Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien hakemustehtailu häiritsee ja hidastaa yrityksien rekrytointiprosesseja. Ei näin!

Vierailija
12.03.2025 |

Olen kuullut rekrytoinneista vastaavilta, miten yrityksiin tehtaillaan valtaisa määrä ns. "turhia" hakemuksia johtuen  Marinin hallituksen masinoimasta hakemustehtailun pakosta työttömille.  Työpaikkoja on todella vähän suhteessa työttömien määrään 330 000.   Hyvät hakijat hukkuvat hakemustulviin tai niiden löytäminen on työlästä.

Ihmettelen ettei nykyinen oikeistohallitus ole tähän järjettömään tilanteeseen keksinyt ratkaisua.  Parempi antaa työttömille vapaus tehtailla laadukkaita hakemuksia vaikka 1 per kuukausi sen sijaan, että  joka viikko lähetetään hakemuspakon vuoksi saavuttamattomiakin töitä.  Olen itse käytännön järkeä soveltava ihminen, mutta en voi auttaa amatöörien tekemiä valuvikoja lainsäädäntöön, mutta löydän niitä Suomesta liikaa. Tämä on yksi valuvika monista.

Kommentit (240)

Vierailija
81/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun esimerkiksi Yle uutisoi, että humanistitkin on kuulemma hakeneet töitä, joihin vaaditaan korkeakoulututkinto.

Vierailija
82/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjoittelen noihin pakkotyöhakuihin keksittyjä työnhakuja, en oo hakenu töitä oikeasti yli vuoteen. Eihän työkkärillä oo ees resursseja noita kytätä ja tarkistell

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ennätys yli 7000 hakemusta kuukaudessa. Olen vuosia kerännyt työnantajien sähköpostiosoitteita, joihin lähetän sitten hakemuksen samalla kertaa. Harvemmin se mitään vastausta on poikinut. Taitaa suurimmalla osalla olla jo minun sähköpostiosoitteeni roskapostilistalla...

Vierailija
84/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä. Tulossa pitkä ketju, jossa työttömät kertovat, etteivät edes hakisi töitä, mutta kun on pakko. 

No jos ymmärtäisit lukemaasi niin tajuaisit että työttömät joutuvat hakemaan töihin joihin eivät mitenkään voi päästä eli esim ajokortiton kuljettajaksi. Mutta ethän sinä ymmärrä, olet sen monta kertaa jo täällä kertonut, joskus oikein huutaen.

Eivät joudu. Voivat toki hakea, mutta työnhakuvelvollisuutta ei saa tuolla tavalla kuitattua.

Kas, TE-toimiston suojatyöläinen tuli ilmaisemaan oman tietämättömyytensä ja vallanhalunsa. Nämä ovat niitä pahimpia työttömien kyykyttäjiä, Mistään eivät mitään tiedä, mutta oma  valta-asema työttömiin nähden pitää joka yhteydessä muistaa tuoda esiin.

Tuo on se palstan vakiopsyko. Tuskin työkkärissä ikinä käynytkään.

Vierailija
85/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin eilen keskisuuren kaupungin yrittäjäaamussa ja siellä oli aivan päinvastainen tilanne. Yrityksissä ihmeteltiin, miksi ei ole ap:n kertoman kaltaista hakemusvyöryä. Keskisuuriin ja pieniin yrityksiin ei ole tulijoita.

No voi, taasko teillä on siellä sama ongelma. Ja taaskaan et varmaan voi kertoa mistä kaupungeista ja firmoista oli kyse. Voi hitsinpimpula. 

Sen kaupungin nimi muuten on "Emmäjustnymuista" tai "Yhtäkkinenhiljaisuus".

Vierailija
86/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiäkös noita hakemuksia heittää roskiin.

Itse en hae turhaan vaan kyselen lisätietoja, missä sijaitsee, paljon palkka. Firma vastaa jos huvittaa.

Ei ole pakko työhaku vaan 4 kertaa kk työmahdollisuuden haku.

Vierailija
87/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä. Tulossa pitkä ketju, jossa työttömät kertovat, etteivät edes hakisi töitä, mutta kun on pakko. 

