IS: Asumistukea leikattiin, mutta jotkut saavat nyt jopa enemmän tukia Työttömänä jää enemmän käyttörahaa kuin jos olisin töissä
www.is.fi/taloussanomat/art-2000011063250.html
Suomessahan ei mitään töitä ole ja matalapalkkaduuneissa meno juuri tuollaista - mitään ei jää käteen jostain 1600 euron bruttopalkasta kun kaikki on maksettava itse...
NIIN MIKSIKÖHÄN SITÄ EDES HAKISI TÖITÄ ??
Kommentit (64)
Miten niin kaikki pitää maksaa itse? Eikö se ole itsestäänselvää, että aikuinen elättää itse itsensä eikä odota, että naapurin Pena maksaa kuluni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on perustoimeentulotuki. Sitä pitäisi leikata, koska pääkaupunkiseudulla toimeentulotuella elävät saavat tukia yhteensä sen 1400 euroa/kk ja fakta on se, että näiden ihmisen on vaikea löytää työtä, jossa tienaisi enemmän. Tuo tuki on liian passivoiva.
Kaipa se liian kalliissa asunnossa eläminen aiheuttaa pääkaupunkiseudulla olevillekin toimeentulotuen saajille pakkomuuttoja halvempiin kämppiin.
idioottiko olet!
Idiootti olet itse. Kelan asumismenorajat + perusosa tekee tuon noin 1400 euroa. Ei tuohon summaan siis tarvi liian kalliisti asua, vaan ihan normin mukaisesti.
Ei tee. Esitä rajat ja laskut jos et halua olla idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei nouse tästä suosta tukia leikkaamalla.
ei se nouse tukia nostamallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nousee.
Elvytys on ainoa keino saada kotimarkkinat nousuun. Tulonsiirrot on verotuksen ja lainan oton kanssa pääosassa. Tulonsiirrot on näistä kolmesta talouden ja markkinoiden kannalta numero yksi. Ainoa taloudellista toimeliaisuutta lisäävä toimi. Lainarahan jakaminen ulkomaille rikkaiden veronalennuksina tai verorahojen jakaminen ulkomaille pörssiyritysten yritystukina ja osinkoina, eivät auta kotimarkkinaa mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on perustoimeentulotuki. Sitä pitäisi leikata, koska pääkaupunkiseudulla toimeentulotuella elävät saavat tukia yhteensä sen 1400 euroa/kk ja fakta on se, että näiden ihmisen on vaikea löytää työtä, jossa tienaisi enemmän. Tuo tuki on liian passivoiva.
Matalia palkkoja pitää nostaa! Täällä esim. vuokrat ovat isompia. Mulla bruttopalkka on ollut 1600.
Töissä ollessani mulle jäi 400 euroa laskujen jälkeen ja verojen jälkeen kun palkka oli 1400 euroo. Työttömänä jää 750 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nousee.
Elvytys on ainoa keino saada kotimarkkinat nousuun. Tulonsiirrot on verotuksen ja lainan oton kanssa pääosassa. Tulonsiirrot on näistä kolmesta talouden ja markkinoiden kannalta numero yksi. Ainoa taloudellista toimeliaisuutta lisäävä toimi. Lainarahan jakaminen ulkomaille rikkaiden veronalennuksina tai verorahojen jakaminen ulkomaille pörssiyritysten yritystukina ja osinkoina, eivät auta kotimarkkinaa mitenkään.
Paskat. Tukien kasvattaminen EI OLE mitään "elvyttämistä" vaan kuolleen hevosen piiskaamista ja hölmöläisen peiton jatkoa. Ne rahat pitää ryöstää veroina ensin muilta.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on varaa asua vain rikkaana tai tukien varassa.
Pup paa taikka kuole taikka Pu ppaa taikka Pu ppaa ja kuole! 🥸🥸🥸🥸
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kohta toimeentulotuen eteenkin pitää tehdä asioita. Loppuu se lorviminen ja muiden rahoilla siipeily.
