Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut naiset luulevat näyttävänsä reilusti ikäistään nuoremmalta?

Vierailija
11.03.2025 |

Taas on joku reilut nelikymppisen näköinen nainen iltapulussa ihmettelemässä, miten kaikki luulevat häntä pari-kolmikymppiseksi. No tuskin luulee, ihan ikäiseltään näyttää hänkin, kuten kaikki muutkin lehtien palstoilla samaa asiaa julistavat ikäkriiseilijät. Myötähäpeä.

Kommentit (621)

Vierailija
581/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jenkeissä medicaidin kautta alle 21-vuotiaat saa ilmaisen hammashoidon (sisältää myös ne oikomiset ja synnynnäisten hampaiden korvaamiset) ja aikuiset maksaa siitä Suomessakin, jos oikeasti haluaa suuhygieniansa pitää kunnossa. Ei julkiselle pääse eikä siellä hoideta kunnolla."

Jos oikeasti haluaa suuhygieniansa pitää kunnossa, pesee hampaat kaksi kertaa päivässä sähköhammasharjalla ja puhdistaa hammasvälit päivittäin (tai lähes päivittäin). Sitten tarvittaessa hammaskiven poistoon. Sieltä hammashoitolasta käsin eivät voi pitää yllä kenenkään hammashygieniaa.

Säännöllinen hammaskivenpoisto on isoin osa suuhygieniaa. Sitä ei korvaa mikään kotihoito. Tuo harjaaminen ja lankaaminen (nyt kun suomalaisetkin vihdoin omaksuneet lankaamisen!) on ihan perusasioita, mutta ei ne riitä

Hammaslankaaminen/harjaus ei vaikuta syljen erityksen määrään, eikä syljen kemialliseen koostumukseen. Toisille tulee hammaskiveä noista syistä huolellisesta hoidosta huolimatta, ja toisille ei niinkään huolimattomasta hoidosta huolimatta. Ja syljen ominaisuudet vaikuttaa reikiintymiseenkin. Moni lääke edesauttaa, että suu kuivuu. Silloin myös reikiintyminen lisääntyy.

Vierailija
582/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa naisista laittaa rahaa kampaajaan, asuntoon ja vaatteisiin vielä 40-vuotiaana, vaikka ei heitä enää ketään katso eikä ketään kiinnosta heidän elämä. 

Jo on pointti. Ihanko oikeasti kuvittelet  naisten elävän muita varten?

Eivät elä. Olen hoivakodissa töissä ja meillä jopa yli 90v haluavat käydä kampaajalla, jalka hoitajalla, konserteissa.

Ihan turhaa, kun on jo vanha ja ruma. Hiukset nutturalle vaan. 

Nuttura on kaunis ja edustava minkä tahansa ikäiselle, joilla kasvojen luusto on kaunis. Pitkät lisäkkeet ei kaunista minkään ikäistä edes avoinna ollessaan, jos kantaja ei sitä ole. Ja mikään väri tai leikkaus/kampaus ei tee rumasta muuta kuin on. Kaunis on kaunis vaikka ilman hiuksia, jotka on voineet esim. hoitojen, sairauden tms. takia lähteä kokonaan. Tai harveta ohuiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttu sanoi, että ihmisen lapsellinen nenän muoto tulkitaan yleensä nuoruudeksi, vaikka muista seikoista paljastuisi ihmisen todellinen ikä. Sellainen nöpönenä, jossa sieraimet näkyy edestäpäin eli nenänvarsi matala ja nenän alus osoittaa yläviistoon.

Töpseli :DDDDDDDDDDDD

Vierailija
584/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin tikahtua nauruun, kun naapurin eläkeläismummolla oli koripallotossut ja nuorten huppariakin se käyttää.

Niin minäkin. Ja aion käyttää loppuikäni.

N55

Näytät pelleltä.

Huppari on nuorisovaate.

Siniset farmarit olivat joskus "nuorisovaate", nykyään niitä käyttävät seniorit. Sama kohtalo tulee olemaan pikkuhiljaa kaikille "nuorisovaatteille", kun ihmiset eivät luovu tyylistään ikävuosien myötä. Voi voi ja oi oi. Kohta varmaan beiget tuhattaskuliivit, kulmahousut, paksut beiget sukkahousut ja "hilkut" (päähuivit) ovat taas nuorisolle kuumaa kamaa ja vanhukset kulkevat napapaidoissa ja persvakotrikoissa.

Vierailija
585/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit mammat täällä lynkkaamassa hoikkia ja ikäänsä nähden nuoremman näköisiä. Sen nyt arvas 😅

Ps. Treenatkaa ja vaihtakaa tyyliä kivaks!

Jos "kiva tyyli" on suora keskijakaustukka, korkeavyötäröiset etupyllyfarkut ja cropattu yläosa sekä Marimekon olkalaukku, niin ei kiitos.

Vierailija
586/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luullaan usein nuoremmaksi kuin olen, mikä hämmentää, koska mulla on kyllä ryppyjä jo tässä nelikymppisenä. Mutta luulen, että asiaan vaikuttaa se, että olen lyhyt, hoikka, siro, hyvässä kunnossa, nopea liikkeissäni. Ehkä kasvonpiirteissäni on vähän jotain tyttömäistä.

Minulle aivan sama, minkä ikäiseksi arvaillaan. Rypyt saa olla ja ekoja harmaita hiuksiakin löytyy, en todellakaan aio värjätä niitä. Eli ei ole nyt kyse siitä, että jotenkin haluaisin olla nuorempi, en halua. Elän elämäni parasta aikaa nelikymppisenä eikä mua haittaa, jos tunnistetaan tämänikäiseksi. 

Vierailija
587/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa siinä on, jos näyttää ikäistään nuoremmalta?

Tai onko siinä jotain väärää tai haitallista, että luulee näyttävänsä ikäistään nuoremmalta?

Minä näytän ikäistäni vanhemmalta silloin, kun olen väsynyt tai pahalla päällä. Hyväntuulisena ja pirteänä näytän joskus ikäistäni nuoremmalta.

Vierailija
588/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei tulisi kyllä mieleenkään laittaa näin 40-vuotiaana vanhana ämmänä bikineitä rannalle tai lyhyttä hametta vappuna ravintolaan.

Minä kun sattumoisin tänään tein itse mielikuvaharjoituksia, että ensi kesänä monien vuosien jälkeen menenkin yleiselle rannalle alle polvipituisessa hellemekossa:D Lukemaan vaikka kirjaa ja käymään kahvilla sitten jossain vaiheessa. Bikineitä en laita, en ole koskaan niistä tykännyt sen jälkeen, kun nuorena yläosa meni paikoiltaan vesiaktiviteetissa. Voin kahlata hame päälläkin jos on hellepäivä. Ja ei, jaloissa ei ole läskiä, ryppyjä tai selluliittia. Terveisin mökkiytynyt ja luonnostaan intro 50+ nainen, jolle sosiaalisuuden tarve täyttyy ilman puhekontakteja muihin läsnäolijoihin, ja kontaktillinenkin kahvila-asioinnin yhteydessä.

Vierailija
589/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei nelikymppisenä voisi käyttää bikineitä? Itse ainakin käytän, ikää 43v. 

Vierailija
590/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu näissä otsikoissa katson aina, että wau, ompas hyvin säilynyt 57v , todellakin näyttää itseään 10v nuoremmalta! -Ja sitten tämäkin oli 44v! 

Arvasin 45v, ja 44v oli tuo artikkelin esimerkkinainen. Huonosti katsoen voisi luulla nuoremmaksi ainoastaan pukeutumisen, ei kasvonpiirteiden perusteella. 

Vierailija
591/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö lyhyisiin hameisiin, bikineihin ja toppeihin laittaa lakiin joku ikäraja?

Jos ihmiset alkaisi kaltaiseksesi ulkonäköfasisteiksi, niin luultavasti enemmän kannatusta saisi ikärajaton, mutta painoon perustuva raja. 

Vai edustatko itse "semifasistia"? Jonka mielestä nuori iho pelastaa minkä tahansa habituksessa olevan "puutteen"/"virheen", "vian" ja "mokan"?

Vierailija
592/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sukupuolikysymys. Miksi keski-ikäiset yrittävät iskeä lapsia ja teinejä?

Yleensä tällaista vinoumaa edustavat keski-ikäiset miehet. Ja ei mieslapseus ei tee miehestä lasta tai nuorta. 

Vierailija
593/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tällaista vinoumaa edustavat keski-ikäiset miehet. Ja ei mieslapseus ei tee miehestä lasta tai nuorta. 

Vierailija
594/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tällaista vinoumaa edustavat keski-ikäiset miehet. Ja ei, mieslapseus ei tee miehestä lasta tai nuorta. 

Vierailija
595/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet yleensä mielistelee ja kertoo kaikkee ihanaa että sais vaan itselle naista. Naiset tietty sitten uskoo ja vaipuu siihen kuvitelmaan että asia olisi oikeasti niin. Minut onneksi herätettiin tästä unesta ja sanottiin suoraan että ööh kyllä sä ihan vanhalta näytät.

Vierailija
596/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks oon näyttänyt 18v saakka vahvasti 30-vuotiaalta. Nyt on jännä, koska näytän ikäiseltäni. Ehkä sitten 40v näytän vieläkin 30-vuotiaalta?

Tiedätte varmaan joitain ihmisiä, jotka näyttävät vuosikymmeniäkin aika samalta, iän ja naaman puolesta. 

Vierailija
597/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestä näytän ikäiseltäni, mutta esim. poikaystävän äiti luuli, että olen poikaystävääni nuorempi, vaikka olen useamman vuoden poikaystävääni vanhempi.

Olen myös joutunut todistamaan ikäni ostaessani energiajuomaa useamman kerran (täällä ikäraja 16), toki kassalla ole vanhempi henkilö.