No jos ymmärtäisit lukemaasi niin tajuaisit että työttömät joutuvat hakemaan töihin joihin eivät mitenkään voi päästä eli esim ajokortiton kuljettajaksi. Mutta ethän sinä ymmärrä, olet sen monta kertaa jo täällä kertonut, joskus oikein huutaen.

Kukaan ei pakota kortitonta hakemaan kuljettajaksi.

Jäätyään työttömäksi normi-ihminen alkaa hakea duunia ja neljä hakemusta kuukaudessa on todella, todella vähän. 

Sinä taas haet tekosyitä.  Sekin on kerrottu sinulle monta kertaa.  Mutta kun et ymmärrä. 

Kyllä minulle on tullut useampikin työtarjous tai osoitus hommiin esim. bussien huoltoon ja vaatimus on ollut C- kortti. Ajoin bussia joskus joo mutta ei ole kortteja enää. Hain tietysti koska muuten olisi tullut karenssia. Jos neljä hakemusta on vähän niin kannattaa kokeilla etsiä vaikka kymmentä itselle sopivaa työpaikkaa kuussa niin näkee mitä on tarjolla.

Niin ja raksahommiin tuli tarjouksia ja hain tietysti. Kun eräänä tynhaun alana oli rakennusalan työt, olinhan ollut rakennuksilla nuoruudessa. Mutta mitään koulutusta ei ole. Eräs virkailija sen korjasi.

Vierailija
88/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemustehtailu on turhaa työtä molemmin puolin. Ketä se lopulta palvelee?

Vierailija
89/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla olisi täysin mahdotonta löytää edes sitä yhtäkään joka kuukausi, sellaista johonka olisi edes jonkinmoiset realistiset mahdollisuudet työllistyä. N59"

Sinulla menivät nyt käsitteet pahasti sekaisin. 100% turvatussa CEO-tason sopeutumiseläkemaailmassa elävien poliitikkojen mielestä Suomi on pullollaan työpaikkoja joilla pitäisi olla huutava pula juuri sinun kaltaisistasi työntekijöistä.

Onhan sinulla sopiva koulutus, aivan ylivertainen yli 30v työkokemus eikä lasten hakeminen päiväkodista estä pitkiä työpäiviä tai -matkoja.

Täällä reaalitodellisuudessa jokainen työnantaja toki deletoi avaamattomana hakemukset jotka tulevat a) työttömiltä, b)yli 35-vuotiailta ja c) yli 35-vuotiailta työttömiltä.

Mutta ei anneta todellisen maailman ongelmien pilata virka-auton takapenkiltä vaalikarjaa katselevan poliittisen eliitin "työllistämistoimia" eli kaikki edut vaan pois niin eiköhän ala työ maistua kun nälkäkuolema uhkaa.

Vierailija
90/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään joutuu maksamaan siitä että pääsee töihin. Maksat itsesi kipeäksi ura- ja yksilövalmentajista, erilaisista korteista ja yms. Ja silti työpaikkasi ei ole saletti. Saati että saisit töistäsi sellaista palkkaa jolla pystyy elämään ihmisarvoista elämää. 

Vierailija
91/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen töitä viheralalla ja tämän hakupelleilyn myötä rekry on siirretty henkilöstöfirmoille. Tähän on tullut ihan selkeä muutos parissa vuodessa. Niistä, jotka vielä sinnikkäästi hakevat itse, ovat jotkut lisänneet jo tekstin "lähetä hakemus vain jos oikeasti haet tätä paikkaa".

Kausitöiden haku on kyllä ihan täydellisesti sössitty tämän pakkohaun myötä! Me jotka tosissaan etsitään töitä juuri tältä alalta ollaan ihan pulassa, kun ei enää yhtään tiedä, että kuka hakee ja minkälaisiin hommiin. Aivan sika säkissä touhua... 

Muistathan jatkossakin äänestää kokkareita ja persuja. Hätätilassa Keskustaa. Päästään "hyvinvointi"-Suomesta lopullisesti eroon.

