Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien hakemustehtailu häiritsee ja hidastaa yrityksien rekrytointiprosesseja. Ei näin!

Vierailija
12.03.2025 |

Olen kuullut rekrytoinneista vastaavilta, miten yrityksiin tehtaillaan valtaisa määrä ns. "turhia" hakemuksia johtuen  Marinin hallituksen masinoimasta hakemustehtailun pakosta työttömille.  Työpaikkoja on todella vähän suhteessa työttömien määrään 330 000.   Hyvät hakijat hukkuvat hakemustulviin tai niiden löytäminen on työlästä.

Ihmettelen ettei nykyinen oikeistohallitus ole tähän järjettömään tilanteeseen keksinyt ratkaisua.  Parempi antaa työttömille vapaus tehtailla laadukkaita hakemuksia vaikka 1 per kuukausi sen sijaan, että  joka viikko lähetetään hakemuspakon vuoksi saavuttamattomiakin töitä.  Olen itse käytännön järkeä soveltava ihminen, mutta en voi auttaa amatöörien tekemiä valuvikoja lainsäädäntöön, mutta löydän niitä Suomesta liikaa. Tämä on yksi valuvika monista.

Kommentit (240)

Vierailija
61/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä. Tulossa pitkä ketju, jossa työttömät kertovat, etteivät edes hakisi töitä, mutta kun on pakko. 

No jos ymmärtäisit lukemaasi niin tajuaisit että työttömät joutuvat hakemaan töihin joihin eivät mitenkään voi päästä eli esim ajokortiton kuljettajaksi. Mutta ethän sinä ymmärrä, olet sen monta kertaa jo täällä kertonut, joskus oikein huutaen.

Kukaan ei pakota kortitonta hakemaan kuljettajaksi.

Jäätyään työttömäksi normi-ihminen alkaa hakea duunia ja neljä hakemusta kuukaudessa on todella, todella vähän. 

Sinä taas haet tekosyitä.  Sekin on kerrottu sinulle monta kertaa.  Mutta kun et ymmärrä. 

Jos mitään muuta ei ole tarjolla ja neljää paikkaa on haettava niin silloinhan se on pakko hakea myös sopimattomia paikkoja.

Minä en hae tekosyitä, töitä enkä mitään muutakaan, olen työkyvytön.

Vierailija
62/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen hakemustehtailupakko johtaa vaan siihen, että työhaluisten työttömien on entistäkin vaikeampi saada töitä, koska jokainen työttömän lähettämä hakemus on epäilyttävä.

Tuo tapahtui jo kauan sitten. Tämän hallituksen sekoilut vain pahentavat jo valmiiksi huonoa tilannetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on onneksi tekoäly joka osaa tehtailla hakemukset työttömän käskystä.

Totta. Pyytää tekoälyä tekemään hakemuksen. Hakemuksen ottaa vastaan toinen tekoäly. Riidelkööt keskenään.

Vierailija
64/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä. Tulossa pitkä ketju, jossa työttömät kertovat, etteivät edes hakisi töitä, mutta kun on pakko. 

No jos ymmärtäisit lukemaasi niin tajuaisit että työttömät joutuvat hakemaan töihin joihin eivät mitenkään voi päästä eli esim ajokortiton kuljettajaksi. Mutta ethän sinä ymmärrä, olet sen monta kertaa jo täällä kertonut, joskus oikein huutaen.

Kukaan ei pakota kortitonta hakemaan kuljettajaksi.

Jäätyään työttömäksi normi-ihminen alkaa hakea duunia ja neljä hakemusta kuukaudessa on todella, todella vähän. 

Sinä taas haet tekosyitä.  Sekin on kerrottu sinulle monta kertaa.  Mutta kun et ymmärrä. 

4 hakemusta on paljon suhteessa siihen, miten vähän

Ei ole.  Voi päteä ehkä jossain pikkukylässä, jos se autokin puuttuu, mutta muuten ei ole.

Jos mitään osaamista ei ole,  niin sen pitäisi ehkä havahduttaa kouluttautumaan.

Vierailija
65/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen keskisuuren kaupungin yrittäjäaamussa ja siellä oli aivan päinvastainen tilanne. Yrityksissä ihmeteltiin, miksi ei ole ap:n kertoman kaltaista hakemusvyöryä. Keskisuuriin ja pieniin yrityksiin ei ole tulijoita.

Vierailija
66/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä 325 000 ja kun jokainen heistä laittaa 4 hakemusta kuukaudessa (tai kaksi) niin se on  1 300 000 hakemusta kuukaudessa.

Vierailija
67/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kuussa hain mm jäteauton ja inva-taksin kuljettajaksi, ei ole ajokorttia.

Älä ihmettele, jos saat huomautuksen. Paikkojen pitää olla sellaisia, joihon voisit työkokemus, koulutus ja muut seikat huomioon ottaen työllistyä.

Niin mutta jos ei kertakaikkiaan ole sellaisia työpaikkoja. Kuinka näin vähähäisestä työpaikka tarjonnasta voisi muka löytää jonkun järkevän työpaikan joka viikolle.

Minulla olisi täysin mahdotonta löytää edes sitä yhtäkään joka kuukausi, sellaista johonka olisi edes jonkinmoiset realistiset mahdollisuudet työllistyä. N59

Eikö ne tämmöistä asiaa siellä työkkärissä tajua ollenkaan.

Ei se mitään haittaa, ettei löydy. Laita vaan avoin hakemus. Firmojen nettisivuilta löytyy useimmiten jonkun johtajan yhteystiedot.

