Nettikaveri ja tutustuminen IRL
Olen "tutustunut" eräällä anonyymilla foorumilla mukavaan henkilöön ja vähän väliä huomaan miettiväni, että voisi olla mukavaa nähdä ja tutustua oikeasti. En vain ole varma, haluaisiko hänkin nähdä. Enkä tiedä ovatko omat motiivini jollain tapaa väärät. Onko kyse siitä, että oikeasti haluan tutustua häneen, vai jostain muusta. Vaikea sitä on analysoida.
Mitä te tekisitte, pitäisikö unohtaa koko asia vai mitä...
Kommentit (49)
Miltä tuntuisi, jos et koskaan ehdottaisi tapaamista ja eräänä päivänä hän vain katoaisi siltä foorumilta etkä enää koskaan löytäisi häntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitte tietysti sopia näkevänne. Varoituksena, että olette jo ehtineet muodostaa netissä toisistanne tietynlaiset henkilökuvat. Voi olla, että ns. luonnossa kemiat eivät kohtaakaan yhtä hyvin ja vastaa odotuksia. Siitä voi olla vaikea palata nettikaveriksi.
Hitto, tätä justiinsa pelkään nettikavereissa.
Tapahtuu tosi helposti. Ihmisen henkilöi tietynlaiseksi ottaen mallia jostain ympäriltään, tapaamistaan ihmisistä. Tai saattaa tiedostamatta henkilöidä nettikaverin jopa tietyksi tietämäkseen ihmiseksi. Ja sitten kun henkilö onkin todellisuudessa ihan eri näköinen, puhuu eri tavalla kuin kuvitteli, vaatteet ovat erilaisia jne. jne. Se henkilö onkin yhtäkkiä helposti tuntematon ja itse puulla päähän lyöty.
Tämä kannatta keskustella läpi ennen kuin sovitaan tapaaminen. Lisäksi, jos nettikaveruus liittyy yhteiseen harrastukseen tai mihin tahansa, mikä teillä on yhteistä, tapaamiseen kannattaa ympätä tämä asia. Eli ei siis mennä suoraan vaikka kahville tms.
Kirjoittelin aikoinaan eräällä nettipalstalla kahden ikäiseni nuoren miehen kanssa ja lopulta päätimme tavata. Petyin aluksi heidän ujouteensa, koska netissä he olivat olleet hauskoja ja huumorintajuisia persoonia. Sitten tapasimme uudelleen ja jää meidän väliltä murtui. Ystävystyimme lopulta niin perusteellisesti, että olemme jopa viettäneet joulut samassa seurassa:D
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuisi, jos et koskaan ehdottaisi tapaamista ja eräänä päivänä hän vain katoaisi siltä foorumilta etkä enää koskaan löytäisi häntä?
Me siirryttiin kahdenkeskisesti keskustelemaan whatsappissa, ja ollaan välillä laiteltu kuviakin, myös itsestämme. Eli ulkonäkö on tiedossa. Olen kyllä kertonut, että en ole puhelias livenä, vaikka somessa keskustelen sujuvasti.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Esim. Mun on pakko kadota näiltä foorumeilta moneksi kuukaudeksi. Se vaan pitäisi tehdä, jotta tulisi muita asioita kuntoon.
Ensin kannattaa puhua puhelimessa. Sen jälkeen on paljon helpompi tavata.
Jos etsit puhtaasti ystävää niin mikä ettei, olen itsekkin tutustunut peli-yhteisöjen kautta moneen ihmiseen kenet olen sitten tavannut livenäkin. MUTTA jos nyt motiivisi liittyy siihen että ilmassa on ihastumisen poikasta niin 95% varmuudella tulet pettymään (varsinkin kun et ilmeisesti ole edes puhelussa puhunut hänen kanssaan kun sukupuolesta et ole edes varma).
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittelin aikoinaan eräällä nettipalstalla kahden ikäiseni nuoren miehen kanssa ja lopulta päätimme tavata. Petyin aluksi heidän ujouteensa, koska netissä he olivat olleet hauskoja ja huumorintajuisia persoonia. Sitten tapasimme uudelleen ja jää meidän väliltä murtui. Ystävystyimme lopulta niin perusteellisesti, että olemme jopa viettäneet joulut samassa seurassa:D
Oletteko kaikki kolme nuoria miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kaikki kolme nuoria miehiä?