Vierailija
92/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät joudu. Voivat toki hakea, mutta työnhakuvelvollisuutta ei saa tuolla tavalla kuitattua.

Kas, TE-toimiston suojatyöläinen tuli ilmaisemaan oman tietämättömyytensä ja vallanhalunsa. Nämä ovat niitä pahimpia työttömien kyykyttäjiä, Mistään eivät mitään tiedä, mutta oma  valta-asema työttömiin nähden pitää joka yhteydessä muistaa tuoda esiin.

Tämä! Kun sanoin totuuden työvalmennuspilipalikursseista, niin sain muistutuksen, ja virkailija meni vaihtoon.

Vierailija
93/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ennätys yli 7000 hakemusta kuukaudessa. Olen vuosia kerännyt työnantajien sähköpostiosoitteita, joihin lähetän sitten hakemuksen samalla kertaa. Harvemmin se mitään vastausta on poikinut. Taitaa suurimmalla osalla olla jo minun sähköpostiosoitteeni roskapostilistalla...

Saavutus sekin on. Jokaisen Suomessa operoivan firman roskapostilistalle pääseminen vaatii jo taitoa.

Vierailija
94/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kuitenkin tietää, että työpaikka menee sukulaiselle. Hakija leikkii, ettei tiedä asiaa ja työnantaja teeskentelee, ettei esimerkiksi anonyymissä hakemuksessa tunnnista omaa lastaan.

Vierailija
95/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin eilen keskisuuren kaupungin yrittäjäaamussa ja siellä oli aivan päinvastainen tilanne. Yrityksissä ihmeteltiin, miksi ei ole ap:n kertoman kaltaista hakemusvyöryä. Keskisuuriin ja pieniin yrityksiin ei ole tulijoita.

Kun laittavat työpaikan yleiseen hakuun ,niin hakijoita on.eri asia jos osaavaa työvoimaa ei ole sillä hetkellä vapaana ja ovat toisilla työnantajilla töissä.koulutukset kestävät vuosia ja on eri asia mikä on silloin tilanne kyseisillä aloilla.olen itse yrittäjä .

Vierailija
96/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kirjoittelen noihin pakkotyöhakuihin keksittyjä työnhakuja, en oo hakenu töitä oikeasti yli vuoteen. Eihän työkkärillä oo ees resursseja noita kytätä ja tarkistell

Eikä ne työnantajatkaan muista. Kun eivät muista vastata edes hakijoille. 

Vierailija
97/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on eräälainen hölmöläisten valtakunta

Ollu vuodesta 2008 lähtien.

Vierailija
98/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen töitä viheralalla ja tämän hakupelleilyn myötä rekry on siirretty henkilöstöfirmoille. Tähän on tullut ihan selkeä muutos parissa vuodessa. Niistä, jotka vielä sinnikkäästi hakevat itse, ovat jotkut lisänneet jo tekstin "lähetä hakemus vain jos oikeasti haet tätä paikkaa".

Kausitöiden haku on kyllä ihan täydellisesti sössitty tämän pakkohaun myötä! Me jotka tosissaan etsitään töitä juuri tältä alalta ollaan ihan pulassa, kun ei enää yhtään tiedä, että kuka hakee ja minkälaisiin hommiin. Aivan sika säkissä touhua... 

Muistathan jatkossakin äänestää kokkareita ja persuja. Hätätilassa Keskustaa. Päästään "hyvinvointi"-Suomesta lopullisesti eroon.

Minä en edes tiennyt että Sanna Marin oli persukokkare. Muistelepa hetki kenen hallitus tämän pakkohaun keksi.

Suomessa on näköjään mahdotonta tehdä mitään niin aivokuollutta poliittista päätöstä ettei täysin vastakkaista laitaa edustava seuraava hallitus jättäisi sitä kumoamatta. Samaa eliittiä kaikki joten eipä keikuteta venettä.

Vierailija
99/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi äänestäisin, en ole tähänkään asti niitä äänestänyt? 

Vierailija
100/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väriterapiaa yksilövalmentajan luona. Piirretäänpä tänään näillä värikynillä, miltä meistä tuntuu. Luulin tulleeni lastentarhaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan