vegeruoka on kammottavaa
Jotain ryynejä, mauttomia palleroita, tunnistamatonta vetistä kastiketta.
Miksi kukaan haluaa syödä moista moskaa? Mun oli pakko kun olin laitosruoan armoilla.
Kommentit (292)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tofu on mauton ja rakenteeltaan epämiellyttävä raaka-aine. Länsimainen gastronomia perustuu raaka-aineen luontaisen maun arvostamiseen ja korostamiseen sekä ruoan miellyttävän rakenteen tuottamiseen. "
No miksi sitten rajoittua johonkin länsimaiseen, lähinnä ranskalaiseen, gastronomiaan? Maailmassa on paljon muitakin hienoja keittiöitä, joissa tosiaan on onnistuttu vuosituhansia loihtimaan jopa niukoista ja itsessään aika mauttomista aineista herkullisia aterioita.
Siksi että elämme länsimaassa ja olemme länsimaisen kulttuurin tuotteita. Maailman suosituin ruoka on muuten italialainen ruoka, asiaa on ihan tutkittu.
Italiassa on peri
Tottakai chiliä käytetään yksittäisissä ruoissa, mutta se on poikkeus Italiassa.
Italian food is not typically considered spicy, although some dishes may contain a small amount of chili flakes or other mild spices. Italian cuisine generally emphasizes the use of fresh, simple ingredients like tomatoes, olive oil, herbs, and cheeses, rather than strong or overpowering spices.
Meikäläisen pastakastikkeen valmistaminen alkaa aina siitä, että kasariin lentää ekana valkosipuli ja chili. Pasta puttanesca vegaanisena, nam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se ei taas muuta sitä tosiasiaa, että kookosmaidolla rasva kertyy verisuoniin. Mahdolliset terveyshyödyt, jos niitä on, on korvattavissa muilla terveellisemmiksi vaihtoehdoilla. "
tyydyttynyttä rasvaa voi syödä kohtuudella
itse esim laitan tuollaisen kahden desin kookoskermapurkin kikhernecurryn sekaan jota syön helposti 3-4 päivää
ei siitä tule kuin alle 15g tyydyttynyttä rasvaa päivässä, alle suositusten siis
Et mistään muusta ruoasta saa päivän aikana rasvaa?
kasvissyöjänä en juuri muualta kovaa rasvaa saa juu
Muista että kaikessa missä on rasvaa, on osa tyydyttynyttä rasvaa. Jos lasket, että kookosmaidosta saamasi kova rasva on ainoa kova rasva, puuttuu laskukaavastasi huomattava osa saamastasi kovasta rasvasta.
Mä olen tässä yrittänyt opetella syömään liharuokaa, kun yritän laihduttaa, ja ilmeisesti siihen olisi parempi että syö enemmän proteiinia ja vähemmän hiilareita. En ole koskaan ollut mikään aatteellinen kasvissyöjä, mutta käytännössä on tullut lähinnä kasvisruokaa syötyä. Nyt olen tilannut ruokabokseja, että oppisin niistä resepteistä tekemään liharuokia, mutta ei ne kyllä mitään herkullisia ole. Esim. joku broilerikin, mitä niissä on usein, niin ihan sama juttu kuin tofun kanssa, ei se mitään hyvää ilman maustamista ole. Sama jauheliha, aika neutraali maku, syötävää pelkällä suolalla ja pippurilla kuten vaikka joku härkis-jauhiskin, mutta ei erityisen ihmeellistä. Kokolihoissa mua on ällöttänyt se koostumus taas. Ei musta taida oikein a-luokan lihansyöjää tulla. Ainoat mistä olen kovastikin tykännyt on jotkut mausteisemmat leikkeleet, joita taas ei terveyssyistä pitäisi usein syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Länsimaisen gastronomian perusajatus raaka-aineen alkuperäisen maun kunnioittamisesta on paljon syvällisempi kuin pelkkää ruokaa liittyvä ajatus. Se on filosofia ihmisyydestä ja ihmisten mielipiteiden kunnioittamisesta ja vapaudesta.
