Odottaako perinnöksi saatavaa mökkiä vai ostaa joku toinen?
Mulla on mökkikuume enkä tiedä mitä tehdä. Haluaisin ostaa oman mökin hyvinkin pian, mutta noin 10 vuoden sisällä olisin perimässä kaikkein tärkeimmän ja täydellisimmän mökin mitä tiedän, ja jossa olen kesiä lapsenakin viettänyt.
Mietin onko nyt vaan järkevää olla ostamatta mökkiä tässä vaiheessa ollenkaan?
Kommentit (48)
Eräs ranskalainen juristi luuli tekevänsä hyvät kaupat, kun sai ostettua edullisesti viehättävän talon vanhalta rouvalta lupaamalla, että vanhus saisi asua talossa niin kauan kuin halusi, ja vasta sitten juristi saisi talon käyttöönsä. Vanha rouva eli pitkästi yli 100-vuotiaaksi. Juristi kuoli kauan sitä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökin hankkiminen on ääliömäisintä mitä voi tehdä koska sen ajan mitä siellä nykytyöelämän vaatimuksista johtuen ehtii olemaan joutuu raatamaan että mökki pysyisi edes entisellään ja siitä huolimatta paikat menevät jatkuvasti huonompaan kuntoon.
Puhumattakaan ihan vältettävissä olevasta rahanhaaskuusta.
Höpsis. Pakko ei ole raataa ja minä pystyisin olemaan mökillä 24/7. Työtkin onnistuisi sieltä käsin täysin. Ap
Niinhän sitä jossakin vaiheessa olettaa, mutta todellisuus on toista, useimmilla 60 on rajapyykki jonka jälkeen joutuu katsomaan että miten menee sen jälkeen.
En mä mitään oleta vaan oman elämäntilanteeni tiedän 😂 Ap
Ethän tiedä, eikä kehosi osaa sitä kertoa ennenkuin on edessä, mutta voi sitä ennakoida muiden elämän perusteella sikäli kuin pystyy hyväksymään elämän tosiasioita ikääntymisestä.
Ei kannata sitkutella.
Ostettiin kanssa oma ja nautitaan nyt siitä.
Tulevaisuudesta ei ikinä tiedä , niin saapahan nyt mökkeillä rauhassa omalla mökillä tässä kohtaa.
Ja on kyllä mahtavaa kun kevät tulee.
Sukulainen odotti saavansa perintönä vanhempiensa kesämökin. Voi sitä raivoa kun vanhemmat sitten myivät mökin ja oktalonsa ja muuttivat kerrostaloon. Voivat nyt matkustella yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökin hankkiminen on ääliömäisintä mitä voi tehdä koska sen ajan mitä siellä nykytyöelämän vaatimuksista johtuen ehtii olemaan joutuu raatamaan että mökki pysyisi edes entisellään ja siitä huolimatta paikat menevät jatkuvasti huonompaan kuntoon.
Puhumattakaan ihan vältettävissä olevasta rahanhaaskuusta.
Höpsis. Pakko ei ole raataa ja minä pystyisin olemaan mökillä 24/7. Työtkin onnistuisi sieltä käsin täysin. Ap
Niinhän sitä jossakin vaiheessa olettaa, mutta todellisuus on toista, useimmilla 60 on rajapyykki jonka jälkeen joutuu katsomaan että miten menee sen jälkeen.
En mä mitään oleta vaan oman elämäntilanteeni tiedän
Ethän tiedä, eikä kehosi osaa sitä kertoa ennenkuin on edessä, mutta voi sitä ennakoida muiden elämän perusteella sikäli kuin pystyy hyväksymään elämän tosiasioita ikääntymisestä.
Paremmin toki tiedän, kuin sinä, että voisin muuttaa sinne asumaan ja että työni voin hoitaa etänä. Se taas on fakta, ettet sinäkään huomisesta jaksamisestasi mitään tiedä. Ap
Ei sitä perintöä voi tietää, ei välttämättä jää mitään. Äitini totesi vielä 7-8 vuotta sitten, kuinka veljeni kanssa perimme hänen asuntonsa. Äidin kunto huononi, hän muutti helppokulkuisempaan vuokra-asuntoon. Kehnossa, vuokramaalla olevassa rivitaloyhtiössä Helsingissä sai kolmiosta vähän yli 100000. Siitä maksettiin 15000 laina pois. Viisi vuotta myöhemmin suurin osa rahasta on mennyt kun eläke ei riitä kattamaan kaupungin kotihoitoa, siivoojaa pari kertaa viikossa, vuokraa, lääkkeitä, lääkärikäyntejä, satunnaisia sairaalajaksoja jne. jne. Toivon vain, että rahat riittävät hänen elämänsä loppuun asti.
Eräs työkaveri aikoinaan totesi kattavansa lopun asuntolainansa äidin perinnöllä. Äiti elikin vielä 15 v. ja työkaveri laittoi asuntonsa myyntiin, kun ei ollut vielä perintöä jolla kuitata velkansa.
Itse olen jo alkanut varautumaan pitkän aikaa sitten omiin eläkevuosiin ja iän mukana tulevien vaivojen kuluihin. Samalla toteutan haaveitani jo nyt kun on vointia ja jaksamista.
Jos siis se mökki on vanhemman/isovanhemman hallussa nyt, eikö siellä ole lainkaan tilaa, missä kyläillä viikonloppuisin ja lomilla? Ja tietenkään se ei ole sama kuin oma mökki, mutta jos tykkäät siitä noin paljon?
En mä mitään oleta vaan oman elämäntilanteeni tiedän 😂 Ap