Vierailija
68/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen hakemustehtailupakko johtaa vaan siihen, että työhaluisten työttömien on entistäkin vaikeampi saada töitä, koska jokainen työttömän lähettämä hakemus on epäilyttävä.

Haluat siis sanoa, että huomattava osa ei edes halua töitä. 

Olisit jo hiljaa

Vierailija
69/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään maailma on mennyt siihen että: Olet nollatuntisopparilla töissä jossain. Pitää itse kustantaa työvaatteet, kahvit, lounaat yms. Trukki- ja työturvallisuuskortti omaan piikkiin suoritettuna koska firma ei halua maksaa mitään. Auto pitäisi olla jokaisella työnvaatimuksena ja työhaastatteluissa pitäisi ravata edustavana monissa erilaisissa palikkatesteissä. Menee poskettomia summia jo pelkkään työnhakuun. Sitten pitäisi olla omat tietokoneet ja kaikki työnhakuun. Ei ole pennittömänä helppoa.

Vierailija
70/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ura- ja yksilövalmentajista apua?

Niistä tolvanoista???!!! Salli mun nauraa.

Vierailija
71/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin eilen keskisuuren kaupungin yrittäjäaamussa ja siellä oli aivan päinvastainen tilanne. Yrityksissä ihmeteltiin, miksi ei ole ap:n kertoman kaltaista hakemusvyöryä. Keskisuuriin ja pieniin yrityksiin ei ole tulijoita.

No voi, taasko teillä on siellä sama ongelma. Ja taaskaan et varmaan voi kertoa mistä kaupungeista ja firmoista oli kyse. Voi hitsinpimpula. 

Vierailija
72/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tämä te-toimiston siirtymä kunnalle on jo toista kuukautta antanut minun olla rauhassa näiltä hakemuksilta. 

Sama täällä

Meilläpäin tehdään suunnitelma kolmeksi kuukaudeksi. Ja jos työkkäristä tai siis kunnasta nykyisin ei soitettaisi uuden suunnitelman laatimiseksi, niin käsittääkseni ei saa työmarkkinatukea, jos suunnitelma ei ole voimassa. Korjatkaa, jos olen väärässä. 

Jos viranomainen (kunnan työllisyyspalvelut) ei omista kiireistään johtuen ehdi laatia ajoissa asiakkaan kanssa uutta suunnitelmaa ei se ole sen asiakkaan vika tietenkään. Eikä siitä silloin mitään karensseja voi määrätä. Sehän olisi ihan hullua.

Vierailija
73/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat siis sanoa, että huomattava osa ei edes halua töitä. 

Enpäs. Tällaisia työttömiä on suhteellisen pieni määrä, mutta sekin vähä riittää langettamaan epäilyksen varjon kaikkien työttömien ylle. Miksi käyttää kallisarvoista aikaa työttömän haastattelemiseen, jos työpaikkaa hakee myös moni työssäkäyvä joiden työhaluista voi olla varma? On paljon helpompi heittää työttömien hakemukset jonon hännille, etenkin kun huomattava osa työttömistä joutuu lähettämään hakemuksia sellaisiin paikkoihin joihin heillä ei ole realistista mahdollisuutta työllistyä vaikka halua olisikin.

Vierailija
74/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ura- ja yksilövalmentajista apua?

Niihin on iha jäätävät jonot, mä oon oottanu omaani jo puol vuotta. Eikähän ne nyt nekään työpaikoiksi muutu saatikka työnantajien asennetta muuta

Ei ne pysty työpaikaksi muuttumaan. Yrittävät keksiä jotain parannettavaa. Joskus löytyy, joskus ei. Työn saaminen on aina yhtälailla tuuripeliä oli valmentaja tai ei.

Vierailija
75/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kukaan ei pakota kortitonta hakemaan kuljettajaksi.

Sinä taas haet tekosyitä.  Sekin on kerrottu sinulle monta kertaa.  Mutta kun et ymmärrä. "

Psykopatiallesi et mitään voi, mutta tyhmiä kommentteja ei silti tarvitse laittaa. Mutta kun et ymmärrä.

Vierailija
76/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Tuet alas, niin alkaa kiinnostaa. Kyttäys on vain turhaa byrokratiaa.

Tuet on jo alhaalla.

Vierailija
77/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät joudu. Voivat toki hakea, mutta työnhakuvelvollisuutta ei saa tuolla tavalla kuitattua.

Kas, TE-toimiston suojatyöläinen tuli ilmaisemaan oman tietämättömyytensä ja vallanhalunsa. Nämä ovat niitä pahimpia työttömien kyykyttäjiä, Mistään eivät mitään tiedä, mutta oma  valta-asema työttömiin nähden pitää joka yhteydessä muistaa tuoda esiin.

Vierailija
78/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän paras vitsi!

Vierailija
79/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä viheralalla ja tämän hakupelleilyn myötä rekry on siirretty henkilöstöfirmoille. Tähän on tullut ihan selkeä muutos parissa vuodessa. Niistä, jotka vielä sinnikkäästi hakevat itse, ovat jotkut lisänneet jo tekstin "lähetä hakemus vain jos oikeasti haet tätä paikkaa".

Kausitöiden haku on kyllä ihan täydellisesti sössitty tämän pakkohaun myötä! Me jotka tosissaan etsitään töitä juuri tältä alalta ollaan ihan pulassa, kun ei enää yhtään tiedä, että kuka hakee ja minkälaisiin hommiin. Aivan sika säkissä touhua... 

Vierailija
80/240 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä yritykset ? Laitan heti hakemuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi