Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mies tosissaan kanssani (tunneilmaisun vaikeudet)?

Vierailija
10.03.2025 |

Olemme olleet yhdessä puoli vuotta, hänen avioeronsa astumassa voimaan (itse ollut pitkään sinkku). Hän on ollut hyvinmuistavsiben ja  huolehtivainen arjen asioissa mutta vetäytyy kaikissa ns. vakavammissa keskusteluissa eikä saa sanoja suustaan ja suhtautuu ensin kylmästi, sitten katuu aiheuttamaansa mielipahaa. Olen kuulemma hänen ihannenaisensa mutta perusteluiden syiden selitys jää pinnalliselle tasolle (tyyliin kiva kroppa ja kiva viettää aikaa).

Olen hiukan hämmentynyt mitä tästä pitäisi ajatella?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhuu, ap... määrittele vakava keskustelu?

Keskustelu siitä mitä suhteen tulevaisuudelta odotetaan. Keskustelu toiselle kipeistä aiheista ja niihin suhtautuminen.

Keskustelu toiselle kipeistä aiheista? Peikoista sängyn alla? Yläkouluaikaiset traumat?

Vierailija
42/53 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta kokemuksesta sanon, että nyt himmailet ja otat etäisyyttä. anna toisen hoitaa eronsa kunnialla loppuun ennen kuin alat kehittelemään vuosisadan rakkaustarinaa. Miksi mies erosi edellisestä? Miksi miehelle on haastavaa tunneilmaista itseään? Anna ensin noihin vastaukset ja katsellaan sitten. 

Erosi edellisestä joka oli pettänyt useita kertoja, nuorena menneet naimisiin. Ex lähti toisen mukaan, miehen mukaan hävisi seksuaalinen halukkuus puolisoa kohtaan. Usein kysellyt tavasta ratkaista asioita aiemmin, kuulemma vain lakaistu maton alle. -ap 

Nyt hänen pitäisi keskustella sinun kanssa näistä asioista, että sinä voit osoittaa hänelle oman hienoutesi miten sinä et koskaan pettäsi, jne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehdottanutkin taukoa yms., ja niinpä tein nytkin. Ehkä voi miettiä mitä aidosti haluaa. En todellakaan halua kiinnittyä keneenkään joka ei yhtä lailla ole minuun todellisesti sitoutunut. Kiitos muutamista hyvistä kommenteista.

Aplodeja, aikuisuus onkin vastuuta, eikä paikka johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.

Vierailija
44/53 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tietää, että kaikkea hänen sanomaansa voidaan käyttää häntä vastaan. Parisuhde naisen kanssa on kuin vankila - oaa miehistä ei vain osaa elää vapaana, ja siksi etsivät varaäitiä suhteeseen. Naiselle parisuhde on status ja taloudellinen mahdollisuus, jonka vuoksi on valmis tekemään epätoivoisia tekoja.

Vierailija
45/53 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat ihan hyvät kriteerit.

Onko tosissaan vai ei,  tuskin on koska mietit sitä.

Mutta miehillä ei ole tunne - elämää.

Tämä riittää:

Hyvä ulkonäkö, ruoka, juoma, paneminen

Älä odota muuta. Olet liian ihanteellinen.

Vierailija
46/53 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on vasta eroamassa!! Ei sillon suunnitella tulevaisuutta uuden naisen kanssa, vaikka hänestä kuinka tykkäisi.

joo!jätä se mies rauhaan!

Vierailija
47/53 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se tunnepuhe kaikilta suju. Puhumista ja etenkin kuuntelua olisi liki jokaisen hyvä opetella. Avoimuus on parisuhteiden peruspilari.

Itse painotan rakkausasioissa enemmän tekoja puheiden sijaan. Täytyy niistä tunteistakin kuitenkin joskus kuulla.

Eron ajankohta ei sinänsä määritä valmiutta parisuhteeseen, joten siitä en olisi niinkään huolissani. 

Vierailija
48/53 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miehen vastaus olikin tyyliin 'vaikka rakastan sinua, pelkään saavani taas henkisesti turpaan mikä on tuoreessa muistissa, enkä kuitenkaan laastaria etsi.' 

Eli onko tää homma nyt kaikesta hyvästäkin huolimatta tosiaan taputeltu, ja tässä itse ottanut taas takkiin ja iskenyt kätensä (tunne)paskaan?

Vierailija
49/53 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä riittää:

Minusta tämä on aika karu ja riisuttu versio parisuhteesta. Itse odotn enemmän, siis partneria jonka tiedän minua tukevan ja rakastavan, auttavan. On jo konkreettisesti auttanutkin äkillisissä vaikeuksissa, siksi nämä laastaripuheet tuntuu hassulta.

Vierailija
50/53 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä riittää:

Älä odota muuta. Olet liian ihanteellin

----

Lisään vielä, että keskusteluja ei kannata odottaa.

Harvaa miestä kiinnostaa jorista a k k o j e n kanssa.

Vierailija
51/53 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä riittää:

Minusta tämä on aika karu ja riisuttu versio parisuhteesta. Itse odotn enemmän, siis partneria jonka tiedän minua tukevan ja rakastavan, auttavan. On jo konkreettisesti auttanutkin äkillisissä vaikeuksissa, siksi nämä laastaripuheet tuntuu hass

----

Se ei ole karu versio. Se on realistinen toteamus.

Tavallinen mies ei jaksa naisten melodraamaa.

Kun ymmärrät että tuo on homman nimi, et pety.

Vierailija
52/53 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä homma, ellei äijää kiinnostaa niin lappu luukulle. Ja vauvaraati taputtaa!

Vierailija
53/53 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivotin miehelle onnea uuden "ihannenaisen" löytämisessä kriteerein melko pantava ja kivaa seuraa. Next! -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä