Miksi jotkut naiset luulevat näyttävänsä reilusti ikäistään nuoremmalta?
Taas on joku reilut nelikymppisen näköinen nainen iltapulussa ihmettelemässä, miten kaikki luulevat häntä pari-kolmikymppiseksi. No tuskin luulee, ihan ikäiseltään näyttää hänkin, kuten kaikki muutkin lehtien palstoilla samaa asiaa julistavat ikäkriiseilijät. Myötähäpeä.
Kommentit (621)
Siihen ei vaikuta pelkästään "hyvin säilynyt" ulkonäkö vaan esimerkiksi pukeutuminen, puhetyyli jne, ujous saa aikaan nuoremman vaikutelman, äidilleni sanottiin töissä aikoinaan "sinua jännittää koska olet niin nuori" kun oli 35v, oli ujo ja punasteli. Aspergerit ovat yleensä ikäistään nuoremman oloisia tietynlaisen lapsellisuuden ja kömpelöyden vuoksi.
Sairaita kommentteja ja ikärasismia täällä, nelikymppinen ei ole vanha ja vielä todella vanhanakin saa kokeilla ja kehittää itseään sekä tyyliään ja meikata tai olla puhtaalla naamalla. Aina kannattaa tehdä se mikä tekee itsensä iloiseksi. Vaikka olisit 90!
Ei 40-vuotiaassa vielä näy ikä. Se alkaa näkyä vasta 55+
On usein sanottu aiemmin vähän nuoremman näköiseksi, mitä en itse koe olevani. Joskus naiset kehuu toisiaan enemmän kuin on totta tai ainakin eivät myönnä ikäviä totuuksia toisilleen. Tai kiusaajat jopa valehtelee.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
Mitäpä lottoat? Nyt keskustellaan asiasta, sun joutavaa kommenttia ei olisi tarvittu. H**tä itsesi.
Tuo oli merkittävä asia, kun oli 17-vuotias. Ei toivoakaan päästä kapakkaan tai ostaa kaupasta siideriä.
Nyt viisikymppisenä tilanne on toinen. On aika samantekevää, näyttääkö 45-vuotiaalta vai 55-vuotiaalta.
Lieneekö sama juttu kuin äsken lukemani eli kun luin otsikon ja näin kuvan, arvioin iäksi 40-45. Nainen oli 44 eli lähelle meni. Mieheni on muuten vielä minuakin taitavampi arvioimaan naisen ikää. Joskus testaamme huviksemme telkkarista juontajia ym. joiden ikä on mahdollista saada selville. Minä luulen yleensä naisia vanhemmiksi kuin he ovat, mies arvaa oikein.
Vierailija kirjoitti:
Lieneekö sama juttu kuin äsken lukemani eli kun luin otsikon ja näin kuvan, arvioin iäksi 40-45. Nainen oli 44 eli lähelle meni. Mieheni on muuten vielä minuakin taitavampi arvioimaan naisen ikää. Joskus testaamme huviksemme telkkarista juontajia ym. joiden ikä on mahdollista saada selville. Minä luulen yleensä naisia vanhemmiksi kuin he ovat, mies arvaa oikein.
Kuva? Telkkarista? Just just...
Aika monella menee myös sekaisin nuoremman näköinen ja kaunis. Esimerkiksi ylipainoinen voi olla ikäistään nuoremman näköinen, kun rypyt on kasvojen turpeuden vuoksi oienneet, mutta ei se silti välttämättä kaunis ole. Ja joku toinen taas saattaa näyttää ikäiseltään, mutta olla poikkeuksellisen kaunis ikäisekseen. Esimerkiksi keski-ikäinen nainen, jolla on kauniisti harmaantuva tukka ja jonkin verran ryppyjä, mutta muodoltaan kaunis ja naisellinen kasvojen luusto. Erityisesti korkeat poskipäät saavat naisen näyttämään hienostuneella ja ikäisekseen kauniilta ryppyjen kanssakin.