Niin varmaan näytätkin ikäiseltäsi. Mutta toiseen sukupolveen kuuluvilla on perspektiiviharha. "Nuorempi" minä asustaa sisällä sielussa, ja peilistä muutos ei niin erotu, koska tarkkailuväli on jokapäiväinen. Minustakin alokkaat (täysi-ikäisiä) näyttää ihan lapsilta. Ja siitä minulla on perspektiiviä, koska asuin ja kasvoin puolustusvoimien alueella. Ja lapsena samat näytti ihan aikuisilta. Ja "vanhalta". T.50+

Vierailija
598/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa siinä on, jos näyttää ikäistään nuoremmalta?

Tai onko siinä jotain väärää tai haitallista, että luulee näyttävänsä ikäistään nuoremmalta?

Minä näytän ikäistäni vanhemmalta silloin, kun olen väsynyt tai pahalla päällä. Hyväntuulisena ja pirteänä näytän joskus ikäistäni nuoremmalta.

Ennemminkin kannattaisi kysyä, onko siinä vikaa, että ihminen näyttää ikäiseltään. Ja sen jälkeen perustelut sille mielipiteelle. Harmaus ohimolla kertoo, kokemuksista, eletystä historiasta ja usein toisesta näkökulmasta, joka kannattaa ottaa huomioon asiayhteydestä/-sisällöstä riippumatta. Kollektiivinen ihmisäly ei koskaan ole ollut tärkeämpää kuin nyt. Kauniiden nuorten elämänkokemattomuus ei ole optimaalista, niinkuin ei ole vanhojenkaan. Eri syistä. Mutta molempien näkemysten optimaaliset piirteet pääsee esiin synteesissä, jossa on poissuljettu kokemattomuus ja naiivius, mutta myös menneessä tehdyt virheet, ja jäljelle jäänyttä näkemystä, hyväksi havaittuja asioita, sekä uusia visioita näiden pohjalta tehtynä kunnioitetaan ja edistetään.

Vierailija
599/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa vähemmän meikatussa kuvassa näyttää ihan ikäiseltään. Kuva, jossa on paljon meikkiä on muutenkin käsitelty, esim. kaulanaluetta on blurrattu.

Pukeutumistyyli ja hoikkuus tekevät sen, että kauempaa katsoen näyttää nuoremmalta, mutta naama on nelikymppisen, siitä ei mihinkään pääse.

Nykyään monet meikkaavat todella paksusti ja sillä saa ikääntymisen merkkejä häivytettyä, muttei henkilö oikeasti välttämättä näytä yhtään ikäistään nuoremmalta.

Vain julkkikset ja wannabet tekee niin. Normaalit sensijaan keventää meikkaamistaan. Ei itsensä hyväksyneet tatuoita rajauksia tai kulmakarvojaan tai huuliaan, käytä hämppisirtoripsiä, tai muitakaan lisukkeita, ja väitä olevansa "ilman meikkiä" ja "luonnollisesti" hyvännäköisiä. Ja todellisuudentajuiset, joilla se on vielä jäljellä, kykenee erottamaan virtuaalisen ja todellisen. Ja elämään jälkimmäistä.

Vierailija
600/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin rentouttavassa kasvohoidossa ja ihohuokosten syväpuhdistuksessa muutama vuosi sitten joululomallani. Ystävän lahja.

Hoidon tekijä kysyi ikääni. Päätä pyöritellen totesi, ettei ole koskaan nähnyt yhtä kiinteää leukalinjaa ja kaulaa hoidokillaan. Olin jo tuolloin yli 40. Ehkä hän imarteli, ehkä ei, mutta kyllä mielipide tuhansia kasvoja meikittä nähneeltä konkarilta hieman lämmitti. Olen pitänyt todella hyvää huolta ihostani 12-vuotiaasta alkaen. Ehkä siksi en ole koskaan kärsinyt mm. finneistä tai pigmenttihäiriöistä. 

Onnittelut sulle. Samoin olen hoitanut ihoani 12 vuotiaasta alkaen, naapuri oli kosmetologi jonka luokse menin ensimmäisen kerran ihonpuhdistukseen mutta olen saanut geeniperintönä pahan aknen. Olen käyttänyt rahaa pienen yksiön verran kaikenmaailman hoitoihin täysin turhaan. Toisilla on syntymästään hyvä iho ja toisilla ei. Valit

Olet oikeassa. Ihmiset niputetaan yhteen huomioimatta perimää.Itse en eläessäni ole käynyt kosmetologilla. Enkä hoitanut ihoani kuin pesemällä. Lähinnä kaikkien hyljeksimällä palasaippualla. Finnejä ja muita ongelmia ei ole ollut. Meikkivoiteen satunnaisen käytön syy on ollut kalmankalpea iho talviaikana. Näppyläinen ongelmamenneisyys, tai helppo, ei tarkoita sitä, etteikö vanheneminen ilmenisi samoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi