Menetkö ruokakauppaan listan kanssa vaiko muistin varassa?
Jos lista, niin onko summittainen vaiko tarkka, ja missä muodossa (paperi, älypuhelin, tms.)?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jääkaapin ovessa paperinen puutelista, josta näpyttelen tai yleensä muokkaan vain puhelimeen.
Miksi et ota vaan kuvaa siitä lapusta??
Koska muokkaan puhelimeen ja osa on samoja. Toiseksi mulla on aikaa, kun olen päässyt juuri eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Muistin varassa. Syön pääosin aina samoja ruokia. Esim. Viimeiset kaksi vuotta olen joka päivä syönyt samanlaisen aamiaisen
Saako kysyä, että mitä sä syöt?
Harvoin teen listan. Vain jos olen tekemässä jotain uutta reseptiä erikoisemmilla aineilla, teen listan.
Usein muisti pettää ja jää ostamatta se, mitä menin hakemaan. Mutta jos muistan käyttää muistisääntöä, muistan varmasti. (Sidotaan muistettava asia johonkin toiseen asiaan. Nämä eivät oikeasti liity mitenkään toisiinsa, mutta muodostavat yhdessä hassun yhdistelmän.)
Jos menen kauppalistan kanssa, niin paperiversio. Kauppalista auttaa siihen, ettei tee heräteostoksia niin paljon. N30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään pakko olla lista. Tapahtui nimittäin ennen näin, että kaupassa muistelin leivinpaperin loppuneen ja ostin sitä. No kotiin tullessa havaitsin sitä olevan neljä rullaa plus se minkä sillä kertaa ostin. Samoin tyyliin liivatelehtien, leivinjauheen, suodatinpussien, roskapussien, vessanpesuaineen jne kanssa. Ja kuitenkin usein unohtui ostaa sitä mikä oikeasti oli loppu.
Ooo, sama! Just näin.
Mies osti viime kesänä, joka kauppareissulla 2 rullaa leivinpaperia. Lopulta piti kieltää ostamasta, kun keittiön vetolaatikko täyttyi niistä. Pärjätään yhä samoilla leivinpaperilla.
Puhelimen muistiinpanoissa mulla on aina lista asioista, joita pitää ostaa nyt tai joskus tulevaisuudessa - siis ruokaa ja muita juttuja, ja päivitän sitä jatkuvasti sitä myöten kun asioita pälkähtää päähän. On kyllä käynyt joskus niin, että olen unohtanut katsoa listaa kaupassa, että sellanenkin multa onnistuu haha.
Ei koskaan listaa - muistanhan minä mitä syön - toistaiseksi.
Mutta kun ei oo sitä vessapaperia, ei lapset tykkää.