Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavalääkäri ei sit voinut vaivautua katsomaan lapsien korviin ja kirjoittamaan reseptiä!

Vierailija
10.03.2007 |

Vituttaa! Tuttavalääkäri ei viittinyt tänään katsoa mun 2 lapsen korviin ja kirjoittaa sit antibiootti reseptiä nuoremmalle! Ei kuulemma hoida tuttaviaan!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat sen verran vittumaiselta eukolta, että jos kuuri ei olisikaan tehonnut, olisit heti valittamassa ja kitisemässä täällä kuinka huonoa lääkettä tuttavalääkäri kirjoitti.

Vierailija
2/17 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi tuohon liittyy monia eettisiä ongelmia. Jos hän olisi todennut tulehduksen ja kirjoittanut reseptin, olisi ne pitänyt kirjata lapsesi sairauskertomukseen. Ja jos lapsellesi olisi tullut hengenvaarallinen allerginen reaktio tai sairaalaan vievä antibioottiripuli antibiootista, olisi lääkärituttavasi ollut vastuussa siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun mielestä se on ihan fiksua, johan sitä sais koko ajan olla jotain sukulaista tai kaveria lääkitsemässä, jos siihen lähtis.

Toki rakas veljeni osaa tosi hädän tullen poiketa tavastaan.

Vierailija
4/17 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo moni muukin on sanonut, lääkäri toimi täysin oikein!

Me käydään lääkärissä ihan lääkäriasemalla vaikka mies lääkäri onkin!

Vierailija
5/17 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän täytyy olla provo :-/

En ole koskaan kysellyt kuin korkeintaan ammattilaisen mielipiteitä ystäviltä - olivatpa he sitten lääkäreitä, juristeja, sairaanhoitajia, kampaajia, pankinjohtajia tai opettajia tai mitä vain! Jokaisella on oikeus olla vapaa-ajallaan vapaana työasioistaan, etenkin kun ei kukaan heille vapaa-ajanhommista maksa.

Etenkin terveys- ja lakiasiat on syytä hoitaa vastaanotolla tai virka-ajalla jo ihan oikeusturvakysymystenkin takia... Kysyä toki aina voi, mutta EI odottaa varsinaisia toimenpiteitä/päätöksiä!

Vierailija
6/17 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan eri asia joku hätätapaus, mutta kyllä lääkäritkin ovat vapaansa ansainneet!

Vierailija
7/17 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole lääkäri, niin ei tarvitse niin kiusalliseen tilanteeseen koskaan edes joutua. Harva pyytää " sosiaalitantan" päätöksiä vapaa-ajallani :D

Vierailija
8/17 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän arvelee, että on viisaampaa käydä näyttämässä lääkärille, hän sanoo sen heti ja sitten menemme. Muutenkin antaa neuvoja aina kysyttäessä.

Minä sitten taas korjailen hänen vaatteitaan ja mies vaihtaa heidän autoonsa renkaat keväisin ja syksyisin. Ammatillisesti emme voi antaa vastapalveluksia, mutta välillämme on muuten tällainen avunantosopimus.

Vierailija
9/17 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnooseja en ala tutuille vääntämään, en edes korvatulehdusdiagnoosia, enkä aloita uusia lääkityksiä. Semmoinen linjaus täällä. : )

Vierailija
10/17 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...paitsi edellämainittujen syiden takia, niin siksi että saan itsekin olla tarkkana noiden " ei tarvii kun vaan vähän vilkasta" -juttujen kanssa, kun tietokonealalla kerran olen. Kuinkahan monta kertaa olen vapaa-ajallanikin uhrautunut ja mennyt tekemään monen sadan euron työurakan jollekin sukulaiselle, jonka mielestä koko juttu ei ollut edes iso (esim. kovalevyn alustaminen, kaikki uudelleenasennukset, ajurit jne.) ja sitten kun " kehtaan" kieltäytyä tai sanoa, ettei kyseinen juttu kuulu toimialaani (esim. kun tiedän koneista, oletetaan suunnilleen että olen elektroniikka-alan sekatyömies), niin herneet vedetään nenään ja kerrotaan naapureillekin millainen paska akka oikein olen!!

Vierailija
11/17 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatii automaattisesti ab-kuurin lastensa korvatulehdukseen (tai pahimmillaan jo pelkkään korvien punotukseen, jota voi olla ihan mistä tahansa syystä)?? Kiitos teidän pöljien, meillä on kohta Suomessakin massiivinen ab-resistenssiongelma.

Vierailija
12/17 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus on, mutta loppututkinto tekemättä joten kukaan ei ota hommiin. Joskus miettii, että pitäisiköhän sen alkaa laskuttaa kun mua ainakin kyrsii nuo tietokoneromut meidän olohuoneessa.

Vierailija
13/17 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähipiirissä myös lääkäri ja häneltä saa tarvittaessa neuvoja, mutta enempää en (eikä kukaan muukaan) ole häneltä pyydellyt.

Vierailija
14/17 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ollaa mökillä tms ja siellä lääkäri kaveri mukana, mutta että soittaisin enemmin kaverille kun menisin lääkäriin niin ei. Eihän se kaveri voi testejä ottaa kotona myöskään.

Vierailija
15/17 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta mekin on autettu vuorostaan niitä.

Vierailija
16/17 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske nimenomaan lääkäreitä, vaan kaikkia jotka joutuvat vapaa-ajallaan tekemään " ihan vaan vähän" työtään sukulaisten ja kavereiden hyväksi.

Vierailija
17/17 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin vietän työpaikalla noin 10h kuutena päivänä viikossa. Sen jälkeen tarvitsee todellakin muuta mietittävää.

-kampaaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän