Nettikaveri ja tutustuminen IRL
Olen "tutustunut" eräällä anonyymilla foorumilla mukavaan henkilöön ja vähän väliä huomaan miettiväni, että voisi olla mukavaa nähdä ja tutustua oikeasti. En vain ole varma, haluaisiko hänkin nähdä. Enkä tiedä ovatko omat motiivini jollain tapaa väärät. Onko kyse siitä, että oikeasti haluan tutustua häneen, vai jostain muusta. Vaikea sitä on analysoida.
Mitä te tekisitte, pitäisikö unohtaa koko asia vai mitä...
Kommentit (49)
No voit yrittää, jos saat yhteyden. Anonyymi toki tarkoittaa, että harva uskaltaa anonyymin kanssa mihinkään. Pitääkö sun olla huppu päässä paikalla, jotta pysyt anonyyminä vai kuinka?
Ei mitään merkitystä - me kuollaan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Söpö <3
Voitte tietysti sopia näkevänne. Varoituksena, että olette jo ehtineet muodostaa netissä toisistanne tietynlaiset henkilökuvat. Voi olla, että ns. luonnossa kemiat eivät kohtaakaan yhtä hyvin ja vastaa odotuksia. Siitä voi olla vaikea palata nettikaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin kuollaankin! 😆
Vierailija kirjoitti:
Voitte tietysti sopia näkevänne. Varoituksena, että olette jo ehtineet muodostaa netissä toisistanne tietynlaiset henkilökuvat. Voi olla, että ns. luonnossa kemiat eivät kohtaakaan yhtä hyvin ja vastaa odotuksia. Siitä voi olla vaikea palata nettikaveriksi.
Olen tutustunut netissä yhteen ja me sitten tutustuttiin oikeassa elämässä lisää. Pitkään riitoja saattoi aiheutua juuri siitä, ettei toinen oikeasti ollutkaan sellainen, jollaiseksi hänet oli mielessään kuvittanut tai ehkä jopa vaatinut, kun netissä haki seuraa. Tavallaan tuli usein se pettymys, ettei ihminen vastannut toiveisiin, vaikka oli selkeästi netissä esittänyt, millaista seuraa etsii...
Vierailija kirjoitti:
Hitto, tätä justiinsa pelkään nettikavereissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tutustunut netissä yhteen ja me sitten tutustuttiin oikeassa elämässä lisää. Pitkään riitoja saattoi aiheutua juuri siitä, ettei toinen oikeasti ollutkaan sellainen, jollaiseksi hänet oli mielessään kuvittanut tai ehkä jopa vaatinut, kun netissä haki seuraa. Tavallaan tuli usein se pettymys, ettei ihminen vastannut toiveisiin, vaikka oli selkeästi netissä esittänyt, millaista seuraa etsii...
Siksi oikeassa elämässä muihin onkin paras tutustua, jos siis haluaa oikean elämän seuraa. Toinen ei esittele itseään, että: "Hei, olen tällainen ja tällainen", vaan joudut itse luomaan vaikutelmasi tyypistä. Oma käsitys itsestä voi poiketa paljon siitä, miten muut sinut näkevät. Perseestä kyllä on näin vähäpuheisena. :/
Vierailija kirjoitti:
Mikä paikka?
Kerro mullekin, oon ihan ystävätön 🥹
hentai palsta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuu tosi helposti. Ihmisen henkilöi tietynlaiseksi ottaen mallia jostain ympäriltään, tapaamistaan ihmisistä. Tai saattaa tiedostamatta henkilöidä nettikaverin jopa tietyksi tietämäkseen ihmiseksi. Ja sitten kun henkilö onkin todellisuudessa ihan eri näköinen, puhuu eri tavalla kuin kuvitteli, vaatteet ovat erilaisia jne. jne. Se henkilö onkin yhtäkkiä helposti tuntematon ja itse puulla päähän lyöty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuu tosi helposti. Ihmisen henkilöi tietynlaiseksi ottaen mallia jostain ympäriltään, tapaamistaan ihmisistä. Tai saattaa tiedostamatta henkilöidä nettikaverin jopa tietyksi tietämäkseen ihmiseksi. Ja sitten kun henkilö onkin todellisuudessa ihan eri näköinen, puhuu eri tavalla kuin kuvitteli, vaatteet ovat erilaisia jne. jne. Se henkilö onkin yhtäkkiä helposti tuntematon ja itse puulla päähän lyöty.