Ei, vaan olen itse heidän ikäisensä nainen. Meistä tuli siellä nettipalstalla tosi tiivis kolmikko ja se ystävyys on kantanut jo vuosien ajan:)
Netis paljon scammereit ja feikki frendei jotka tuhoo kaiken. Ei kannata frendaa tuntemattomien kaa.
Sen verran kokemuksesta voin kertoa että mitä kauemmin jatkaa viestittelyä ennen näkemistä niin sen enemmän pieleen ne mielikuvat ehtii kasvaa. Joten mitä nopeammin tapaaminen sen parempi jos tavata aikoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä paikka?
Kerro mullekin, oon ihan ystävätön 🥹
Haluaisin tietää myös. Kaipaan vanhan ajan chatteja. On niitä jotain randomeita kai nykyäänkin mutta 5 min ja lärvähtää jonkun heppi ruudulle.
Sitten se Kaverihaku, mutta eipä sekään ole kummoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä paikka?
Kerro mullekin, oon ihan ystävätön 🥹
Haluaisin tietää myös. Kaipaan vanhan ajan chatteja. On niitä jotain randomeita kai nykyäänkin mutta 5 min ja lärvähtää jonkun heppi ruudulle.
Sitten se Kaverihaku, mutta eipä sekään ole kummoinen.
Sekin näyttää olevan miesten deittipaikka.
Meikäläinen ei pelkää ketään😡
Mars🕺mars🕺vaaroja päin 🤯
Vaikka karhu tulisi vastaan 😤🐻
Me tehdään sille näin 👊💥💥💥
Maa jo järkkyy ja järisee😵
Kaikki kohta tärisee 🥴
Vapisee😣hikoilee😰hytisee😬
Kyllä täältä pesee😡👊💥💥💥
Täältä pesee💀
Tältä pesee😈
Täältä pesee😤👊💫💫
Kyllä täältä pesee👊💥💥💥
Meikäläinen rynnii kuin nuori hirvi 😎
Metsässä rytisee 😬
Meikäläinen liitää ku Batman ja Robin 🤩
Ilmassa jyrisee 🤯
Täältä pesee 😡👊💫💫
Täältä pesee 🤣
Täältä pesee📢
Kyllä täältä pesee💀
Täältä pesee 👊💥💥💥
Täältä pesee😳
Täältä pesee😤👊💫💫
Täältä pesee👹👹👹
Täältä pesee 🥱📢
Täältä pesee👊👊👊
Kyllä täältä pesee 😈
Voi se toimiakin, mutta aikamoista tuuria varmaan.
Veli tutustui vuosia takaperin yhden keskustelupalstan kautta Itä-Aasialaiseen naiseen. Sattuman kautta tämä nainen oli myös hyvin kiinnostunut Suomesta joten alkoivat keskustelemaan aluksi englanniksi, mutta pian kys. nainen halusi oppia suomea joten nyt keskustelevat suomeksi keskenään. Veli on nyt kolmatta kertaa häntä tapaamassa ja kuvien perusteella kivaa on ja suomeksi keskustelevat siellä naisen kotimaassa.
Nettituttu oli livenä vielä ihanampi kuin netissä, eli ihan posi kokemus mulla. Tosin kumpaakin jännitti kai aika paljon ja pantiin vasta kun nähtiin toisen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Jos etsit puhtaasti ystävää niin mikä ettei, olen itsekkin tutustunut peli-yhteisöjen kautta moneen ihmiseen kenet olen sitten tavannut livenäkin. MUTTA jos nyt motiivisi liittyy siihen että ilmassa on ihastumisen poikasta niin 95% varmuudella tulet pettymään (varsinkin kun et ilmeisesti ole edes puhelussa puhunut hänen kanssaan kun sukupuolesta et ole edes varma).
Ei ole ihastumista. Olemme molemmat naisia ja hän on minua aika paljon vanhempi. Siis jos oletetaan, että on puhunut totta.
Ap
Mietin aloitusta lukiessani, että kuka hullu uskaltaa tavata oikeassa elämässä jonkun anonyymin nettitutun. Sitten muistin, että tuo vieressä istuva henkilökohtainen autonkuljettajani oli vielä 20 vuotta sitten juurikin anonyymi, kuvaton ja nimetön nettituttu.