Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Odottaako perinnöksi saatavaa mökkiä vai ostaa joku toinen?

Vierailija
10.03.2025 |

Mulla on mökkikuume enkä tiedä mitä tehdä. Haluaisin ostaa oman mökin hyvinkin pian, mutta noin 10 vuoden sisällä olisin perimässä kaikkein tärkeimmän ja täydellisimmän mökin mitä tiedän, ja jossa olen kesiä lapsenakin viettänyt.

Mietin onko nyt vaan järkevää olla ostamatta mökkiä tässä vaiheessa ollenkaan?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mökistä

Vierailija
2/48 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aiot periä jos et siellä pääse olemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä perinnön saantia voi jouduttaa vink vink...

Vierailija
4/48 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oma. Aika edullisesti on nyt tarjolla vaikka minkälaista.

Vierailija
5/48 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/48 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/48 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kuolet ennen perinnön jättäjää? Elä nyt , älä eilen tai huomenna.

Vierailija
8/48 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sairastuisit vakavasti odotellessa.

Vierailija
9/48 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vaikka vanhemmiltasi kauanko sitä perintöä joutuu vielä odottamaan.

Vierailija
10/48 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ne myyvät sen mökin pois ja käyttävät rahat itseensä. Tuollainen ahne perintöä kärkkyvä ei ansaitse mitään.🤗

Vierailija
11/48 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko käyttää tulevaa perintö mökki, nauti siitä, älä osta toista. 

Vierailija
12/48 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ne myyvät sen mökin pois ja käyttävät rahat itseensä. Tuollainen ahne perintöä kärkkyvä ei ansaitse mitään.🤗

Ei myy mökkiä, koska asuu siinä. Olen kyllä kannustanut käyttämään rahaa itseensä ja on niin tehnytkin. Mutta mökkiä ei tule myymään, se on täysin varma. 

Minä puhuin hänelle mökkikuumeestani, ja että olen käynyt katsomassakin mökkejä. Hän otti puheeksi että minullehan jää mökki. Ap

Vierailija
13/48 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei myy mökkiä, koska asuu siinä. Olen kyllä kannustanut käyttämään rahaa itseensä ja on niin tehnytkin. Mutta mökkiä ei tule myymään, se on täysin varma. 

Minä puhuin hänelle mökkikuumeestani, ja että olen käynyt katsomassakin mökkejä. Hän otti puheeksi että minullehan jää mökki. Ap

No jos hän itse otti tuon puheeksi, niin voisit varmaan kysyä, olisiko mahdollista että alkaisit käyttää mökkiä jo nyt vähän aikaisemmin. Omaisesi siis asuu siinä mökissä, mutta ehkä samalle tontille mahtuisi toinen, jokin kevyt hirsimökki. Niitä saa aika edullisesti ja helppo pystyttää paketista. Hän varmaan ilahtuisi, jos olisit siellä enemmän, ehkä pystyt jopa auttamaan pikku rempoissa ja asioinneissa tms. 

Vierailija
14/48 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös tarjoutua ostamaan mökin häneltä sellaisella ehdolla, että hänelle jää siihen käyttöoikeus. Se laskee hintaa. Eikä mene aikanaan sitten perintöveroa, kun se on jo sinun omistuksessa. 

Vierailija
15/48 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos hän itse otti tuon puheeksi, niin voisit varmaan kysyä, olisiko mahdollista että alkaisit käyttää mökkiä jo nyt vähän aikaisemmin. Omaisesi siis asuu siinä mökissä, mutta ehkä samalle tontille mahtuisi toinen, jokin kevyt hirsimökki. Niitä saa aika edullisesti ja helppo pystyttää paketista. Hän varmaan ilahtuisi, jos olisit siellä enemmän, ehkä pyst

Rakennusoikeus ei riitä. Ap

Vierailija
16/48 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä odottaisin perintömörskää, koska olen koko lapsuuteni ollut kesät mökillä (2 kk) eikä se ole minulle niin ihmeellinen asia. Kodiksi ostan joka tapauksessa talon aikalailla maaseudulta, joten se ajaa muutenkin mökin aseman. Mökki meillekin tulee sitten aikanaan perintönä, mutten ole tässä nyt suunnitellut asiaa sen enempää. 

Vierailija
17/48 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta oma. Aika edullisesti on nyt tarjolla vaikka minkälaista.

Ei välttämättä kannata ostaa toista mökkiä, jos on jo tiedossa, minkä mökin haluaa. Sitten kun se perintömökki tulee, on liian iso työ pitää kahta mökkiä. Mieluummin voi alkaa panostaa jo nyt siihen perintömökkiin (ja ehkä samalla vanhuksen auttamiseenkin). 

Vierailija
18/48 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä minulle tarvitse ulista perinnöstä, kun henkilö aivan itse on sen ottanut puheeksi. Jotkut kykenevät keskustelemaan asioista asioina. Olen ennenkin sanonut palstalla, että tiedän sisimmässäni, että tulevaisuuteni on taloudellisesti turvattu. Siitä idiòotit saivatkin aikaan kunnon peemyrskyn :'DD Kai minä tiedän millaisessa ympäristössä olen kasvanut, mitä vanhempani ovat tehneet työkseen, mitä omistavat jne. Ikinä en ole yhtäkään perintöä odottanut 🥱 Se, että TIEDÄN ja TIEDOSTAN jotain on vain fakta, hohhoijaa.

Vierailija
19/48 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraisin mökin.

Vierailija
20/48 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä minulle tarvitse ulista perinnöstä, kun henkilö aivan itse on sen ottanut puheeksi. Jotkut kykenevät keskustelemaan asioista asioina. Olen ennenkin sanonut palstalla, että tiedän sisimmässäni, että tulevaisuuteni on taloudellisesti turvattu. Siitä idiòotit saivatkin aikaan kunnon peemyrskyn :'DD Kai minä tiedän millaisessa ympäristössä olen kasvanut, mitä vanhempani ovat tehneet työkseen, mitä omistavat jne. Ikinä en ole yhtäkään perintöä odottanut 🥱 Se, että TIEDÄN ja TIEDOSTAN jotain on vain fakta, hohhoijaa.

Tämä ei sitten ole minun kirjoitukseni. Ap