Jos lähtökohtana on mauttomuus ja sen aromeilla höystäminen, ollaan todella lähellä jotain nykypäivän jenkkien arvomaailmaa.🤣🤣🤣. Perehdypä nyt sitten niihin aasialaisiin syvällisempiin filosofioihin kanssa, kun kerran saat noin paljon irti jo tästä.
Missä se on se sun kunnioitus niiden mielipidettä kohtaan, jotka pitää tofusta? Miten kunnioitat heidän vapautta, kun levität valheita tofun yliprosessoinnista?
Miksi kunnioittaisin rottia, lepakkoja, eläviä hiirienpoikasia, koiria ja
suomalainen ns. tofun ystävä usein fanittaa täysin kritiikittä aasialaista kulttuuria.
Ja kuka tämänkin pöljäketjun aloitti?
Pakkomielteinen lihansyöjä, joka kerjää huomiota. Karnismi on uskonto.
Lähden valmiiseen pöytään. Olen vapaaehtoistyöntekijä, jolla on paljon ystäviä siinä harrastuksessa.
Ap voi senkin aikaa runkata pihviinsä.
Vierailija kirjoitti:
Sinne laitetaan jauhotoukkia. Toukat kuivataan ja jauhetaan ja niitä virallisesti lisätä leipiin ja ruokiin. Että syökää vaan kaikkea vegaania.
Nyt on taas ihan absurdia huttua.
Ei, ei lisätä mitään toukkia virallisesti leipiin ja ruokiin.
Vierailija kirjoitti:
Lähden valmiiseen pöytään. Olen vapaaehtoistyöntekijä, jolla on paljon ystäviä siinä harrastuksessa.
Miksi hermostua tuollaisesta 😂. Kivasti ihmiset ovat kertoneet omasta vegaanisuudestaan tai kasvisruokapainotteisuudesta. Minä mainitsin ekana kookosmaidon (ja pavut ja tomaattimurskan) ja olen nyt seurannut kiinnostuksella sen sivujuonnetta täällä.
Vierailija kirjoitti:suomalainen ns. tofun ystävä usein fanittaa täysin kritiikittä aasialaista kulttuuria.
mistä oot tämmöstä saanut päähäs
aasialainen ruoka on kyllä monin paikoin ihan jees ja sieltä löytyy hyviä kasvis vaihtoehtoja
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin syön sitä runkattua pihviä kuin ituhipin ulinalla varustettua lisäaineilla ja hiilarilla kyllästettyä moskaa! Että vetele vaan etukäteen vtun liimanhaistelija pitkätukka hippi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, siis laitosruoka on kammottavaa.
Sairaalassa tarjottu normaaliruoka oli ihan hyvää.
Osastolle tarjottu ruoka? Sulla ei siis ole makuaistia. Siihenhän ei laiteta suolaa, eikä mausteita.
Kyllä siihen enemmistölle tarjottavaan ruokaan laitetaan suolaa ja mausteita, mutta kohtuudella. Tai oli se aika järkyn paljon näköistä, kun suureen pataan kaadettiin kuupallinen suolaa, mutta oli padallakin kokoa. Sitten on jotain pienempiä määriä olevia "erikoisruokia"; missä ei välttämättä ole juurikaan mitään. Jotain saattaa olla vain yksi annos, jos kyseessä on allergitatapaus, jolla on kymmenkunta ruoka-ainetta, joita voi ylipäätään syödä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tässä yrittänyt opetella syömään liharuokaa, kun yritän laihduttaa, ja ilmeisesti siihen olisi parempi että syö enemmän proteiinia ja vähemmän hiilareita. En ole koskaan ollut mikään aatteellinen kasvissyöjä, mutta käytännössä on tullut lähinnä kasvisruokaa syötyä. Nyt olen tilannut ruokabokseja, että oppisin niistä resepteistä tekemään liharuokia, mutta ei ne kyllä mitään herkullisia ole. Esim. joku broilerikin, mitä niissä on usein, niin ihan sama juttu kuin tofun kanssa, ei se mitään hyvää ilman maustamista ole. Sama jauheliha, aika neutraali maku, syötävää pelkällä suolalla ja pippurilla kuten vaikka joku härkis-jauhiskin, mutta ei erityisen ihmeellistä. Kokolihoissa mua on ällöttänyt se koostumus taas. Ei musta taida oikein a-luokan lihansyöjää tulla. Ainoat mistä olen kovastikin tykännyt on jotkut mausteisemmat leikkeleet, joita taas ei terveyssyistä pitäisi usein syödä.