Pahinta on varmaan se, että jotkut tekevät oletuksia ulkonäöstä 😅
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kannattaa toki tavata, jos molempia yhtään kiinnostaa ja mahdollisuus siihen on. Jalat on silti hyvä pitää maassa, koska netissä muodostettu mielikuva ei välttämättä natsaa livepersoonan kanssa.
Olen tavannut useita nettikavereita kasvotusten ja joskus eroavaisuus netti- ja livepersoonan välillä on ollut huima. Joku viisaasti ja monimuotoisesti kirjoittava, lämpimän ja huumorintajuisen kuvan itsestään antanut onkin ollut lyhytsanainen ja töksäyttelevä, muita päästä varpaisiin arvostelevasti mittaileva mutta itse silti herkkänahkaisen oloinen. Toinen taas on näpytellyt lähinnä yhden tai kahden lauseen tokaisuja chatissa tai foorumilla mutta on kasvotusten paljastunut erinomaiseksi keskustelijaksi ja muutenkin varsin samanhenkiseksi. Pari tuttavuutta on puolestaan paljastunut livenä niin paljon netissä heistä saamaani mielikuvaa vastaavaksi, että se on ollut jo vähän aavemaista.
Jos tapaat hänet, tee se julkisessa paikassa, vaikka paikallisen poliisilaitoksen aulassa. Kannattaa olla varovainen, et olisi ensimmäinen joka tapaa väärän ihmisen.
Vierailija kirjoitti: Jos tapaat hänet, tee se julkisessa paikassa, vaikka paikallisen poliisilaitoksen aulassa. Kannattaa olla varovainen, et olisi ensimmäinen joka tapaa väärän ihmisen.
Täähän se olis! 😁 Jos vielä joskus tulee niin pitää kysyä, mitä mieltä ehdotuksesta. Itse lähtisin, aika hauska.
Aapeelle sanon, että mulla oli yksi nettiystävyys oikeasti 10 vuotta ennenkuin nähtiin livenä. Ja kyllä, mä menin vielä iltaa vasten hänen luo pariks viikkoa kun alkoi pää oikeasti hajoamaan ja exä vainos mua.
Kysyttiin että eikö mua pelottanut ja eikö se ollut yhtään outoa? Ei hän mua pelottanut ja se oleminen oli juuri niin rentoa ja helppoa kuin oltais 10 vuotta tunnettu. Tosin tilanne oli se, että mulla oli hätä ja hän halusi auttaa ystävää, toimii myös toisinpäin.
Voi ne onnistuakin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä paikka?
Haluaisin tietää myös. Kaipaan vanhan ajan chatteja. On niitä jotain randomeita kai nykyäänkin mutta 5 min ja lärvähtää jonkun heppi ruudulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tunnut vielä epäröivältä (mikä sinänsä ihan hyvä asia) niin voisit edetä edelleen varovasti. Kysellä vihjailevasti että ajatteleeko tuo tuttavuus että voisittelo kenties joskus tavata ja että olisiko sitä ennen vielä paljonkin keskusteltavaa ja olisiko sitten vielä ennen kohtaamista hyvä käydä nettivideokeskusteluja.
Vierailija kirjoitti:
No voit yrittää, jos saat yhteyden. Anonyymi toki tarkoittaa, että harva uskaltaa anonyymin kanssa mihinkään. Pitääkö sun olla huppu päässä paikalla, jotta pysyt anonyyminä vai kuinka?
En ole ajatellut, että minun pitäisi vielä tapaamisessa pysyä anonyymina.
Paitsi tietysti sitten, jos se ihminen onkin valehdellut kaikesta. Jos esimerkiksi hän olisi täysin eri-ikäinen ja eri sukupuolta kuin on kertonut olevansa, niin ehkä ei tekisi mieli esittäytyä omalla nimellä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä paikka?
En viitsi kertoa, mutta kyseessä on eräänlainen harrastusfoorumi, ei sellainen jossa ihmisiin tutustuminen olisi se ensisijainen tavoite.
Ap
Mikä paikka?