Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syy miesten ikisinkkuuteen löytyy tästä

Vierailija
11.03.2025 |

Suurin osa ikisinkkumiehistä ei pysty ylittämään mukavavuusrajaansa, vaan jää pyörimään lapsuuden tai nuoruuden kuvioihinsa. Ennen se oli peräkammari, nykyisin se on nettimaailma sen lisäksi.

Toisilla tuo on konkreettista, jolloin puhutaan syrjäytymisestä (ei ole opintoja tai työtä), toisilla henkistä eli ei uskalleta tavata ihmisiä, jopa ihmisten tervehtiminen ja normaali small talk on osalle nuorista ylivoimasta. Puhelimeen vastaamisen vaikeus ja normaalit kommunikaatiot työharjoittelussa eivät onnistu. Ja pariutuminen on paljon vaikeampaa kuin normaali kanssakäyminen ihmisten kanssa työpaikalla.

Netti on korvannut monen nuoren luontaisen halun tutkia maailmaa, tehdä uusia asioita ja tutustua uusiin ihmisiin. Elämänkokemus ei kerry nettiä selatessa ja omiin pelkoihin käpertyessä. Se antaa hyvän väylän kaikenmaailman poppamiehille, jotka saarnaavat omaa oppiaan naisista ja pariutumisesta.

Maaseudun poikamiehet, joita on aina ollut, ovat hiukan toisenlainen tapaus. Osa heistä on ehkä hyvinkin ahkeria ja aikaansaavia, mutta heillä sama ilmenee jämähtämisenä omiin henkisiin piireihin. Näin on aina ollut. He laittoivat kirjeenvaihtoilmoituksia jo isoäidin aikaan, missä odotettiin puolisoa kuin postimyyntitilauksena tietynlaisena. Tule tänne, ole sellainen kuin toivon ja sopeudu siihen mitä haluan. 

Tiukat kriteerit ja kyvyttömyys nähdä asioita toisen ihmisen kannalta ovat kuolemansuudelma pariutumiselle. Osittain kyse on suojautumisesta. Perimmäinen pelko on siinä, ettei itse kelpaisi, mutta se käännetään naisten kelpaamattomuudeksi ja muiden syyttelyksi. 

Maaseudun miesten kohdalla on tietysti mukana myös statistiikkaa. Jos maakunnassa ei ole töitä ja toimeentuloa, naiset lähtevät pois ja miehiä on enemmän. Mutta osa maaseudun miehistä pariutuu silti, koska ketään ei ole kahlehdittu kotimökkiin, vaan on mahdollista liikkua ja nähdä ihmisiä missä tahansa maailman kolkassa. Henkinen lieka on kuitenkin liian tiukka monen kohdalla.

Kommentit (185)

Vierailija
141/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini, sinkkumies 50+, polttaa, juo paljon, soittaa skittaa, on työtön. Saa naisia paljon, ihan niin kuin nuorenakin, tasosta en tiedä.

Toinen samanikäinen kaverini kalastaa, metsästää ja loikoilee, on työtön ja juo joskus. Ei saa naisia, ei saanut nuorenakaan.

Vierailija
142/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaverini, sinkkumies 50+, polttaa, juo paljon, soittaa skittaa, on työtön. Saa naisia paljon, ihan niin kuin nuorenakin, tasosta en tiedä.

Toinen samanikäinen kaverini kalastaa, metsästää ja loikoilee, on työtön ja juo joskus. Ei saa naisia, ei saanut nuorenakaan.

Tämähän kertoo siitä, että naiset tykkäävät nimenomaan juurikin noista jänn...ä mi3histä! Kumpikaan noista laiskottelijoista ei todellisuudessa naista ansaitse, mutta nainen valitsee aina sen pahan pojan tilaisuuden tullen. Naisen miesmaku ei muutu vuosikymmenissä yhtään. Nainen valitsee aina ennemmin työttömän rääväsuisen re...tun kuin työssäkäyvän ja fiksun ja kiltin miehen. Koska "kemiaa" ym. "syyt".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole niin voimakasta libidoa, että pariutumiseen olisi tahtotilaa. 