proteiinin tarpeellisuutta edelleen liioitellaan. proteiinia on kyllä hyvä saada kohtuudella mutta tärkeämpää on ruoan laatu muuten. mm kasvikset on ravitsevia ja pitää hyvin nälkää eivätkä juurikaan sisällä kaloreita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin syön sitä runkattua pihviä kuin ituhipin ulinalla varustettua lisäaineilla ja hiilarilla kyllästettyä moskaa! Että vetele vaan etukäteen vtun liimanhaistelija pitkätukka hippi.
xDD voi voi sua
Siteeraan kuuluisan italialaisia keittokirjoja kirjoittaneen Marcella Hazanin tekstiä:
Garlic that is used in a crude and pungent manner is not characteristic of good Italian food.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Länsimaisen gastronomian perusajatus raaka-aineen alkuperäisen maun kunnioittamisesta on paljon syvällisempi kuin pelkkää ruokaa liittyvä ajatus. Se on filosofia ihmisyydestä ja ihmisten mielipiteiden kunnioittamisesta ja vapaudesta.
Jos lähtökohtana on mauttomuus ja sen aromeilla höystäminen, ollaan todella lähellä jotain nykypäivän jenkkien arvomaailmaa.🤣🤣🤣. Perehdypä nyt sitten niihin aasialaisiin syvällisempiin filosofioihin kanssa, kun kerran saat noin paljon irti jo tästä.
Missä se on se sun kunnioitus niiden mielipidettä kohtaan, jotka pitää tofusta? Miten kunnioitat heidän vapautta, kun levität valheita tofun yliprosessoinnista?
Miksi kunnioittaisin rot
suomalainen ns. tofun ystävä usein fanittaa täysin kritiikittä aasialaista kulttuuria.
Nyt sun jutut alkaa muuttua ihan mielipuolisiks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:suomalainen ns. tofun ystävä usein fanittaa täysin kritiikittä aasialaista kulttuuria.
mistä oot tämmöstä saanut päähäs
aasialainen ruoka on kyllä monin paikoin ihan jees ja sieltä löytyy hyviä kasvis vaihtoehtoja
Tutustupa animetyttöihin ja koreafaneihin.
Vierailija kirjoitti:
Siteeraan kuuluisan italialaisia keittokirjoja kirjoittaneen Marcella Hazanin tekstiä:
Garlic that is used in a crude and pungent manner is not characteristic of good Italian food.
tuohonkin taitaa olla aika paljon näkemyksiä minkälaista se ns. aito italialainen ruoka tulis olla
yleisesti siihen kai on syynsä miks se aito italialainen menestyy huonommin kuin vaikka turkkilaiset tai amerikkalaiset kopiot
Vierailija kirjoitti:
Vegeruoka on useimmille ongelma korvien välissä.
Hyvin maistuu jos osaa kokata. Usein näissä on enemmän proteiiniakin kuin jossian makkarassa.
T: Sekasyöjä salimake.
= salijannica kun ei tiedä aminohapoista mitään
Meidän normaalien ihmisten eli sekasyöjien pitää ymmärtää että veganismi on ääriliike, ja heillä on aivan erilainen arvosteluasteikko ruualle. Ruoka on vegaaneille ensisijaisesti kylttiin liitttvä asia. Ja kun vegaani sanoo että joku veteen ja margariiniin leivottu korvapuusti on SUPERhyvää 5/5, se on normaalin ihmisen asteikolla 1/5.
Mun siskontyttö osaa tehdä todella hyvää vegeruokaa, käyn 2-3 kertaa vuodessa heillä synt ym muissa juhlissa, on pitsaa, piirakkaa, kakkua, keksejä, viimeksi oli hyviä riisisuklaa palleroita, on osa myös gluteenitonta.
En ole tuo kookosrasvahenkilö. Toivottavasti joskus tajuat, että täällä on tuhansia ihmisiä ja sinä vanhoillisessa, sivistymättömässä vähemmistössä.