Tampereen maamerkki Takon tehdas sulkeutuu: 208 joutuu työttömäksi
Toivottavasti duunarit saavat töitä. Työttömyys huitelee Suomessa jo 10 pronsentissa.
Kommentit (34)
Noissa hommissa on ehtinyt tienata itsensä jo melkein Tampereen Elonmuskiksi, että rahasta homma ei varmaan jää kiikastamaan? Lähtee sitte aamuisin vaikka syöttämään sorsia siihen ratinan sulaan?
Ja itse tehtaasta saadaan hulppeita loft-asuntoja.
Työttömyys jatkaa vaan kasvuaan. Tsemppiä kaikille työnhakijoille!!
Vierailija kirjoitti:
Noissa hommissa on ehtinyt tienata itsensä jo melkein Tampereen Elonmuskiksi, että rahasta homma ei varmaan jää kiikastamaan? Lähtee sitte aamuisin vaikka syöttämään sorsia siihen ratinan sulaan?
Kaikki ei halua loisia kotona kuten sinä.
Siinäpä se on savuttanut keskellä kaupunkia kyllin pitkään.
Järjetöntä pyörittää tehdasta kaupungin keskustassa!
Joko Arto Satonen on kommentoinut asiaa?
Faktoja tehtaan sijainti esti kehittämästä toimintoja sekä kohonneet korko ja raaka-ainekustannukset tekivät toiminnasta kannattamatonta.
Vierailija kirjoitti:
YTK:n jäsenten työllisyys paranee nyt nopeasti toteaa Elli Harju
Vierailija kirjoitti:
Joko Arto Satonen on kommentoinut asiaa?
Kampaviinereitä.
Vierailija kirjoitti:
Mee hoitoon!
Taidat olla itse jo hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YTK:n jäsenten työllisyys paranee nyt nopeasti toteaa Elli Harju
Ihmiset liittyneet oikeisiin liittoihin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on totta. Eräs tuttu paperimies retosteli, kuinka saa eläkettäkin paremmin kuin moni saa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Faktoja tehtaan sijainti esti kehittämästä toimintoja sekä kohonneet korko ja raaka-ainekustannukset tekivät toiminnasta kannattamatonta.
Näin se Marinin perintö toimii tämä on sitä vihreää touhua.
Olisko osalla ansiosidonnainen. Toimeentulotuessa joillakin köyhillä on menossa tällä hetkellä 40% leikkaukset ja jatkuu. Tilanne on kriittinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei halua loisia kotona kuten sinä.
Kuka puhui loisimisesta? Kirjoitin "Syöttämään sorsia ratinan sulaan".
Ei tullut yllätyksenä koska Metsä Board on just saanut päätökseen Husumin tehaan remontin:
https://www.metsagroup.com/fi/metsaboard/uutiset-ja-julkaisut/news/2023…
Kartonkikone 1:n (BM1) modernisoinnin myötä taivekartongin (FBB) vuotuinen tuotantokapasiteetti kasvaa 200 000 tonnilla 600 000 tonniin. Tämä tekee Husumin BM1:stä Euroopan suurimman ja nykyaikaisimman kartonkikoneen ja vahvistaa entisestään Metsä Boardin asemaa Euroopan johtavana taivekartongin toimittajana.
Lisäksi Kyrön tehtaalla rempattiin koneen jälkikäsittelyä 2021
Olis tarvittu vaan lisää lakkoja ja lakkoilua t. ay-vasuri
https://www.iltalehti.fi/talous/a/1d5bb00a-ab97-408c-9343-1c8a8fa24040