Vierailija kirjoitti:
Aika monella menee myös sekaisin nuoremman näköinen ja kaunis. Esimerkiksi ylipainoinen voi olla ikäistään nuoremman näköinen, kun rypyt on kasvojen turpeuden vuoksi oienneet, mutta ei se silti välttämättä kaunis ole. Ja joku toinen taas saattaa näyttää ikäiseltään, mutta olla poikkeuksellisen kaunis ikäisekseen. Esimerkiksi keski-ikäinen nainen, jolla on kauniisti harmaantuva tukka ja jonkin verran ryppyjä, mutta muodoltaan kaunis ja naisellinen kasvojen luusto. Erityisesti korkeat poskipäät saavat naisen näyttämään hienostuneella ja ikäisekseen kauniilta ryppyjen kanssakin.
Läski täyttää naaman rypyt? 😄
Ei ole ryppyjä. Silmänympärysiholla on ryppyjä ja nykyään kaulassakin jonkun verran.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla tapana laittaa tuo teksti kaikkiin ketjuihin? Joyka koskee naisia. Näin tuon saman viestin toisessa ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko liikaa vaadittu että laittaisi linkin?
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000011087582.html
Lienee kyse tuosta.
Itse arvasin kuvien perusteella 43v.
Kauempaa otetussa kuvassa näyttää ihan ikäiseltään, mutta tuosta ekasta ilmeilykuvasta on vaikea sanoa mitään muuta kuin, että hänellä on hyvä iho.
Tai siis hyvä filtteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla tapana laittaa tuo teksti kaikkiin ketjuihin? Joyka koskee naisia. Näin tuon saman viestin toisessa ketjussa.
Mitä ihmettä, missä ketjussa on ollut tuo teksti?????? En ole koskaan aiemmin kirjoittanut koko aiheesta, en täällä enkä muuallakaan! Kopioiko joku tuon tekstin ja laittoi sen toiseen ketjuun? Miksi ihmeessä?
Kyllä tän palstan hulluus on jo ihan uudessa sfäärissä, jos noin on! Laitatko sen ketjun tähän?
Arvelin että on 42, joten menihän arvaus kokonaista kaksi vuotta alakanttiin.
Ajattelin että 47-48v. Ei se että on lyhyt tee nuoremman näköiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läski täyttää naaman rypyt? 😄
Ei ole ryppyjä. Silmänympärysiholla on ryppyjä ja nykyään kaulassakin jonkun verran.
Nimenomaan, keskimäärin ylipainoiset ovat mielestäni "sileämpiä" ja hoikat tietyn iän jälkeen herkemmin ryppyisiä. Läskit on kuin viinirypäleitä ja laihat kuin rusinoita. Ei se silti tarkoita sitä, että läski olisi kauniimpi. Monelle miehelle hoikkuus tuntuu olevan isompi itseisarvo kuin naamakauneus tai edes nuorekkuus.
Jotkut kyllä näyttävätkin nuoremmilta kuin ovat.
Mun isosisko on mua 5 vuotta vanhempi, mutta hän näyttää mua nuoremmalta ja ihmiset luulevatkin mua aina isosiskoksi. No, onneksi eivät sentään luule äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut kyllä näyttävätkin nuoremmilta kuin ovat.
Mun isosisko on mua 5 vuotta vanhempi, mutta hän näyttää mua nuoremmalta ja ihmiset luulevatkin mua aina isosiskoksi. No, onneksi eivät sentään luule äidiksi.
Äidiksi luuleminen voi olla sulla vielä edessä valitettavasti :D Varaudu henkisesti.
Ei niin. Mutta samaan lainalaisuuteen sisältyy, että pyöreäkin voi olla kaunis. Enkä ihannoi lihavuutta. Lihavakin on kauniimpi, jos on vain vähemmän sitä.