vegeruoka on kammottavaa
Jotain ryynejä, mauttomia palleroita, tunnistamatonta vetistä kastiketta.
Miksi kukaan haluaa syödä moista moskaa? Mun oli pakko kun olin laitosruoan armoilla.
Kommentit (292)
Vierailija kirjoitti:
liha-apinoille ottaa aina koville jos joku syö erilailla. onko se oma elämä niin sisällötöntä että pitää toisten syömisin puuttua?
Olen sekasyöjä enkä ymmärrä toisten syömisten arvostelua, jos ei syö lihaa niin se on mulle ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä soijanakki tai vegemakkara on parempaa kun se suoleen pumpattu mössö.
Älä nyt viitsi! Ei tuohon kukaan usko.
Ei ainakaan noita mainostamisiasi maistettuaan..
paskaa molemmat
Vierailija kirjoitti:
Veke moska ei ole ihmisravintoa! Vain aivopestyt nössöt syö tuollaista moskaa.
Sun lastenlastenlastenlapset elää maailmassa jossa kasvissyönti on yleisempää kuin sekaruoan syöminen.
Vertaa tupakanpolttoa. Silloin kun olin lapsi kasarilla ja ysärillä tupakka oli ihan jees, oli tupakkamainoksia, tupakoitiin sisätiloissa julkissa paikoissa ja vr:n tupakkavaunut. Miten julkista tupakointi nykyään on? Yhä harvempi nuori tupakoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nojaa mul on eilinen tofukastike parsakaalilla ja sen kaa nuudelia hyvää tuli. Tikka masala kastikkeella. Noin 8e koko höskä ja syö muutaman kerran. Et kyl tofua voi joskus toistekin ostaa.
ite harvemmin syön tofua tollein että sen antaa lillua kastikkeen seassa
parhaimmillaan se on sopivan kuivaks ja rapeaks paistettuna, ja lisätään ruoan sekaan vasta ihan lopuks tai syödään ruoasta erillään ettei imase itseensä liikaa nestettä ja taas muutu sellaiseks lölleröks
Siis eka teen sen kastikkeen ja muut mitä nyt pannulle laitankaan ja ihan vähäks aikaa sen tofun vaan? Mut kiitos en tiennyt tuota tofun paistamisest. Eli voinko tehä vaan niin et eka paistan voissa tofun ja siit tulee rapsakkaa? Kieltämäti tofu ku harvoin syön sitä ni löllöä.
varmaan sen voissakin voi paistaa, tosin voi on paisto-ominaisuuksiltaan vähän huono kun ei kestä paljon kuumennusta
mut joo, itse ihan vaan viipaloin sen tofun ja paistan molemmin puolin sillein että tulee kunnolla ruskeutta pintaan. jotkut väittää että se tofu pitäs ensin puristaa kuivaks jossain talouspaperin välissä mut omasta mielestä tulee ihan hyvä kun vaan tarpeeks paistaa niin se kosteus kyllä haihtuu siitä ja siitä tulee sellainen sopivan rapsakka
Naurettava ja surullinen keskustelu samaan aikaan.
Hienoa silti, että ikiaikainen ruoka-aine, tofu, on saapunut rytinällä myös pohjolan keittiöihin. Härkäpavusta valmistetaan myös vastaavaa, samankaltaista "kasvijuustoa".
Tofu on proteiinipitoinen, ravintorikas ja neutraalinmakuinen ruoanlaiton raaka-aine. On olemassa kiinteää tofua, mutta myös pehmeää "silkentofua".
Tofusta voi valmistaa kastikkeita, tofupuikkoja, sitä voi laittaa salaattiin, leiville, kiusauksiin, pastaan, risottoon, keittoon, wokkiin yms. Tofusta voi valmistaa jopa "rahkapatukoita". Silkentofu käy leivontaan (esim. suolaiset ja makeat piirakat).
Kenenkään EI OLE PAKKO syödä tofua. Yhtään. Koskaan.
15 sivua taas julistusta siitä, kuinka kasvisruoka on pahaa. En tiedä, onko mitään muuta aihetta, mikä ei saisi raivoa lihaa syövillä nousemaan niinkuin kasvissyönti. Enkä käsitä, mikä toisten syömisissä niin raivostuttaa. Jos itse ei pidä kasvisruoasta, niin mitä sitten, ei ole pakko syödä. Oikeassa elämässä onneksi aika harvoin tapaa ihmisiä, jotka söisivät aina liharuokaa, vaan useimmat syövät kasvisruokaakin välillä, ihan vapaaehtoisesti ja hyvällä ruokahalulla. Koulun kasvisruokapäiväkin on usein mollauksen aihe. Silti yleensä viiden suosikkiruoan joukossa on aina lihattomia ruokia, kuten pinaattiletut ja ohrapuuro.
Tofun sijaan olen tänä vuonna hurahtanut soijasuikaleisiin, mikä on Hesarin syytä 😂
https://www.hs.fi/ruoka/art-2000010912435.html
Olen lisännyt paljon muitakin kasviksia (ja suolaa) ja aina hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Tofun sijaan olen tänä vuonna hurahtanut soijasuikaleisiin, mikä on Hesarin syytä 😂
https://www.hs.fi/ruoka/art-2000010912435.html
Olen lisännyt paljon muitakin kasviksia (ja suolaa) ja aina hyvää.
Muuten mukavan tuntuinen resepti mutta lihapuoli puuttuu. Taidan kokeilla niin että korvaan soijan vaikka kanalla. Suolaa en lisää kun ei tee hyvää verenpaineelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melanzane alla parmigiana tylsää ja mautonta, tai intialaiset curryt?? Ok, sulla on suussa vikaa - korona ehkä vienyt makuaistin??
Omalla hellalla kiehuu juuri lounaskeitto - tuoksu on niin ihana että on jo nälkä!! Porkkanaa, bataattia, linssejä, sipulia, valkosipulia, chiliä, kurkumaa, chiliä, currytahnaa, kookosmaitoa. Väriä ja makua uskomattoman paljon!
Miten sun vatsa tuota kestää? Ei ilmeisesti ole suolistosairauksia. Kauhee ruoka.
Chilikin ihan kaksi kertaa! Curry on syvältä.
Mikä tuo ruoka on muka? Mikä on "se ydin jokin"? Niin. Ei mikään. Heittelet kaikkee mitä löytyy ja oot niin ..
Kaikkeen tottuu, chiliin ja palkokasveihinkin. Jopa kaliin!
Se ydin näissä ruuissa on tuoreet kasvikset mielellään vielä kauden mukaan. Tähän aikaan nimenomaan juurekset. Vitamiinit, keveys, maut, edullisuus, terveys. Rakastan lihaa yli kaiken mutta kasvikset ja kasvisruuat vaan on aromiltaan parempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vege ruoka on hyvää, kun osaa valmistaa. Esim. ChatGPT antoi pari loistavaa ohjetta, kun kerroin, että kaapista löytyy papuja, tomaattimurskaa ja kookosmaitoa. Näiden lisäksi ohjeessa oli kahta sipulia, erilaisia mausteita ja sitruunamehua. Taivaallisen hyvää ja hillittömän halpaa.
Varmaan alle euron per annos.
Kuulostaa kamalalta. Juuri tuollaista tomaattipapusipulimössöä useimmat laitoskasvisruuat ovat. Ja kamalasti mausteita, saan allergia- ja vatsaoireita.
Ei laitosruuissa saa käyttää mausteita. Joten puhut täyttä paskaa. Etenkään sairaalaruuissa ei käytetä.
Laitoksia ovat muutkin kuin sairaalat. Esim. Oppilaitokset. Joissa saa juuri kuvailemani kaltaista paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vege ruoka on hyvää, kun osaa valmistaa. Esim. ChatGPT antoi pari loistavaa ohjetta, kun kerroin, että kaapista löytyy papuja, tomaattimurskaa ja kookosmaitoa. Näiden lisäksi ohjeessa oli kahta sipulia, erilaisia mausteita ja sitruunamehua. Taivaallisen hyvää ja hillittömän halpaa.
Varmaan alle euron per annos.
Kookosmaito on sama kuin sian rasvaa vetäisi, kovaa rasvaa joka tuhoaa verisuonet
On se nyt terveellisempää kuin nuo 2, 5,10% ruokakermat puhumattakaan niistä keinomaustetuista "juusto"- yms "kermoista"!
Tuntuu se ruoka olevan elämänsisältö vegeilläkin. Niin kiihkolla he siihen suhtautuvat. Syökää jokainen, mitä syötte. Mitä se kenellekään kuuluu.