Vierailija
144/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos on normaalia haluta lapsia, niin miksi 50 % suomalaisista miehistä ikäluokassa 20-35 v on lapsettomia? Kysyn ihan vilpittömästi, en siis itse tiedä vastausta, mutta välillä vaan ihmettelen tätä nykymeininkiä."

Parisuhteen löytyminen on tehty lähes mahdottomaksi. Ne, jotka haluavat perheen, eivät ole sitä halutuinta ainesta.

Vierailija
145/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos on normaalia haluta lapsia, niin miksi 50 % suomalaisista miehistä ikäluokassa 20-35 v on lapsettomia? Kysyn ihan vilpittömästi, en siis itse tiedä vastausta, mutta välillä vaan ihmettelen tätä nykymeininkiä."

Parisuhteen löytyminen on tehty lähes mahdottomaksi. Ne, jotka haluavat perheen, eivät ole sitä halutuinta ainesta.

Ehkä ei sitten kannata niin epätoivoisesti yrittää hankkia sitä perhettä?

Kannattaa vaikka matkustella ja soittaa kitaraa. Relax.

Vierailija
146/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy miesten ikisinkkuuteen on siinä, että he eivät ole naisia vaan miehiä. On pöljää kuvitella että kummatkin sukupuolet olisi samalla viivalla mitä pariutumismahdollisuuksiin tulee.

Silti miehen sinkkuudesta aletaan heti huutamaan incel. Suorastaan kuvottavaa toimintaa. En muuten kakarana vielä tiennyt, miten kostonhimoisia naiset ovat. Tuli kyllä pian esille.

Uutinen naisten kostonhimoisuudesta:

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c8a5105e-d3bf-4edc-b77a-1a14d0856…

Jep. Varmasti olivat parisuhteessa...

Vierailija
147/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mennyt pois mukavuusalueeltani vaikka kuinka monta kertaa, ei se mikään automaatio ole naisen saamiselle. Oikeastihan se tarkoittaa että ole itsevarma ja supliikki 

Ei sekään vielä riitä. Olen ruma mutta itsevarma mies. Tämä yhdistelmä herättää outoa vihamielisyyttä naisissa. Ihan kuin yrittäisin huijata heitä jotenkin.

Olen tuon ilmiön huomannut. Ilmeisesti vain komea saa olla itsevarma.

Vierailija
148/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei sitten kannata niin epätoivoisesti yrittää hankkia sitä perhettä?

Kannattaa vaikka matkustella ja soittaa kitaraa. Relax.

No mulla kävi säkä. Tavallaan. Sillä mikään noista ei kiinnosta. Ei matkustelu, kitara tai perhe. Toi perhe oli noista kolmesta se ainoa, joka oikeasti kiinnosti. Nyt en enää jaksa välittää.

Lähinnä tuossa huvittaa se kaksinaamaisuus. Sanotaan, että perhettä etsivä olisi esimerkiksi naisille se (lähes) varma valttikortti. Silti sitä perhettä haluavaa karttaan, kuin ruttoa. Mutta eipä tuolla ole enää mitään väliä.

Vierailija
149/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmastikin on joko piilohomous tai heikko seksuaalivietti.

Muussa tapauksessa mies kyllä panostaisi tarpeeksi tullakseen huomatuksi vastakkaisen sukupuolen silmissä.

Vierailija
150/185 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse havainnut 50-vuotiaana perheeisänä erikoisen ilmiön: monet 40-60 -vuotiaat sinkkumiehet haisevat pahalle!

Minulla on jotain tällaisia sinkkututtavia, joiden kyläilyn jälkeen asunto pitää tuulettaa. Haiseviin miehiin törmää myös kaupoissa, kirjastoissa, julkisissa kulkuvälineissä jne. Osa on työelämässä, osa ei.

Tuttaville tahtoisin sanoa asiasta, mutta löisivät luultavasti välit poikki. Ehkä se aineenvaihdunta on vanhemmalla iällä rajumpaa, on lääkkeitäkin ja ylipainoa. Mutta selvästikin miesten pitäisi peseytyä useammin, käyttää dödöä ja pestä vaatteitaan useammin, ehkä ostaa tiuhempaan tahtiin uusia, jos vanhan miehen haju on pinttynyt niihin liiaksi.

