Miltä se tuntuu, kun retkahtaa juomaan? Onko sen arvoista?
Jos tarkoituksena ja haluna on ollut raitistua ja retkahtaa. Millainen fiilis siitä tulee?
Kyllähän on selvät syyt olemassa miksi alkoholisti haluaa luopua tavastaan. Minulle se oli ihan helvettiä ja puistattaa ajatus siitä jos joutuisin siihen samaan. Kuitenkin välillä mieli kuiskii, että eihän yksi kerta mitään haittaisi. Realistisesti katsottuna kuitenkin tiedän, että olisin kohta taas siinä pisteessä mistä halusin pois.
Kommentit (15)
Hae apua, vaikka vertaistukea tai jotain. Se retkahtamisen petaaminen kannattaisi lopettaa juuri tuohon. Mitä olet tehnyt niille syille miksi joit? Mitä elämässäsi on juomisen tilalla?
Ei ole. Ei se humalassa oleminen mitenkään mukavaa ole ja olo on syyllinen juodessa. Tietää koko ajan toimivansa väärin ja etenkin seuraavana päivänä itkettää ja vtuttaa niin paljon, että meinaa kupoli seota pettymyksestä.
Kannattaa hakeutua tuen piiriin. Tsemmppiä!
Vierailija kirjoitti:
Hae apua, vaikka vertaistukea tai jotain. Se retkahtamisen petaaminen kannattaisi lopettaa juuri tuohon. Mitä olet tehnyt niille syille miksi joit? Mitä elämässäsi on juomisen tilalla?
Nyt täytyy kyllä ihan istua itsensä kanssa alas ja miettiä mistä on kysymys. En edes ymmärtänyt petaavani retkahtamista vaikka sitä juuri taidan tehdä. Mieli väittää että mitä hyötyä muka tästä on ollut enkä ole yhtään sen valaistuneempi tai paremmin voiva. Vaikka oikeasti voin paremmin ja voin olla ylpeä itsestäni.
Häpeä on tässä se jonka haluaisin loppuvan. Hävettää niin paljon olla oma itsensä niin haluaisin vain unohtaa elämäni hetkeksi. Ei se kuitenkaan mitään auta, tiedän sen. -ap
Se vapauden tunne kun korkkaa toisen kaljan ja lämmin tuttu tunne valtaa mielen on kertakaikkisen upea. Toki se laimenee hyvin nopeasti ja seuraavana päivänä ei välttämättä tee mieli loiventaa edes.
Tiedän tunteen. Ajattelin sitten että kyllähän nyt voin kerran viikossa ottaa, no ei onnistunut ja 4 kertaa otin. Sitten just huijannut itseäni että saan siivottua ja kämpän kuntoon jos vähän otan, no arvaa siivosinko? En , tulin känniin ja ajattelin että ei häiritse sotkunen asunto. Heräsin hirveässä krapulassa sotkuisessa kämpässä. Yritä pysyä päihteettömänä, tsemppiä sinne! 💓
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Ajattelin sitten että kyllähän nyt voin kerran viikossa ottaa, no ei onnistunut ja 4 kertaa otin. Sitten just huijannut itseäni että saan siivottua ja kämpän kuntoon jos vähän otan, no arvaa siivosinko? En , tulin känniin ja ajattelin että ei häiritse sotkunen asunto. Heräsin hirveässä krapulassa sotkuisessa kämpässä. Yritä pysyä päihteettömänä, tsemppiä sinne! 💓
Näen tämän sieluni silmin voivan tapahtuvan itselleni. Olen kanssa ennen juonut siivouksen päätteeksi tai sen lomassa. Yleensä kuitenkin kun nousuhumala alkaa niin siivoaminenkin loppuu ja ryyppääminen voi jatkua seuraavaan päivänkin ja sotkua olisi vain entistä enemmän ja vielä paska olokin kaikin puolin.
Kiitos, tsemppiä sinullekin! -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy kyllä ihan istua itsensä kanssa alas ja miettiä mistä on kysymys. En edes ymmärtänyt petaavani retkahtamista vaikka sitä juuri taidan tehdä. Mieli väittää että mitä hyötyä muka tästä on ollut enkä ole yhtään sen valaistuneempi tai paremmin voiva. Vaikka oikeasti voin paremmin ja voin olla ylpeä itsestäni.
Häpeä on tässä se jonka haluaisin loppuvan. Hävettää niin paljon olla oma itsensä niin haluaisin vain unohtaa elämäni hetkeksi. Ei se kuitenkaan mitään auta, tiedän sen. -ap
Et vastannut kysymyksiini. Lopeta uhriutuminen, huomionhaku, selittely ja kaikenlainen sumutus.
Ei kannata kipristellä...kunnolla vaan huikkaa nupoliin..se on sen arvoista.
No ei oo. Darrat vaan tuo harmautta ja huonoo oloo mielelle. Sitku ollu pigempään selvipäin ni mielikin ehkä iloisempi. Kallis harrastuskin se juomis harrastus siihe uppoo monta sataa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vastannut kysymyksiini. Lopeta uhriutuminen, huomionhaku, selittely ja kaikenlainen sumut
Aijaa noinko toimin.
Kysymykseen mitä olen tehnyt niin olen nähnyt paljon enemmän ystäviäni, pakottanut itseni ulos ihmisten sekaan tutustumaan ihmisiin ja elämään. Toisin kuin juovana aikana.
Olen myös paljon pohtinut elämääni ja kipupisteitä, etsin itseäni ja käyn terapiassa. Menen päivä kerrallaan. Haen tietoa ja etsin erilaisia keinoja joilla jaksan.
Se mitä vielä voisin tehdä, olisi aloittaa liikuntaharrastus. -ap
Tuntuu hirveältä. Jo muutaman jälkeen tajuaa, ettei tässä ole mitään järkeä, ei tule hyvä olo eikä maistu hyvältä. Silti ei pysty lopettamaan. Seuraavana päivänä vasta vituttaakin.
En oo juonut sen jälkeen kun perustin perheen. Positiivinen raskaustesti teki sen. Välillä käy juominen mielessä ja olen miettinyt, että varmaan olen loppuikäni aina jollain tasolla alkoholisti vaikken joisi tippaakaan. Jos ei olisi perhettä tuskin olisi syitäkään olla täysin selvä. Varmaan joisin silloin tällöin edelleen itselleni tyypillisiä putkia ja olisi myös selviä kausia.
Ei kyllä silti tee mieli irrotella alkon kanssa. Lähinnä tekisi mieli lomailla lepäämällä ja urheilemalla jossain kaupunkikohteessa tai sumuisella saarella. Olen tavallaan kyllästynytkin jo juomiseen kun siinä on aina se lyhyt hauska hetki ja loput on yhtä puuroa.
up