Työstä kuuluu maksaa palkka.
Vierailija kirjoitti:
Jos yksi tuki vähenee niin haetaan sitten toista. Hölmöläiset taas pidentelee mattoa.
Tämän vuoden puolella olen hakenut joka päivä yhteen duuniin, 69 menossa.
Nolla haastattelu kutsua.
-työtön
Saa niitä hakemuksia tehdä enemmänkin. Jos normaali työaika on 8 tuntia päivässä niin siinä ehtii tekemään kymmeniä hakemuksia. Sinä teet yhden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yksi tuki vähenee niin haetaan sitten toista. Hölmöläiset taas pidentelee mattoa.
-työtön
Saa niitä hakemuksia tehdä enemmänkin. Jos normaali työaika on 8 tuntia päivässä niin siinä ehtii tekemään kymmeniä hakemuksia. Sinä teet yhden.
Ok, jos tuki nousee silloin sun palkkasi tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipa se liian kalliissa asunnossa eläminen aiheuttaa pääkaupunkiseudulla olevillekin toimeentulotuen saajille pakkomuuttoja halvempiin kämppiin.
idioottiko olet!
Idiootti olet itse. Kelan asumismenorajat + perusosa tekee tuon noin 1400 euroa. Ei tuohon summaan siis tarvi liian kalliisti asua, vaan ihan normin mukaisesti.
Ei tee. Esitä rajat ja laskut jos et halua olla idiootti.
Perus
Tuo tarkoittaisi, että kaikki pitäisi osua maksimaalisesti kohdilleen, eikä sellaista tuen saajaa ole olemassakaan. Kotivakuutus...heh heh
Ai miten 1600 palkasta ei riitä? Lasketaanko saatana? Helsingissä kelan mukaan kohtuuhintainen asunto maks 580e jos asuu yksin. Tuohon päälle 590e perusosa = 1070e. Eli 530e vähemmän saa työttömänä. Ja tuon 1600e tienaa todella nopeasti osa-aikaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-työtön
Ok, jos tuki nousee silloin sun palkkasi tasolle.
Tukia maksetaan jotta voisit hakea töitä. Ei pötköttelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nousee.
Paskat. Tukien kasvattaminen EI OLE mitään "elvyttämistä" vaan kuolleen hevosen piiskaamista ja hölmöläisen peiton jatkoa. Ne rahat pitää ryöstää veroina ensin muilta.
Rahan kierrosta ja kiertävän rahan määrästä on nimenomaan kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kohta toimeentulotuen eteenkin pitää tehdä asioita. Loppuu se lorviminen ja muiden rahoilla siipeily.
Totta, töistä kuuluu maksaa palkkaa. Lorvimisesta ei. Mene töihin ansaitsemaan rahasi, loinen.
Menetöihin menetöihin menetöihin!!!11 Jos vaan hoen tätä niin kyllä ne menee! Ihan sama onko töitä, kyllä ne hokemalla menee!!! Ja tosta vielä pari nimittelyä päälle! Kyllä ne NYT ihan varmasti menee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, töistä kuuluu maksaa palkkaa. Lorvimisesta ei. Mene töihin ansaitsemaan rahasi, loinen.
Mene sinä hautaan, ih'misjäte.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kaikki pitää maksaa itse? Eikö se ole itsestäänselvää, että aikuinen elättää itse itsensä eikä odota, että naapurin Pena maksaa kuluni?
Ymmärrätkö että tämä rahasysteemi on luotu. Ei luonnollinen. Vaan kiristävä ja kallis. Kuin mafia. Ei kaikki ole tervetulleita mihin tahansa firmaan ja osa ei vaivojen vuoksi ollenkaan. Elätä sä itsesi.
Olihan siinä yksi joka kertoi, että asumistuen leikkaus ei vaikuttanut, koska saa toimeentulotukea ja hän saa edelleen tukia enemmän kuin töissä ollessa. Lue itse kunnolla äläkä huuda.