ravintolisiä. 4-5 krt viikko liikuntaa. Ei alkoa, tupakkaa mitä niitä nyt on.
53v
Totta ihmeessä hormonikorvaushoito on lääkitys.
Sillä ei hoideta sairautta. Vaihdevuodet ei ole sairaus.
Kyllä muuten v*tutti, kun raskauden aika ihmiset sanoi, että raskaus ei ole sairaus, kun itse kärsin aivan jumalattoman hirveästä raskauspahoinvoinnista ihan hamaan loppuun saakka ja oksensin monta kertaa päivässä. Ei ollutkaan joo sairaus, mutta olisin mielelläni syönyt siihen ihan mitä vaan lääkettä, jos olo olisi ollut edes ihan vähän normaalimpi.
Niin, no. Sulla kävi pska tsägä ja loinen pisti oksentamaan. Ei se siltikään tee raskaudesta sairautta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään yhtään,miksi olisi?
Oletko oikeasti noin tyhmä?
En vielä yhtään. D- Vitamiinia syön mutta se ei ole lääke. Yksi saattaa olla kulman takana tulossa, ellei kasvisten lisääminen ja pieni painonpudotus auta.
Kolestrolilääkitys
M44
48 v nainen
- MS-tautilääke
- Kolesterolilääke
- Virtsarakon toimintaa hillitsevä lääke
Ja näiden lisäksi D-vitamiinia ja magnesiumia.
Krooniinen sairaus, yhtä lajia kipulääkettä päivittäin. Kahta muuta harvemmin.
Kaksi: verenpaine ja kilpirauhanen. Sain molemmat 42-vuotiaana, kun bmi:ni oli 21.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi: verenpaine ja kilpirauhanen. Sain molemmat 42-vuotiaana, kun bmi:ni oli 21.
Niin ajatella, että ihmiset voi sairastua myös normaalipainoisena. Äly hoi taas.
En yhtään, just huomasin että laatikon pohjalla ollut buranaboksikin oli taas vaihteeksi päässyt vanhentumaan kun noita menee harvakseltaan ja yleensä vähintään puoli boksia vanhenee ennen käyttöään.
Sykettä ja verenpainetta laskeva lääke päivittäin. Kipulääke tarvittaessa. -n52
Mulla on hormonikierukka sekä estrogeeniä laastarina ja tarvittaessa vielä geeliä, jota käytän tosi harvoin. Allergialääkkeet. Ei verenpainetta eikä muutakaan.
Kahta. Minulla on refluksitauti ja synnynnäisesti huonot kolesteroliarvot. Ei siis varsinaisesti seurausta keski-ikäistymisestä. N43
Jotkut tässä ketjussa ei selvästi tajua, että sairauksia voi tulla myös nuorena jopa ihan lapsena. Voi tulla loppuelämän lääkitys paljon ennen keski-ikää ja syy sellainen ettei sille voi mitään. Mulla esim. kilpirauhasen vajaatoiminta jonka aiheuttanut sädehoito ja sain lääkityksen 28-vuotiaana ja lopun elämääni syön tuota lääkettä.
Kahta, kolesteroli ja sydänlääke. Epäilen että kohta saan vielä verenpainelääkityksen. Perinnöllistä. Ikä 56.
Ei yhtään, ikä 52. Laitan jatkokymyksen millainen työ sinulla on? Kuinka pidät itsestäsi huolta?
Minä teen toimistotyötä asiantuntijana. Pidän itsestäni huolta kävelemällä ja harrastan pilatesta. Iloa arkeen tuo puoliso ja teinit, ystävät, lukeminen, koira.
En yhtään. 50 v!