Siinä siis yksi selitys ikisinkkuudelle, sillä korona taisi viedä aika harvan naisen hajuaistin?

Pitää varmaan paikkansa. Osun tuohon ikähaarukkaan ja olen sinkku, joka on antanut periksi. En käy joka päivä suihkussa ja farkut pesen harvemmin kuin kerran kuukaudessa. Haisen varmaan pahalle, mutta ei kiinnosta hittojakaan, kun ei ole ketään haistelemassa. Aikoinaan jaksoin panostaa mutta ei ole enää vuosiin kiinnostanut. Haiseminen on seuraus eikä syy. Jos en kelvannut edes silloin kun viitsin panostaa, niin mitä väliä sillä enää on. Niin monet pakit on tullut, ettei enää tunnu missään, vaikka joku huomauttaisikin hajusta.

Vierailija
151/185 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muussa tapauksessa mies kyllä panostaisi tarpeeksi tullakseen huomatuksi vastakkaisen sukupuolen silmissä.

Tällaiset kommentit yleensä riittävät

Vierailija
152/185 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sinkkuuden ainoa syy on se että haluan olla sinkku.

Vierailija
153/185 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuijottavat nykyään vain ruutua.. ei enää keskustella kuten ennen. Ohi voi kävellä just se sulle sopiva kumppani,mutta sä tuijotat Tinderiä. 

Netistä ei löydy hyvää naista  josta olisi parisuhteeseen. Sen tajuaa lähes heti kun alkaa selaamaan Tinderiä. Kaikkea muuta on tarjolla. 

Vierailija
154/185 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ei kumpikaan. Itselläni on sillein että kyllä kotona käsi niin sanotusti käy päivittäin useammin kuin kerran ja jos näen vaikka esim.  kaupassa mun makuun olevan naisen niin häntä ajatellen teen käsihommia 

Eli mun seksuaalinen vietti on todella korkea eli seksuaalinen halu. Kuitenkaan mua ei kiinnosta pariutua koska viihdy parhaiten yksin eli pariutumista kohtaan ei ole halua ja käsi ajaa saman asian kuin seksi niin ei ole tarvetta etsiä seuraa 

Vierailija
155/185 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuijottavat nykyään vain ruutua.. ei enää keskustella kuten ennen. Ohi voi kävellä just se sulle sopiva kumppani,mutta sä tuijotat Tinderiä.  

Arjen kohtaamisissa muiden lähestyminen ei ole tätä päivää. Toisaalta vaikka päivittäin näen kivan näköisiä naisia, niin pelkkä kiva ulkonäkö ei ole minusta mikään syy edes lähestyä koska en tiedä heistä mitään eikä minulle ehdi lyhyessä kohtaamisessa edes käydä mielessä mikään parisuhdekiinnostus. 

Vierailija
156/185 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tietää ohikulkijasta, että hän olisi sopiva kumppani? En ainakaan itse ole ajatustenlukija, enkä pelkän ulkoisen olemuksen perusteella ainakaan sitä tiedä.

Vierailija
157/185 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netistä ei löydy hyvää naista  josta olisi parisuhteeseen. Sen tajuaa lähes heti kun alkaa selaamaan Tinderiä. Kaikkea muuta on tarjolla. 

Kiva että tämänkin onnistut vetämään haluamasi filtterin läpi.

Vierailija
158/185 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tietää ohikulkijasta, että hän olisi sopiva kumppani? En ainakaan itse ole ajatustenlukija, enkä pelkän ulkoisen olemuksen perusteella ainakaan sitä tiedä.

Ei tiedäkään. Pitäisi edes yrittää tutustua. Mutta et halua.

Vierailija
159/185 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pitäisi yrittää tutustua kaikkiin ohikulkijoihin? No en todellakaan halua.

Vierailija
160/185 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten lähestyminen kadulla kylmiltään ei ole suomalaiseen kulttuuriin kuuluva tapa. Emme tunge toisen henkilökohtaiseen tilaan häntä häiritsemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä